Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره تولید ۵ میلیون تن ماهی پرورشی در مناطق شمالی و جنوبی کشور گفت: از این میزان ۳.۶ میلیون تن آن در استان‌های جنوبی از جمله بوشهر طراحی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، نبی الله خون‌میرزایی صبح امروز در نشست با مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با تاکید بر تسریع در تکمیل اسکله "خورخان بردخون" بندر دَیّر اظهار داشت: تکمیل این اسکله از دغدغه استاندار بوشهر و مسئولان سازمان شیلات است که تسریع در تکمیل آن در برنامه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت‌های مهم استان بوشهر در عرصه آبزی‌پروری افزود: با هماهنگی و تعامل مطلوبی که در استان بوشهر وجود دارد طرح‌های شیلاتی  محقق شده و این تعامل و هم‌افزایی در استان بوشهر باید دیگر نقاط کشور تسری یابد.

رئیس سازمان شیلات ایران مزیت‌های استان بوشهر در عرصه شیلاتی را کم‌نظیر در کشور دانست و خاطر نشان کرد: استان بوشهر دارای توانمندی‌های مهمی در حوزه آبزی‌پروری  در اجرا، تحقیقاتی، بهره‌برداری و صادراتی و این استان در کشور پیشتاز است.

خون‌میرزایی صنعت پرورش میگو را یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر دانست و بیان کرد: استان بوشهر قطب تولید میگوی پرورشی در کشور است چراکه بیش از 60 درصد این آبزی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود.

وی، استان بوشهر را الگو، الهام‌بخش و پیشتاز در صنعت پرورش میگو دانست و خاطر نشان کرد: تا پایان دولت، 10 هزار هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص می‌یابد که تحقق این مهم تکلیف پرورش میگو کشور تا سال 1400 تامین می‌کند.

رئیس سازمان شیلات ایران از تولید 60 هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: با زیرکشت قرار گرفتن 10 هزار هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر و تولید 60 هزار تن میگوی پرورشی،  تولید میگوی کشور در سال آینده محقق می‌شود.

خون‌میرزایی به افق 1404 اشاره کرد و گفت: تا سال 1404 برنامه تولید میگو 100 هزار تن است که با روندی که در در استان بوشهر در پیش است  این میزان تولید میگو در استان بوشهر محقق می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تامین بچه ماهی و میگو برای پرورش افزود: یکی از دغدغه‌های مهم تولید کنندگان بچه میگو است که تولید آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی، به ظرفیت پرورش ماهی در دریا پرداخت و با اشاره به برنامه تدوین شده در این حوزه خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده سالانه 5 میلیون تن ماهی در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر پرورش داده و تولید می‌شود که 3.6 میلیون تن آن در مناطق جنوبی کشور و سهم و ظرفیت استان بوشهر 1.5 میلیون تن است.

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه "اسکله در دریا نقش مهمی در پشتیبانی از طرح‌های آبزی‌پروری دارد" تصریح کرد: اسکله‌های صیادی پشتیبانی‌کننده طرح‌های آبزی‌پروری و تکمیل کننده پرورش ماهی در قفس در دریا است.

7800 تن میگوی پرورشی در استان بوشهر برداشت شد 4000 تن میگوی پرورشی از استخرهای ساحلی استان بوشهر برداشت شد اراضی پرورش میگو در استان بوشهر به 4500 هکتار افزایش می‌یابد

معاون وزیر جهاد کشاورزی صید ترال و غیر مجاز را یکی از دغدغه‌های جامعه شیلاتی دانست و تاکید کرد: به شدت با صید غیرمجاز از جمله ترال و دیگر روش‌های آسیب‌رسان به دریا مقابله و برخورد می‌شود و این مهم در کمیسیون کشاورزی مجلس مورد توجه قرار گرفته است.

خون‌میرزایی با تاکید بر پشتیبانی از جامعه صید و صیادی از توسعه زیرساخت‌ها خبر داد و خاطر نشان کرد: برای تقویت تامین معیشت جامعه صیادی در نقاط ساحلی برنامه‌های خوبی در استان بوشهر اجرایی شده که تشکیل تعاون صیادی خرد در روستاهای ساحلی از آن جمله است.

وی از تامین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های شیلاتی در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: منابع ملی اعتباری طرح‌های جامعه صیادی امسال تخصیص می‌یابد تا زمینه تکمیل طرح‌ها از جمله اسکله‌های صیادی در استان بوشهر فراهم شود.

انتهای پیام/190/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس سازمان شیلات ایران تن میگوی پرورشی استان بوشهر خاطر نشان خون میرزایی آبزی پروری تولید میگو معاون وزیر پرورش میگو میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۵۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است

رئیس سازمان غذا و دارو در در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه گفت: به دنبال کمک به تامین تجهیزات پزشکی و دارو و انتقال دانش فنی داروها به سوریه هستیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران اظهار کرد: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می‌‌شود، گفت: یکی از مؤلفه‌‌های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

همچنین معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت ‌های خوبی در زمینه‌های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن‌ های موردنیاز، ما را یاری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی