Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدرضا مختاری» روز چهارشنبه در نشست رفع موانع تولید استان مرکزی افزود: معضل شرکت که نداشتن سهامدار بود حل شده اما با این انتقال همه مشکلات رفع نخواهد شد.

وی اظهارداشت: با حضور سهامدار جدید و آورده مالی 400 میلیارد تومانی ؛مشکلات بانکی، بیمه و تامین اجتماعی واگن پارس حل خواهد شد.

مدیر عامل شرکت واگن پارس گفت: این شرکت مادر تخصصی با وجود همه محدودیت‌ها در سال جهش تولید، موفق به عرضه ۵۰۰ دستگاه انواع واگن به شبکه ریلی کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مختاری افزود: ۸۰ درصد محصولات ریلی کشور در واگن پارس تولید می‌شود و این نشان دهنده جایگاه برتر این مجموعه صنعتی در صنعت ریلی است.

وی اظهارداشت: اکنون واگن پارس اراک برای تولید محصول با کمبود مواد اولیه مواجه است و سهمیه اختصاصی واگن پارس به اندازه نیاز برای تولید مطلوب نیست.

مدیرعامل شرکت واگن پارس گفت: اگر دولت به صورت جد در صنعت ریلی کشور وارد نشود، مشکلات افزایش می‌یابد و این صنعت جان نمی‌گیرد.

مختاری افزود: در حالی که کشور ظرفیت تولید واگن را دارد در سال‌های اخیر تصمیم به ورود واگن خارجی و حتی دست دوم گرفته شد.

وی اظهارداشت: اکنون ۳۰۰ واگن در شرکت تولید شده است که ۲۱۰ عدد تحویل مشتری شده اما ۹ واگن مسافربری شرکت رجاء همچنان در شرکت باقی مانده و این شرکت بهره‌بردار به دلیل نداشتن توان مالی امکان تحویل سفارش خود را ندارد. 

شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است که در سال ۱۳۵۴ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه‌گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.

کارگاه‌های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده  و به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی ایران است.

تا کنون ۱۲ هزار انواع واگن باری (نیمی از واگن‌های باری کشور)، ۴۰۰ دستگاه واگن مسافربری و ترنست و ۳۰۰ واگن مترو در شرکت واگن پارس اراک تولید شده است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید جهش تولید شرکت واگن سازی پارس پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید جهش تولید شرکت واگن سازی پارس اراک استان مرکزی وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید جهش تولید شرکت واگن سازی پارس اخبار کنکور شرکت واگن پارس واگن پارس اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۵۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف پژو پارس با کامیون در قزوین یک‌کشته برجای گذاشت

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از تصادف خودروی پژو پارس با کامیون در آزادراه قزوین-زنجان و کشته شدن راننده پژو پارس خبر داد.

حمیدرضا ململی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از تصادف پژو پارس با کامیون خبر داد و اظهار کرد: راننده خودرو سواری پژو پارس در این حادثه جان باخت.

وی افزود: ساعت ۲۲:۱۹ دقیقه چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ حادثه تصادف در مسیر اتوبان قزوین به زنجان، نرسیده به مجتمع رفاهی ترنج را به سامانه ۱۲۵ اعلام و ستاد فرماندهی این سازمان، بلافاصله دو تیم امداد و نجات و اطفا را از ایستگاه‌های شماره پنج پونک و ۹ شهرک دانش به محل حادثه اعزام کرد.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین ادامه داد: آتش‌نشانان در بدو ورود با کمک تجهیزات هیدرولیکی قطعات خودرو را برش دادند، راننده که فوت کرده بود را از خودرو خارج کردند و تحویل عوامل آرامستان حاضر در محل حادثه دادند.

ململی با بیان اینکه علت دقیق حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه قزوین در دست بررسی است، به رانندگان توصیه کرد به هنگام خستگی و خواب آلودگی از رانندگی خودداری کنند.

کد خبر 747713

دیگر خبرها

  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • تصادف پژو پارس با کامیون در قزوین یک‌کشته برجای گذاشت
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • پیگیری مهم‌ترین خواسته تهرانی ها | آن ۷۹۲ واگن چینی کی به متروی تهران می رسد؟
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک