Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برخلاف ادعاهای اخیر سخنگوی دولت، دولت پس از ورود دیوان محاسبات محل پرداخت بودجه 120 میلیارد تومانی به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را تغییر داد. میرابراهیمی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: با توجه به کاهش درآمد‌های اختصاصی بیمارستان‌ها مورد عجیبی که اتفاق افتاده این است که در این شرایط سخت و خطرناک کارانه پزشکان و پرستاران نیز نسبت به سال گذشته کاهش یافته و این در حالی است که وزیر بهداشت هر چه تلاش می‌کند تا اعتبار ارزی اختصاص یافته از محل صندوق توسعه ملی تخصیص یابد، اما دولت حاضر نیست که ۶۰۰ میلیون یوروی باقیمانده را بپردازد تا مقداری از مشکلات حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه مریم روحانی دختر رئیس جمهور از بیستم اردیبهشت ماه سالجاری وارد فرایند جذب به عنوان هیئت علمی تعهدی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شد بنابراین ما نمی‌دانیم همزمانی اختصاص بودجه ۱۲۰ میلیارد تومانی به این دانشگاه با شروع فرآیند جذب دختر رئیس جمهور اتفاقی است یا نه و یا مسئله دیگری وجود دارد، افزود: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در بیستم اردیبهشت طی نامه‌ای از رئیس جمهور درخواست کرد تا ۱۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز و تجمیع دانشکده‌های فن آوری نوین پزشکی، مدیریت و آموزش و کالج بین الملل اختصاص یابد. با این وجود کسی نسبت به ساخت و ساز و تجهیز دانشکده‌ها اعتراضی ندارد، اما بحث اینجاست که در ۳۰ تیر سال ۹۹ رئیس جمهور به آقای واعظی رئیس دفتر خود دستور داد تا ۱۲۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی و پولی که باید برای پرداخت کارانه پرستاران، تولید ماسک و تجهیزات بیمارستان‌ها پرداخت شود به یکی از دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اختصاص یابد و این یک امر بسیار غیرطبیعی است.

میرابراهیمی بیان کرد: بعضا شاهدیم که رئیس جمهور مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را با چند ماه تاخیر و قوانین جدید مجلس را جهت اجرا با یک هفته تاخیر ابلاغ می‌کند، اما نکته جالبی که وجود دارد این است که در بحث اختصاص بودجه ۱۲۰ میلیارد تومانی به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دولت خسته جهادی عمل کرد به گونه‌ای که پس از موافقت رئیس جمهور برای اختصاص بودجه مورد نظر در سی ام تیرماه بلافاصله از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواسته می‌شود که اعتبار مورد نظر را از محل اعتبار ارزی مقابله با کرونا اختصاص بدهد.

وی با بیان اینکه یکی از ابهامات ما این است که چرا وزیر بهداشت نیز علی رغم تمام زحماتی که کشیده اند در ۲۹ تیر ماه با اختصاص بودجه ۱۲۰ میلیارد تومانی به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که هیچ ربطی به مقابله با کرونا نداشته، موافقت کرده، افزود: برخلاف ادعاهای اخیر سخنگوی دولت اعتبار پیش بینی شده در ۲ قسط و از محل بودجه ارزی مقابله با کرونا به دانشگاه پرداخته شده با این وجود وقتی که دیوان محاسبات کشور به موضوع ورود پیدا کرده دولت محل اختصاص بودجه مورد نظر را از اعتبار ارزی مقابله با کرونا به محل اعتبارات خاص ریاست جمهوری تغییر داده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز طی نامه‌ای از رئیس دیوان محاسبات خواسته تا با سرعت و جدیت به موضوع پرداخت بودجه ۱۲۰ میلیارد تومانی از محل اعتبارات ارزی مقابله با کرونا به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ورود پیدا کرده و مسائل را شفاف سازی کند، تصریح کرد: در این شرایط سخت اقتصادی و با توجه به شیوع ویروس کرونا دولت نباید تصور کند که هر طور می‌خواهد می‌تواند بودجه کشور را خرج کند و کسی هم نباشد از او حسابرسی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دیوان محاسبات شیوع کرونا وزیر بهداشت کارانه پرستاران میلیارد تومانی به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بودجه ۱۲۰ میلیارد تومانی ارزی مقابله با کرونا دیوان محاسبات اختصاص بودجه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۳۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، آقای ۶۷ ساله که در بررسی‌های به عمل آمده و به دلیل تومور وسیع کلیه چپ که چسبندگی زیادی هم به بافت‌های اطراف داشت، در بیمارستان شهید بهشتی تفت  تحت عمل جراحی قرار گرفت.

هم اکنون حال عمومی بیمار مساعد است.

دیگر خبرها

  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • توسعه بهداشت ودرمان
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟