Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار زنجان با بیان اینکه 8 ماه است که کشور و استان با بیماری کرونا درگیر است، گفت: انتظارم این است که حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز در کنار حوزه بهداشت، درمان و پشتیبانی، نقش برجسته‌ای در مبارزه با این ویروس ایفا کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان اظهار داشت: اختصاص موضوع کرونا به کتاب و کتابخوانی و ارسال محتوای مرتبطه به مناطق مختلف جهت فرهنگسازی مردم در راستای مبارزه با کرونا از جمله این اقدماات است که می‌تواند انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: فرهنگسازی نسبت به عواقب عدم استفاده از ماسک، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عوارض کرونا و معرفی بیماران بهبودیافته نیز مواردی دیگری است که حوزه فرهنگی و اجتماعی می‌تواند با تولید محتواهای هنری و چندرسانه‌ای، نقش بسیار زیادی در مبارزه با کرونا ایفا کند.

حقیقی خاطرنشان کرد: زنجیره بسیاری از مشکلات از درون خانواده آغاز می‌شود که جلوگیری از آن نیز نیازمند فرهنگسازی و تلاش دستگاه‌های فرهنگی است اما متاسفانه اقدامات ایجابی مانند فرهنگسازی، مغفول مانده و اقدامات سلبی، پیگیری می‌شوند.

استاندار زنجان تاکید کرد: در مبارزه با بیماری کرونا فقط کادر بهداشت ودرمان نقش ندارند بلکه حوزه فرهنگی و اجتماعی هم باید نقش برجسته‌ای ایفا کند.

وی با بیان اینکه تاکنون 18 درصد مردم استان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: تامین 100 درصدی ماسک و مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده، تاخیر در شیوع کرونا در استان، افزایش تخت‌های بیمارستانی و مراقبت‌های ویژه و تامین اقلام دارویی مورد نیاز و بسیاری از اقدامات دیگر در بارزه با کرونا انجام شده که نیاز به معرفی و فرهنگسازی دارد.

حقیقی خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگی و اجتماعی باید این باور حقیقی را در مردم ایجاد کند که استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیشگیری از کرونا بسیار مهم است.

استاندار زنجان با اشاره به ساخت کتابخانه خیّری شهید کبودخانی توسط جوان 35 ساله در روستای محمدآباد شهرستان خدابنده گفت: این اقدام خیلی ارزشمندی است و باید از این جوان تجلیل شده و به مردم استان معرفی شود.

وی با اشاره به افزایش بیش از 100 درصدی پرداخت نیم‌درصد درآمد شهرداری‌های استان به کتابخانه‌های عمومی در سال 98 نسبت به 97 اظهار داشت: افزایش پرداخت‌ها نشان می‌دهد که پیگیری‌ها در این زمینه، جدی و کارساز بوده و شهرداری‌ها به تعهدات خود عمل کرده‌اند.

حقیقی در خصوص اعتبارات پیش‌بینی‌شده برای کتابخانه‌های عمومی استان در سال 99 خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص کرونایی حاکم، احتمال دارد به جز نیم درصد سهم شهرداری‌ها، این اعتبارات به طور کامل محقق نشود که باید برای وصول کامل آن تلاش شود.

وی با تاکید بر برگزاری برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی با محوریت فضای مجازی و ویدئوکنفرانس، گفت: بالاترین هدف در گرامیداشت هفته کتاب این است که در شرایط کرونایی، راهکارهایی برای ترغیب و تشویق بیش از پیش مردم به مطالعه، سرمایه‌گذاری، اهدای کتاب و سایر موضوعات مرتبط با کتاب و کتابخوانی پیدا کنیم.

حقیقی تصریح کرد: تعداد اعضا، اهدای کتاب، شمار مراجعان و تعداد کتاب‌های امانتی، چهار شاخص مهم موفقیت در حوزه کتاب و کتابخوانی است که باید به آن‌ها توجه شود.

وی افزود: کاهش 80 درصدی اهدای کتاب توسط مردم به کتابخانه‌ها در سال گذشته نسبت به سال 97 باید بررسی شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حوزه فرهنگی و اجتماعی کتاب و کتابخوانی کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۵۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رییس‌جمهور به عنوان رییس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه هشتم اسفند سال گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر اساس مصوبه جلسه بیست‌ویکم بهمن سال ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسیده، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

عاطفه خادمی پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود.

خادمی متولد سال ۱۳۶۳ و دانش آموخته دکترای سیاستگذاری فرهنگی و به عنوان اولین زن فارغ التحصیل این رشته در کشور است.

وی عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی و دارای تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاستگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه با محوریت زنان و خانواده نیز هست.

در سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به تجربه همکاری با نهادهای مختلف مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه های مرتبط در حوزه علوم انسانی حول بررسی مسائل مختلف حوزه فرهنگ و اجتماع، متمرکز بر حوزه های تحولی، مسوول دبیرخانه تحول مجتمع های قضایی خانواده در قوه قضاییه و دبیر دبیرخانه کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم اشاره کرد.

پیش از این سیدمجید امامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مسؤولیت خدمت می‌کرد.

کد خبر 6093939 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • دولت سیزدهم نگاه ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند