Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، سید جواد احمدی در یک برنامه خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی افزایش قیمت کالا در بازار کنترل و مهار می شود، گفت: قیمت هر کالا تشکیل شده از مولفه های مختلف شامل مواد اولیه، دستمزد، استهلاک تولید و امثال آن است که نوسان قیمت هر کدام از این مولفه ها بر قیمت نهایی کالا تاثیرگذار است لذا نمی توانم بگویم که قیمت کالاها در سطح عرضه چه زمانی مهار و کنترل می شود و با امیدواریم با ثبات مولفه ها ثبات قیمت نیز حاصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با اشاره به ثبات قیمت ها در سال 96 گفت: ثبت قیمت ها در آن سال ناشی از ثبات پارامترها و مولفه های تاثیرگذار بر قیمت کالا بود  ضمن اینکه تورم در آن سال به 9 درصد کاهش یافته بود. 

وی بیان داشت: اما بعد از آن سال و در سال 97 با شروع تحریم های مجدد علیه ایران مولفه های موثر بر قیمت گذاری کالا دچار نوسان شد. 

احمدی با بیان اینکه گران فروشی وجود دارد گفت: تشکیل حدود 20 هزار پرونده تخلف در یک ماه و دریافت بین 18 تا 19 هزار شکایت مردمی ناشی از گران فروشی در یک ماه حاکی از وجود گران فروشی است اما آنچه که ما اکنون با آن مواجه هستیم  و مردم را دچار ناراحتی کرده است، گرانی کالا است که همانطور که بیان شد ناشی از عوامل مختلف است. 

وی گفت: نمی توان گفت چه دستگاه یا دستگاه های در گرانی کالا نقش دارند زیرا گرانی کالا ناشی از شرایط حاکم بر اقتصاد کشور است. 

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با اشاره به قیمت 66 هزار تومانی یک شیشه خیارشور گفت: قیمت گذاری در سازمان حمایت منحصر به چند قلم کالای اساسی است و در مورد کالاهای مانند خیارشور قیمت گذاری توسط سازمان حمایت انجام نمی شود. 

وی با بیان اینکه در مورد کالاهای تولیدی مانند خیارشور قیمت گذاری توسط تولید کننده و براساس ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمت ها انجام می شود، گفت: لذا اگر گزارشی یا شکایتی از قیمت گذاری غیر متعارف کالا به سازمان حمایت برسد، آنگاه موضوع توسط بازرسین پیگیری می شود. 

احمدی با تاکید بر اینکه فقط قیمت گذاری چند کالای اساسی و کالای خاص و به عبارتی نهاده ها که با ارز ترجیحی وارد کشور می شود بر عهده کارگروه تنظیم بازاراست، بیان داشت: لذا کارگروه تنظیم بازار مسئول جلوگیری از افزایش قیمت ها نیست و نباید کارگروه تنظیم بازار را دستگاه و سیستمی که دارای اهرم اجرایی برای جلوگیری از افزایش قیمت ها  است بدانیم. 

وی بیان داشت: سازمان حمایت مسئول مهار قیمت ها نیست و این تصور در مورد سازمان حمایت درست نیست و نمی توان گفت که کدام مسئول بصورت مستقیم مسئول مهار قیمت است زیرا دستگاه متولی برخورد با تخلفات در حوزه عمده و خرده فروشی در قدم اول اتحادیه های صنفی است اما متولی کنترل قیمت در واحدهای تولیدی، شرکت ها، انبارها و از آنجا که از حوزه صنفی خارج است سازمان حمایت است. 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کارگروه تنظیم بازار سازمان حمایت قیمت گذاری مولفه ها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۸۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید زمانی اظهار کرد: ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری برای مدیریت عرضه و تقاضا در بازار قزوین توزیع شد.

وی افزود: این میزان گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگیرم را ن ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فراورده های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه عرضه این میزان گوشت منجمد گوسفندی وارداتی از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و ادامه خواهد داشت افزود: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

کد خبر 6090305

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید