Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنی عقیل شرایط دریافت پلاسمای خون از بیماران بهبودیافته کرونایی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدصادق بنی عقیل» صبح امروز(چهارشنبه ۲۳ مهر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: نیاز به خون همیشگی است و هیچ جایگزینی برای این مایه حیات وجود ندارد.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: عمر فرآورده های خونی کوتاه است و زمان نگهداری پلاکت ها و فرآورده های خونی سه الی ۳۵ روز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: اهداکنندگان خون با ایثار خود جان بسیاری از بیماران را نجات می دهند و شادی و نشاط را بر لبان آنها می آورند.

 

بنی عقیل با بیان اینکه در حال حاضر به گروه های خونی  A، B و AB نیاز بیشتری وجود دارد، بیان کرد: با توجه به شرایط موجود در برخی از گروه های خونی با کمبود مواجه هستیم اما همچنان به ایثار و گذشت گلستانی ها امید داریم.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان خاطرنشان کرد: مردم مراکز انتقال خون را همانند مراکز درمانی ندانند که بیماران در آنجا حضور دارند، در مراکز انتقال خون سالم ترین افراد برای اهدای خون مراجعه می کنند.

 

وی خواستار استقبال بیشتر بانوان در امر اهدای خون شد و افزود: سالم ترین ذخایر خونی در بانوان وجود دارد و در حالی که در دوران دفاع مقدس مشارکت بانوان در اهدای خون ۵۰ درصد بوده این میزان در حال حاضر به پنج درصد رسیده است.

 

بنی عقیل با بیان اینکه مبتلایان به کرونا یک ماه پس از بهبودی می توانند برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: در اهدای پلاسمای خون ترجیح ما حضور آقایان است و اگر بانوان تمایل به اهدای پلاسما دارند نباید سابقه زایمان و سقط داشته باشند.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان اضافه کرد: در صورتی که یک ماه از بهبودی آقایان به کرونا گذشته باشد و هیچ علائمی نداشته باشند و آنتی بادی که به عنوان واکسن لحاظ می شود در بدن آنها وجود داشته باشد، می توانند به شکرانه این سلامتی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و در نجات جان دیگران سهیم باشند.

 

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: اهدای پلاسمای خون مدیرکل انتقال خون استان گلستان پلاسمای خون بنی عقیل پلاسما انتقال خون مراکز انتقال خون بنی عقیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۹۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی

یک شرکت نقل‌وانتقالاتی فوتبال پرتغال از باشگاه پورتو برای دریافت بخشی از مبلغ انتقال مهاجم تیم ملی فوتبال ایران شکایت کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت «اوژوگو» پرتغال مدعی شد شرکت «Xektalent» که در نقل‌وانتقالات بازیکنان فوتبال این کشور فعال است، روز دوشنبه در دادگاه مدنی مرکزی پنافیل از باشگاه پورتو شکایت کرده است.

شرکت فوق ادعا کرده که بابت انتقال مهدی طارمی به پورتو در سال 2020، باید رقم 230 هزار یورو دریافت کند که این مبلغ به این شرکت پرداخت نشده است.

اعتراف اینتری‌ها به اشتباه در لو دادن خرید طارمی و زیلینسکی

طارمی در تابستان سال 2020 پس از یک فصل بازی برای تیم ریوآوه، به باشگاه پورتو ملحق شد و طی 177 بازی در جمع شاگردان سرجیو کونسیسائو، آمار 88 گل و 54 پاس گل را به نام خود ثبت کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی