Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@10:45:40 GMT

نظر محسن رضایی درباره قیمت دلار

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۵۵۳۷

نظر محسن رضایی درباره قیمت دلار

به گزارش اقتصادآنلاین یه نقل از خبر آنلاین، محسن رضایی عصر روز چهارشنبه ۲۳مهرماه در ارتباط تصویری با دانشگاه دامغان در آئین شروع سال تحصیلی این دانشگاه با تسلیت ایام رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا(ع) گفت: آغاز دوره جدید و سال تحصیلی جدید را به همه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه دامغان و مردم این شهر شهید پرور تبریک می گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند مسائل جدید از حیث شیوع کرونا و مسائل اقتصادی مشکلاتی را ایجاد کرده اما مهم این است که پیروزمندانه و موفقیت آمیز از آن عبور کنیم. 

محسن رضایی با تقدیر از نقطه نظرات دانشجویان و اساتید دانشگاه دامغان گفت: موضوعاتی که این عزیزان مطرح کردند وسیع است اما قول می دهم که این مباحث را دنبال کنم. در مورد انعطاف پذیر کردن ساختار ونظام اداری دانشگاه ها و اعتماد به جوانان و مردم صحبت شد، مساله بورس، دلار و بانک را به خوبی طرح کردید و از ارتباط صنعت با دانشگاه ها گفتید و همچنین به آینده شغلی دانشجویان مربوط اشاره کردید. این موضوعات مهمی است که در جامعه ما شنیده می شود.

رضایی با اشاره به نگاه مطالبه گر دانشجویان بسیجی در دانشگاه دامغان با تایید وجود برخی نارسایی ها در مدیریت کشور گفت: جامعه ما به دلیل اینکه فرصت کمی در تجربه حکومت داری داشته است، در عرصه مدیریت به مشکلاتی بر خورد کرده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قبلا در مجمع سیاست های کلی نوشته می شد و توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ می شد. سه قوه پاسخگو نبودند. در دوره جدید مجمع هر سیاست ابلاغی، سه قوه را موظف می کند که گزارشی از برنامه های تدوینی خود بدهند.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: تحول در رابطه دانشگاه و صنعت می تواند توسط یک نهاد مرکزی و یا در مراکز استان ها ایجاد شود و با فهرست کردن نیازهای واقعی، فعالیت هایی را به دانشگاه سفارش داد. در کنار شهرک های صنعتی می شود فراتر از ارتباط کاغذی و موبایلی، ارتباط عملیاتی با دانشگاه به وجود آورد. ما در سیاست های کلی این موضوع را دیده ایم و در سیاست های کلی آتی این مسائل لحاظ خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به برخی مشکلات در مدیریت کشور گفت: هیچ ابهامی در این نیست که مشکلات ارزی و بانکی قابل حل است و این وضعیت اصلا مطلوب نیست. ما می توانیم و نباید ناامید باشیم.

پربیننده ترین قیمت دلار خبرهای مهم برای بازار ارز/ منتظر کاهش قیمت دلار باشیم؟ ریزش قیمت دلار در راه است؟ طلا همچنان در مدار صعودی/ حباب سکه در بالاترین سطح قرار گرفت قیمت دلار امروز چند؟ (۱۳۹۹/۷/۲۲)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: محسن رضایی مشکلات ارزی و بانکی مجمع تشخیص مصلحت نظام محسن رضایی قیمت دلار بازار ارز ویروس چینی کرونا ویروس اخبار کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت دانشگاه دامغان قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۵۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است

آرش محبی‌نژاد اظهار کرد: از گذشته تا کنون تجارب قیمت‌گذاری دستوری در حوزه‌های مختلف نشان می‌دهد که این سیاست در هیچ دوره‌ای جواب نداده است. نه فقط برای خودرو بلکه برای شیر و ماست و لبنیات و لوازم خانگی نیز موضوع نرخ‌گذاری یک سیاست شکست خورده بوده و من تعجب می‌کنم چرا این سیاست درباره خودرو و دیگر کالاها که هزینه‌های ساخت مشخصی دارند ادامه پیدا می‌کند.
وی افزود: معتقدم تعیین قیمت ناشی از عدم تمرکز در سیاست‌گذاری صنعت خودرو است. صنعت خودرو متولی مشخصی ندارد که برای آن ریل‌گذاری کند، نقشه راه توسعه این صنعت را تدوین کند و در اجرا دخالت نداشته باشد. سیاست‌گذار فقط باید نظارت و هدایت کند و اجرا را به شرکت‌های خودروساز بسپارد.
محبی‌نژاد بیان کرد: قیمت کارخانه بعضا ۸۰ درصد پایین‌تر از قیمت بازار است اما بسیاری از افراد به دلایل مختلف مثل نداشتن گواهی‌نامه یا داشتن پلاک فعال از ثبت نام منع شده‌اند. در حالی که ممکن است فردی گواهی‌نامه نداشته باشد و بخواهد از راننده استفاده کند. با حذف این افراد حق مصرف‌کننده ضایع می شود. از آن طرف رانتی به عنوان یارانه سیاه در جامعه توزیع می‌کنیم که کم هم نیست.
وی تصریح کرد: تا زمانی که مساله قیمت‌گذاری دستوری حل نشود مشکلات صنعت خودرو حل نخواهد شد. فقط هر روز بر تعداد کسانی که از کیفیت و قیمت ناراضی هستند افزوده می‌شود.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان، ضرر دیگر ناشی از قیمت‌گذاری را متوجه سهامداران بورس دانست و گفت: علاوه بر ضرر خودروسازان و مصرف کنندگان خودرو، مردمی هم که در بورس سرمایه‌گذاری تا در تولید مولد نقش داشته باشند ضرر می‌کتند؛ زیرا وقتی سهام خودروسازان می‌ریزد سهامداران بی‌تقصیر شرکتهای بورسی نیز متضرر می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه مطالبات معوق قطعه‌سازان سر به فلک کشیده است گفت: میانگین زمان مطالبات معوق قطعه‌سازان به بیش از 150 روز رسیده است. قطعه‌سازی که بتواند 120 روزه مطالباتش را بگیرد سراغ نداریم. خودروساز هم  پول ندارد و به شیوه‌های مختلف نقدینگی‌اش از دست می‌رود. در نهایت محصول این شیوه سیاست‌گذاری صنعت خودرو خسران است و بس.

دیگر خبرها

  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • قیمت دلار امروز 8 اردیبهشت 1403
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • آیا اعتراضات دانشجویی باعث تغییر سیاست آمریکا می‌شود؟
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • محسن رضایی: غرب دست از حماقت بردارد
  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است
  • محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش