Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آلمان از برگزاری مانور محرمانه ناتو برای تمرین استفاده از تسلیحات اتمی در صورت بروز جنگ واقعی در پایگاه هوایی آلمان در ماه جاری میلادی با مشارکت بسیاری کشورهای عضو این ائتلاف نظامی خبر داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، هفته نامه "اشترن" آلمان در گزارشی نوشت: ناتو مانور جنگ هسته‌ای برگزار می کند و به این ترتیب جنگ سرد دوباره در حال از سرگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

به نوشته این هفته نامه آلمانی به نظر می رسد این سناریویی مربوط به مدتها قبل است و برگزرای مانوری در ناتو قرار است عملیات استفاده از تسلیحات اتمی برای دفاع از این ائتلاف نظامی را شبیه سازی کند و نیروی هوایی آلمان هم نقش پر رنگی در این راستا خواهد داشت.

به نوشته این هفته نامه آلمانی نیروی هوایی آلمان با شرکای خود در ائتلاف نظامی ناتو دفاع از مناطق این ائتلاف با تسلیحات اتمی را تمرین می کند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در خبرگزاری آلمان این مانور محرمانه در هفته جاری با نام Steadfast Noon در ناتو آغاز می شود. از جمله در این مانور نظامی محرمانه عملیات استفاده از بمب افکن هایی تمرین می شود که در صورت وقوع جنگ می توانند به تسلیحات اتمی مجهز شوند.

امسال پایگاه هوایی نورونیچ در ایالت نوردراین- وست فالن آلمان محل برگزاری این مانور خواهد بود. این پایگاه هوایی به عنوان یک مکان جایگزین احتمالی برای استقرار سلاح های هسته ای تاکتیکی ایالات متحده آمریکا از نوع بی 61 است که طبق اطلاعات رسمی تایید نشده در پایگاه بوشل در ایالت راینلاند- فالتز مستقر هستند.

در پایگاه بوشل به صورت همزمان مانور موسوم به "Resilient Guard" برگزار می شود که طی آن نیرو های هوایی تمرین می کنند که از این پایگاه هوایی علیه حملات احتمالی دفاع کند.

تسلیحات اتمی نوع بی 61 مستقر در پایگاه بوشل آلمان می توانند در چارچوب طرح مشارکت هسته ای در ناتو در موارد جدی توسط تورنادوهای آلمانی حمل و پرتاب شده و نیروهای طرف مقابل را نابود کند. برخی تسلیحات اتمی دیگر آمریکا در ایتالیا، بلژیک، ترکیه و هلند مستقر هستند.

به نوشته خبرگزاری آلمان در مانور هسته ای ناتو همچنین جنگنده های هلندی، بلژیکی و ایتالیایی هم مشارکت می کنند.

نگرانی «استولتنبرگ» از اظهارات ترامپ؛ باید آمریکا و ناتو درباره آینده افغانستان متحد باشند

ارتش آلمان در اینترنت اعلام کرده که نیروی هوایی ایتالیا هم تا 15 اکتبر با 10 فروند هواپیما به عنوان مهمان به پایگاه نورونیچ آلمان خواهد آمد. در این مدت حجم پروازها در این پایگاه هوایی افزایش خواهد یافت.

بر اساس اطلاعات کارشناسان نظامی در این مانور هسته ای که در روزهای آینده و در ماه اکتبر انجام می شود نحوه حمل ایمن تسلیحات اتمی آمریکا از زیر زمین به هواپیماها و انتقال آن ها به جنگنده ها تمرین می شود.

در ادامه این گزارش آمده است: در حال حاضر خطر وقوع جنگی با تسلیحات اتمی به صورت قابل توجهی بیش از 3 دهه گذشته شده است. دلیل آن لغو پیمان منع موشک های دوربرد هسته ای موسوم به INFاست. آمریکا این معاهده را در تابستان سال 2016 با پشتیبانی شرکای خود در ائتلاف نظامی ناتو و به اتهام نقض طولانی مدت این معاهده از طرف روسیه لغو کرد.

کارشناسان نظامی بر این باورند که این مسئله می تواند به رقابت تسلیحاتی جدیدی منجر شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان ناتو اخبار آلمان ناتو تسلیحات اتمی پایگاه هوایی ائتلاف نظامی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۵۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه گفت که رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است و اشاره کرد که نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بورل دیدگاه خود در مورد احتمال رویارویی هسته‌ای را به تشدید تنش‌ها بین شرق و غرب نسبت داد و بر لزوم باز نکردن دوباره آنچه به عنوان جعبه جنگ توصیف کرد، تاکید کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: رقابت‌های تجاری شرق و غرب به دلیل عدم اعتماد در حال تبدیل شدن به درگیری است و اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی خود و اتکا به روسیه، خود را تضعیف کرده است.

جوزپ بورل پیشتر گفته بود که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، شهر‌های نوار غزه را در معرض ویرانی بیشتری نسبت به شهر‌های آلمان در طول جنگ جهانی دوم قرار داده است. 

بورل در سخنرانی خود در جلسه عمومی پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه گفت: تعداد شهر‌های غزه بیشتر از شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم تخریب شد.

او افزود: می‌توان گفت بیش از ۶۰ درصد زیرساخت‌های فیزیکی غزه آسیب دید که ۳۵ درصد آن به طور کامل تخریب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • حضور سرزده دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • حضور غیرمنتظره دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد