Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مسئول بسیج جامعه زنان استان زنجان با اشاره به وجود صندوق‌های قرض‌الحسنه در پایگاه‌های بسیج استان گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف ایجاد این صندوق‌ها کمک به کارآفرینی سه قشر زنان بی‌سرپرست، خود‌ سرپرست و بد سرپرست بوده است. - اخبار استانها -

لیلا رمضانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در زنجان با اشاره به این‌که بعد از شیوع ویروس کرونا بسیج جامعه زنان بلافاصله در راستای خدمت رسانی فعالیت‌های خود را در تهیه ماسک، گان، شیلد، ملافه و لباس بیمارستان در کارگاه‌های خانگی و مساجد در ابعاد گسترده آغاز کرد اظهار داشت: 259 کارگاه گروهی و خانگی در این راستا در حال فعالیت بودند اما بعد از مدیریت تهیه و تولید ماسک در استان، کارگاه‌های خانگی مذکور جمع‌آوری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر در 22 حوزه موجود، یک کارگاه تبدیل به مکانی برای کارآفرینی شده به طوری که تنها در دوخت ماسک تمرکز کرده و با هماهنگی فنی و حرفه‌ای استان این اقدام در حال انجام است که در نهایت این امر عاملی در توانمندی اقتصادی بانوان بسیجی فعال در این کارگاه‌ها نیز شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان زنجان با اشاره به این‌که 504 گروه جهادی از بانوان در حال فعالیت در راستای جمع‌آوری کمک‌های مردمی، توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی و لوازم التحریر، تهیه و دوخت ماسک و سایر ملزومات مورد نیاز بود عنوان کرد: برخی مشاوران نیز در گروه جهادی حضور داشتند تا افرادی را که دارای مشکلات روحی و روانی بودند مورد مشاوره رایگان قرار دهند.

وی با بیان این‌که صندوق‌های قرض‌الحسنه در پایگاه‌ها وجود دارند که گاها گره گشا از مشکلات بانوان بسیجی هستند عنوان کرد: نخستین هدف تشکیل این صندوق‌ها کمک در راستای ایجاد شغل است و بر اساس نیازمندی افراد نیز این کمک به نوبت در اختیار بانوان قرار می‌گیرد و از همین کارگاه‌ها نیز کارآفرینی‌هایی نیز برای زنان بی سرپرست، بد سرپرست و خود سرپرست انجام گرفته است.

رمضانی تصریح کرد: سه گروه مذکور بعد از شناسایی در اولویت دریافت بسته‌های معیشتی نیز قرار داده شده‌اند. با این حال در این راستا یک هزار و 522 نفر مورد شناسایی و تحت پوشش قرار گرفته‌اند. با این وجود کارآفرینی به این قشر از جمله مهم‌ترین اهداف بسیج جامعه زنان بوده است.

 رئیس سازمان بسیج سازندگی: گام سوم کمک مومنانه تا نوروز1400 اجرا می‌شود / مردم مواسات را به جریان تبدیل کردندگزارش| طعم شیرین خدمت به مردم در اردوهای جهادی؛ اردوهای جهادی بانوان بسیجی سرخه در دوران کرونا متوقف نشده استدرخواست بسیج دانشجویی از بذرپاش برای رسیدگی به اختصاص یک بودجه خاص به دانشگاه بهشتی

این مسئول با اشاره به این‌که قبل از کرونا هماهنگی‌های لازم با جهاد دانشگاهی استان انجام گرفته بود تا آموزش‌های تخصصی در راستای خیاطی به قشر مذکور در پایگاه‌ها داده شود گفت: کرونا سبب شد تا با تاخیر این آموزش‌ها انجام گیرد با این حال آموزش‌ها در فضای مجازی هر چند محدود در حال انجام است، با این وجود در برخی از روستاها که دارای وضعیت سفید به لحاظ شیوع ویروس کرونا هستند با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی به کمک فنی و حرفه‌ای در حال آموزش خیاطی، قالی بافی، گلیم بافی هستیم.

مسئول بسیج جامعه زنان استان زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی از بانوان روستایی در تهیه اقلامی بسیار فعالیت داشته و سبب شده‌اند تا روستای محل سکونت را به عنوان قطب تولید محصولی خاص تبدیل نمایند، بنابراین بیش‌تر سعی می‌شود بر اساس ظرفیت‌های موجود در مناطق کارآفرینی انجام گیرد و با این حال مقدمات برخی امور در حال انجام است اما به دلیل نیاز هماهنگی‌های گسترده فعلا به نتیجه کامل در امر کارآفرینی نرسیده‌ایم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس بسیج جامعه زنان بانوان بسیجی کارگاه ها صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۸۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی در حکمی، دکتر مسعود صالحی شهستان استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان را به عنوان «سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل» منصوب کرد.

در این حکم آمده است:

دکتر مسعود صالحی شهستان

استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان

«خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید، در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان «سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل» منصوب می ‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه کنید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فساد ستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.

توفیق جنابعالی و همکاران محترمتان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

پیش از این دکتر هادی میرزایی مسؤولیت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل را برعهده داشت.

کد خبر 6093030

دیگر خبرها

  • فرمانده سپاه بوشهر: معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر
  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد