Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله حسینی با بیان اینکه اگر دین نباشد، ما در زندگی دنیا هم می مانیم، گفت: نیاز و افتخار انسان، داشتن محبت و مودت به پیامبر و اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» (22 مهر ماه) همزمان با ایام دهه سوم صفر (رحلت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وآله، شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام و شهادت امام رضا علیه السلام) و به دعوت آستان قدس رضوی در محل رواق حضرت امام خمینی رحمة الله علیه حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و با حضور جمعی از زائرین، اعضا و مسئولین هیئت های مذهبی شهر یاسوج و فعالین فرهنگی استان(کاروان اعزامی جهت برگزاری مراسم در حرم مطهر رضوی) سخنرانی کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج ضمن تسلیت ایام دهه سوم صفر (رحلت حضرت رسول اکرم کرم صلی الله علیه وآله، شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام و شهادت امام رضا علیه السلام )، گفت: در فرازی از زیارت رسیده از ائمه اطهار علیه السلام( زیارت پیامبر ) بعد از سه بار جمله استرجاع ( انا لله و انا الیه راجعون) آمده «حسبنا بک یا حبیب قلوبنا فما اعظم مصیبت بک حیث انقطع ان الوحی و حیث فقدناک» در اینجا دو مصیبت داریم که یکی مصیبت انقطاع وحی و مصیبت دوم فقدان پیامبر و این بالاترین مصیبت در عالم است.

 

وی یادآور شد: هم چنان که در تولد پیامبر (ص) و ائمه همه جهان در شادی و سرور فرو می رود، در رحلت یا شهادت ایشان همه جهان در غم و اندوه فرو می‌رود.

 

آیت اله حسینی ادامه داد: دنیا در فقدان وحی و پیامبر و فقدان اولیا الهی به اندازه ای تلخ می شود که بشر دست به یک خودکشی خواهد زد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج اضافه کرد: امروز هم ما در یک جهالت مدرن فرو رفته ایم، بسیاری فرزندانشان را قتل عام می کنند و در شکم مادران به قتل می رسانند .

 

وی خاطرنشان کرد: کسی که ناجی بود و بشر را از این فاجعه عظیم نجات داد یک فریاد بود، فریاد وحی، فریاد محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم که در آن دل تاریکی این فریاد می آید.

 

آیت الله حسینی گفت: این فریاد دین است که راه زندگی در دنیا را برای ما باز می کند که اگر دین نباشد، ما در زندگی دنیا هم می مانیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به اینکه کسی که اعتقاد به پیامبر صلی الله علیه وآله ندارد و او را انکار می کند او نجس است، اظهار کرد: کسی که خدا را انکار می کند، نجس است و آنکه ائمه اطهار را سبع، فحاشی و انکار می کند، نجس است .

 

وی ادامه داد: انسانی که می‌تواند با ایمان و معنویت به مقام قرب الهی دست پیدا کند و بزرگ شود، در پرتو نور، قرآن و تعالیم انبیا ملکوتی شود به اندازه ای سقوط می‌کند که در ردیف سگ، خوک، شراب و ....قرار می‌گیرد.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: خدا در همین دنیا به انسان متدین رفعت می بخشد و اما پس از مرگ چه اتفاق می‌افتد؟ انسان کافر، مشرک، بی دین و بی تقوا وارد دوزخ می شود.

 

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه فاصله جهنم و بهشت بسیار بوده و در جهنم سراسر وجودش را عذاب فرا گرفته، گفت: گاهی این عذاب ابدی است، حال این کجا و حال کسی که در بهشت خدا در آرامش ابدی به سر می‌برد، کجا؟.

 

وی خاطرنشان کرد: این ایمان، وحی و فریاد محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم است که انسان‌ها را این گونه بزرگ می‌کند، از دوزخ رها می سازد و دروازه های بهشت را بر انسان ها باز می کند.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: پیامبر صلی الله علیه وآله، امام حسن علیه السلام و امام رضا علیه السلام نیازی به محبت و مودت ما ندارند، بلکه ما هستیم که محتاج و نیازمند محبت و مودت آنها هستیم و این افتخار است که  خداوند توفیقی به شما داده که زائر امام رئوف هستید.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از عترت اهل بیت علیهم السلام را امام علی بن موسی الرضا علیه السلام دانست و گفت: وقتی امام در قرائت حدیث «سلسله الذهب» فرمود و منتهی شد به پروردگار عالم که قال الله تبارک و تعالی : کلمه لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی ما به شروطها : خدا فرموده است این کلمه توحید دژ محکم است ولی یک شرط دارد و آن ( علی بن موسی الرضا ) ولایت است .

 

وی خاطرنشان کرد: در حدیث آمده که وقتی از امام سوال کردند چرا کعبه چهار گوش است؟ حضرت فرمود «چون بیت المامور در آسمان برای فرشتگان که به دوران آن طواف می کنند چهار گوش است، سوال کردند چرا بیت المامور چهار گوش است فرمود چون عرش خدا چهار گوش است، سوال کننده دوباره سوال می‌کند چرا عرش خدا چهار گوش است فرمود چون کل عالم و نظام آفرینش بر چهار کلمه استوار است: سبحان الله والحمدلله ولا اله اله الا الله الله اکبر و تمام این چهار کلمه به یک کلمه برمی‌گردد و آن کلمه لا اله الا الله است» .

 

آیت الله حسینی اظهار کرد: مشخص می‌شود تمام نظام آفرینش از نظام تکریم تا نظام تشریع همگی وابسته به شخصیت عظیم امام علی بن موسی الرضا علیه السلام است.

 

امام جمعه یاسوج گفت: جمله ای دیگر که نیازمند تعمل و تعقل است این است که امام فرمود «هر کس مرا در غربت در همین شهر و در همین حرم زیارت کند در سه جا به سراغ او خواهم رفت نخست در روز قیامت، لحظه‌ای که نامه اعمال به دست او می رسد، لحظه‌ای که می‌خواهد از صراط عبور کند و اعمالش را وزن می کنند؛ یعنی هم دنیا و هم آخرت در اختیار من است. در آن روزی که همه چیز کوبیده می شود، ناجی و منجی برای بشریت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام است.

 

وی ادامه داد: پیامبر فرمود «در قبال رسالتم مزدی از شما نمی خواهم، فقط فرزندانم و اهل البیت مرا دوست داشته باشید و با آنها دشمنی نکنید» .

 

گفتنی است، ۷۰ نفر از اعضا و فعالان فرهنگی هیئت های مذهبی شهرستان بویراحمد به دعوت مجموعه آستان قدس رضوی و به همت دفتر نماینده ولی فقیه در استان و سازمان تبلیغات استان کهگیلویه و بویراحمد جهت اجرای مراسم به حرم مطهر رضوی اعزام شدند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه صفر هیئت های مذهبی امام رضا ع آستان قدس رضوی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد علی بن موسی الرضا علیه السلام صلی الله علیه وآله صلی الله علیه آیت الله حسینی علیه السلام چهار گوش محبت و مودت شهادت امام امام جمعه شهر یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۲۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری آزادی‌خواهان جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ علی رزمجو بعد از ظهر چهار شنبه در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه در سالن ۲۲ بهمن بوشهر با بیان اینکه مبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ریشه در آیات قرآن کریم دارد گفت: فلسفه تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس اصول و اعتقادات الهی ترسیم شده است و با به کارگیری عقل، خرد و توانمندی‌های فردی و سازمانی در راه حق حرکت می‌کند.

فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر با اشاره به تکثیر اعتقادات آزادی‌خواهانه‌ای که از انقلاب اسلامی در دنیا نشأت گرفته است افزود: ایستادگی ملت مظلوم فلسطین در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی و بیداری آزادی‌خواهان جهان در راستای حمایت این ملت مظلوم همگی نشأت گرفته از آرمان‌های الهی انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه رژیم غاصب صهیونیستی را گیر افتاده در باتلاقی عمیق خواند و تصریح کرد: مقاومت مردم فلسطین، ناتوانی رژیم غاصب صهیونیستی در هدف قرار دادن اهداف نظامی و اعتراضات داخلی این رژیم کودک کش را در باتلاقی عمیق فرو برده است.

فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در پایان اظهار کرد: موفقیت‌های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف تجلی‌گاه عشق به خدا، ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی است

در پایان این مراسم به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه از مربیان و هادیان نمونه سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6094443

دیگر خبرها

  • شهادت امام جعفر صادق (ع) ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تسلیت
  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد
  • (عکس) آتش‌سوزی مهیب در امام‌زاده ابراهیم شفت
  • بیداری آزادی‌خواهان جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی است
  • مسجد و مدارس در روز شهادت امام صادق (ع) به هم می‌پیوندند
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳