Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید کمال پاک‌فطرت، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم‌اینک بحث الحاق سه روستای گردخون، اقبال آباد و سلطان آباد به محدوده کلانشهر شیراز مطرح است که ضرورت دارد این مهم هرچه سریعتر محقق شود.
وی ادامه داد: امروز یکی از مشکلات و معضلاتی که کلانشهرها از جمله شیراز با آن مواجه هستند بحث حاشیه نشینی است که با الحاق این سه روستا و سایر روستاهای مجاور شیراز به این کلانشهر می‌توان تا حد زیادی این آسیب‌ها را کنترل کرد و کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت: امروز عمده ساخت و سازهایی که در روستاها انجام می‌شود خارج از طرح هادی روستایی و به شکل غیر مجاز، غیر اصولی و غیر فنی است که اگر الان این روند اصلاح نشود در آینده اصول شهرسازی ما دچار مشکل خواهد شد و با انبوهی از ساخت و سازهای ناموزون و نامطلوب مواجه خواهیم بود.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس بیان کرد: با توجه به کمبود نیرو در دهیاری ‌های استان، نظارت بر ساخت و سازها به آسانی ممکن نیست و در این میان عده‌ای افراد سودجو  از سال‌ها قبل در حال ساخت و ساز غیرمجاز در این مناطق هستند که آسیب‎های آن در آینده نمایان می‌شود.
پاک‌فطرت، با اشاره به اینکه ۱۰ روستا امکان الحاق به شیراز را دارند افزود: برای مهار و کنترل مشکلات و آسیب‌های وجود در این مناطق و جلوگیری از گسترش آنها، چاره‌ای جز الحاق این روستاها به شیراز وجود ندارد و این اتفاق هرچه سریعتر روی دهد بهتر است.

وی ادامه داد: روستای انجیره با حدود یک هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت (بر اساس سرشماری سال ۹۵) تنها روستایی است که تاکنون و بر اساس مصوبه هیات دولت به شهر شیراز پیوسته است.
روستای انجیره جزو دهستان دراک بخش مرکزی در یک کیلومتری شهر شیراز و در شمال غرب و محدوده خدماتی این شهر قرار دارد.

روستای بدون آب و برق در فارس نداریم
وی، با اشاره به اقدامات دولت طی هفت سال گذشته تاکنون برای خدمات رسانی به روستاها گفت: مجموعه این اقدامات سبب شده که تمام روستاهای دارای دهیاری فارس از آب و برق برخوردار باشند.
او اظهار داشت: علاوه بر این به ۹۲ درصد روستاهای فارس گازرسانی صورت گرفته و شبکه ارتباط تلفن همراه هم در اکثر روستاهای استان راه‌اندازی شده است.
پاک فطرت یکی از اولویت‌های دولتمردان در مناطق روستایی را ایجاد اشتغال دانست و افزود: در همین راستا طی ۲ سال گذشته هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات به روستاییان فارس پرداخت شده که زمینه ایجاد ۱۱ هزار فرصت شغلی در روستاهای استان را فراهم کرده است.
وی گفت: افزون بر ۲ هزار و ۱۰۰ دهیاری و حدود چهار هزار آبادی در استان فارس وجود دارد که تاکید دولت و مدیریت اجرایی استان همواره بر توسعه متوازن و توزیع عادلانه امکانات و محرومیت زدایی از این روستاها و آبادی‌ها بوده است.

برچسب‌ها توسعه روستایی شیراز استانداری فارس فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه روستایی شیراز استانداری فارس فارس توسعه روستایی شیراز استانداری فارس فارس اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۸۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه

محمدجواد خجسته مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت : در سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات سهم دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری در مجموع ۵ هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال اعتبار تخصیص و به حساب روستا‌های دارای دهیاری و فاقد دهیاری واریز شده است. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه عنوان کرد: ۷۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از اعتبارات عمرانی از محل اعتبارات ماده ۵۸ قانون تنظیم بخشی از مقرارت مالی دولت بوده که در سطح روستا‌های استان کرمانشاه توزیع شده است. 

خجسته اذعان کرد: در سال گذشته از محل اعتبارات قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور، به منظور محرومیت‌زدایی روستا‌های واجد شرایط در استان کرمانشاه، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار، تخصص داده شد. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: از محل بند الف ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واریز‌های استان، ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال به حساب روستا‌های دارای دهیاری واریز شده که در حوزه عمرانی هزینه شده است. 

وی افزود: از محل اعتبارات تبصره ۲، اعتبارات سوخت و بند (الف) ماده ۳۹، قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، مبلغ ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به روستا‌های دارای دهیاری تخصیص پیدا کرده و ۷۳ میلیارد ریال در روستا‌های فاقد دهیاری توزیع شده است. 

خجسته با اشاره به عملکرد عمرانی دفتر روستایی استانداری کرمانشاه گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۰۶ پروژه عمرانی با هزینه‌کرد بیش از ۹۹۷ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسیده و عمده پروژه‌ها در قالب آسفالت، جدول‌گذاری معابر، سنگ‌فرش و… بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • حریم و روستاهای شرق تهران برای گذران اوقات فراغت محل مناسبی هستند |‌ همدردی با آبشار اشک ریز
  • ‌اعلام برنامه‌های دهه کرامت در فارس
  • تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • آب شرب پایدار ۲ هزار ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • آب شرب پایدار ۲ هزار نفر ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه