Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-26@15:03:52 GMT

تأثیر بی نظیر فلفل سیاه بر روی ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۲۹۴۰

دانشمندان هندی به تازگی به این نتیجه رسیدند که ماده موجود در فلفل سیاه قادر است تا عملکرد بخش‌هایی از ویروس «SARS-CoV-۲» (ویروس عامل کرونا) که مسئول تولید مثل (تکثیر) و نفوذ در بدن انسان هست را متوقف کند.

این نتیجه از سوی دانشمندانی که برهم کنش مولکول «پیپرین» (که عامل طعم و بوی فلفل سیاه محسوب می‌شود) را که با دو هدف از ویروس در رایانه شبیه سازی کرده بودند، صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پایگاه خبری آر.تی روسیه، فلفل سیاه به خودی خود دست کم سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد؛ اما برای افرادی که از مشکلات دستگاه گوارشی رنج می‌برند، خطرناک است. در چنین مواردی، مکمل‌های غذایی که حاوی پیپرین (Piperine) باشد، راه چاره خواهد بود و عوارض جانبی این ادویه را کاهش خواهد داد.

از زمان آغاز همه گیری کرونا، دانشمندان کشور‌های مختلف در حال بررسی خواص ضد ویروسی گروه متنوعی از مرکبات هستند. در همین ارتباط، کارشناسان گروه فیزیک «انستیتو فناوری هند» به این نتیجه رسیدند که یکی از ترکیبات موجود فلفل سیاه، قادر به جلوگیری از فعالیت ویروس کروناست.

پروتئین «S» در سطح ویروس «SARS-Cove-۲» به شکل خار وجود دارد. این خار‌ها تاجی را شکل می‌دهد که محققان هنگام بررسی عامل ناقل کرونا زیر میکروسکوپ، آن را بررسی می‌کنند. پروتئین S به کرونا اجازه می‌دهد تا به هنگام ورود به سلول، به گیرنده سلول متصل شود. این چنگال اغلب «کلید» نامیده می‌شود که در یک قفل در سطح سلول قرار می‌گیرد؛ جایی که قفل آنزیمی به نام «ACE۲» که در بیشتر بافت‌های بدن یافت می‌شود، وجود دارد.

همچنین آنزیم خاصی که «پروتئاز اصلی» شناخته می‌شود، مسئول تکثیر ویروس است؛ در نتیجه، مسدود کردن این دو هدف ویروسی، یعنی پروتئین S و «پروتئاز اصلی» از تکثیر و تولید ویروس و نیز ورود آن به بدن انسان جلوگیری می‌کند.

محققان هندی به شبیه سازی کنش ۳۰ نوع ادویه با ویروس کرونا در دستگاه رایانه اقدام کردند که در این پژوهش در خصوص ماده پیپرین موجود در فلفل به این نتیجه رسیدند.

کارشناسان روسیه گفته اند این فرضیه احتمال دارد درست باشد؛ هر چند باید مورد آزمایش قرار بگیرد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: فلفل سیاه فلفل سیاه سیستم ایمنی بدن فلفل ویروس فلفل سیاه فلفل سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۲۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک همه‌گیری دیگر در راه است!

آفتاب‌‌نیوز :

بحران شیوع آنفلوآنزای پرندگان- که به عنوان H۵N۱ شناخته می‌شود- در مزارع لبنی نشان از این واقعیت دارد که سازمان‌های سلامتی و بهداشت عمومی از همه‌گیری کرونا درس نگرفته‌اند- یا حداقل این که نتوانسته‌اند درس‌های کووید را جذب و هضم کنند.

شیوع آنفولانزای پرندگان در مزارع، مرغداری‌ها و گاوداری‌های ایالات متحده هم‌چنان با سرعت ادامه دارد و به گفته دانشمندانی که از سرعت و روند این شیوع شگفت‌زده شده‌اند، این روز‌ها این موضوع به مرحله هشداردهنده رسیده است.

هفته گذشته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا بالاخره تأیید کرد که H۵N۱ نه تنها از پرندگان به پرندگان یا از پرندگان به گله‌های دام سرایت می‌کند، بلکه در بین گاو‌ها نیز شروع به انتقال کرده است. این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ها حکایت از این می‌کند که در تعداد بسیاری از گاو‌ها انتقال و ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان بدون علامت خاصی روی می‌دهد.

اگرچه هنوز خطر ابتلا به این بیماری برای انسان‌ها زیاد نیست، اما واضح است که برای این که مسیر و شیوه انتقال این ویروس کنترل شود، کار‌های بسیار بیشتری باید انجام گیرد.

این امر مستلزم آن است که سازمان غذا و داروی آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از لاک خود بیرون آمده و مسیر درستی پیش بگیرند. در واقع این روز‌ها ناامیدی محسوسی در میان متخصصان بیماری‌های عفونی وجود دارد که آژانس‌های بهداشتی و سلامتی بیش از حد لازم از اطلاعات مهم محافظت می‌کنند و در نظارت بر ویروس و روش‌های انتقال آن بسیار محافظه‌کار و ترسو هستند. به عنوان مثال، تاکنون در زمینه مقابله با آنفلوآنزای پرندگان تعداد و روند آزمایش‌ها محدود بوده است و تا همین روز‌های اخیر به رغم شیوع محسوس بیماری در بین پرندگان و دام‌ها، اما، تنها تعداد انگشت‌شماری از توالی‌های ویروسی به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده بود- که می‌تواند رویکردی نگران‌کننده و هشدارآمیز به شمار آید.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت
  • مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان / فیلم
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا میدهد
  • نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شدند