Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل مکرمی‌فر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: تعطیلی موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی استان خراسان رضوی برای آیین‌های عزاداری روز‌های جمعه ۲۵ مهر مصادف با سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و در مشهد برای روز شنبه ۲۶ مهر ماه مصادف با سالروز شهادت حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) برنامه‌ریزی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او  افزود: بر اساس جدول تعطیلی سالانه موزه‌ها، کاخ موزه‌ها و دیکر مکان‌های گردشگرپذیر وابسته به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هر سال ۲۸ ماه صفر سالروز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) تعطیل است بنابراین امسال هم طبق روال  همه‌ساله این مجموعه‌ها در سطح خراسان رضوی تعطیل خواهند بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین بر اساس نامه اداره‌کل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز شنبه ۲۶ مهر ماه مصادف با سالروز شهادت امام هشتم شیعیان جهان حضرت رضا (ع) موزه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی تاریخی شهر مشهد تعطیل هستند.
مکرمی فر بیان کرد: این تعطیلی شامل مهمترین مجموعه‌های تاریخی فرهنگی خراسان رضوی شامل آرامگاه فردوسی، هارونیه، مجموعه باغ نادری، موزه بزرگ خراسان، مرکز آفرینش و پژوهش هنر‌های سنتی خانه ملک، مجموعه فرهنگی تاریخی مصلای مشهد و آرامگاه‌های خیام و عطار نیشابوری است.   انتهای پیام// ف.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعطیلی اماکن تاریخی میراث فرهنگی و گردشگری مجموعه های تاریخی و فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فرهنگی تاریخی میراث فرهنگی خراسان رضوی موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۹۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مرتضی صفری در بازدید از کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه اظهار کرد: این کاروان‌سرا از جمله بنا‌های تاریخی ارومیه بوده که در اختیار مالک بخش خصوصی قرار دارد که با گفتگو‌های انجام شده با مالک آن مقرر شد نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: به‌منظور جلوگیری از تخریب بیشتر این مجموعه اقدات احیا و مرمت حجرات پیرامون کاروان‌سرا زیر نظر کارشناسان مرمت و احیا اداره‌کل در اسرع وقت عملیاتی خواهد شد 

او گفت: همچنین برای ساماندهی این بنا شهرداری ارومیه نیزاعلام آمادگی جهت مشارکت داشته است و آواربرداری و محوطه‌سازی با همکاری این مجموعه انجام خواهد شد.

صفری گفت: کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه یکی از مجموعه‌های تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است.

دیگر خبرها

  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است