Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@18:22:46 GMT

کارآفرینان در شرایط سخت اقتصادی حمایت شوند

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۹۱۹۵

کارآفرینان در شرایط سخت اقتصادی حمایت شوند

به گزارش خبرنگار مهر رضا اسماعیلی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه کانون کارآفرینی و تجلیل از کارآفرینان برتر استان کرمان بیان داشت: در رقابت کارآفرینان برتر بیش از ۱۱۲ نفر واجد شرایط شرکت کردند که از این تعداد ۶ نفر پس از طی کردن فرآیندهای مختلف به عنوان کارآفرین برتر استان انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳ دوره جشنواره کارآفرینان برتر برگزار شده است، افزود: طی برگزاری این جشنواره‌ها ۴۳ کارآفرین برتر استانی و ۹ کارآفرین برتر ملی داشتیم ضمن اینکه سه کارآفرین از بخش صنعت، دو نفر از بخش خدمات و یک کارآفرین از بخش کشاورزی رتبه برتر را کسب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: از بین افرادی که رتبه برتر را کسب کرده‌اند یک نفر به عنوان کارآفرین برتر ملی انتخاب و معرفی شده که با حضور رئیس جمهور از وی تقدیر می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: در حال ما با مشکلات زیادی از جمله مشکلات اقتصادی، تورم، مباحث اجتماعی، کرونا و … درگیر هستیم بنابراین می‌توان گفت گام نهادن در حوزه کارآفرینی یک نوع جهاد اقتصادی محسوب می‌شود لذا از کسانی که در این راستا قدم برداشتند باید حمایت کنیم.

وی گفت: در حال حاضر در قانون هیچ‌گونه حمایت رسمی از کارآفرینان نداریم در حالی که این افراد تنها به عشق اشتغال تولید و تعهدی که به کشور و استان دارند به عرصه تولید و فعالیت‌های اقتصادی پا نهاده‌اند که باید به مسئله حمایت از این افراد توجه ویژه شود.

مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان میزان ورودی بازار کار در استان کرمان در هر سال را حدود ۳۵ هزار نفر ذکر کرد و افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ نفر طی سال جاری وارد دستگاه‌های دولتی می‌شوند در حالی که ۳۳ هزار نفر باید در حوزه‌های مزدبگیری، خوداشتغالی، کارآفرینی و … به کار مشغول شوند.

کد خبر 5048199

منبع: مهر

کلیدواژه: کارآفرینی جشنواره کارآفرینان برتر کارآفرینان رضا اسماعیلی ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان مجلس شورای اسلامی شهرکرد کرمانشاه شهدای مدافع حرم ستاد ملی مقابله با کرونا سیستان و بلوچستان کارآفرین برتر استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۹۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد

هرمزگان-جام جم انلاین- مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از سازمان منطقه آزاد قشم به سکانداری عادل پیغامی به عنوان منطقه آزاد اول و برتر در حوزه اقتصاد تقدیر کرد. 

به گزارش  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، براساس ارزیابی عملکرد شاخص های اقتصادی سال ۱۴۰۲ حوزه های مختلف مناطق آزاد، منطقه آزاد قشم در حوزه موضوعات اقتصادی (سرمایه گذاری، تولید و صادرات) حائز رتبه اول و برتر در همایش ملی تمامی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شد.

حجت‌ الله عبدالملکی در همایش ملی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور که در مشهد مقدس در حال برگزاری است با اهدای لوح از زحمات عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به منظور ارتقای شاخص های اقتصادی جزیره تقدیر کرد.

 

بنابراین گزارش، افزایش صادرات و صادرات مجدد، به بیش از ۵۰۵ میلیون دلار، تراز تجاری مثبت ۳۱۳ میلیون دلاری، رشد صدور و تمدید ۲۰ درصدی مجوزهای سرمایه گذاری، رشد حجم سرمایه‌گذاری در شیلات و کشاورزی به میزان ۱۰۰ درصد، رشد ۱۱ درصدی تعداد ثبت شرکت‌ها، رشد حمل و نقل و ترانزیت به نسبت تردد خودرو و مسافر به میزان ۲۷ درصد، رشد اشتغال ۲۵ درصدی ایجاد شده در واحدهای صنعتی، عقد قرارداد تحویل ۸۰ قطعه زمین برای فعالیت‌های صنعتی از جمله مهمترین دستاوردهای اقتصادی منطقه آزاد قشم در سال گذشته است.

با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش می شود این رویکرد مطابق با شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" و با بکارگیری توان فعالان اقتصادی این جزیره ادامه یابد.

 

دیگر خبرها

  • محکومیت بازداشت دانشجویان در حمایت از فلسطین
  • حال خوب| برآورده شدن آرزوی دختر کارآفرین
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • کشف ۳۱ هزار و ۹۲۰ نخ سیگار قاچاق در کرمان
  • کارگر و کارآفرین دو همکارند در خطّ مقدّم نبرد اقتصادی + فیلم
  • مس کرمان یک گام تا قهرمانی درلیگ برتر هندبال