Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@04:38:47 GMT

فعالیت‌های دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات تشریح شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۷۵۷۰

فعالیت‌های دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات تشریح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود حبیبی در این نشست که با حضور وزیر آموزش و پرورش، مدیران کل استان‌ها و روسای ادارات فناوری اطلاعات و به‌صورت ویدئوکنفرانس و از طریق شبکه شاد برگزار شد، با اشاره به اینکه سند تحول آموزش‌وپرورش راهکارهایی را برای توسعه فناوری نوین پیش‌بینی کرده است، اظهار کرد: ایجاد موزه و نمایشگاه علم و فناوری در هر یک از شهرستان‌ها تا پایان برنامه ششم، توسعه ضریب نفوذ شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات (اینترانت) در مدارس، تولید و به‌کارگیری محتوای الکترونیکی متناسب با نیاز دانش آموزان و مدارس با مشارکت بخش دولتی و غیردولتی و الکترونیکی کردن محتوای کتاب‌های درسی، اصلاح و به‌روزآوری روش‌های تعلیم و تربیت، گسترش بهره‌برداری از ظرفیت آموزش‌های غیرحضوری و مجازی در برنامه‌های آموزشی و تربیتی ویژه معلمان، دانش آموزان و خانواده‌های ایرانی در خارج از کشور، ایجاد شبکه پژوهشی فعال و فراگیر در درون ساختار نظام تعلیم و تربیت و … از جمله راهکارها این حوزه تا پایان برنامه ششم توسعه کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استراتژی‌های فناوری اطلاعات را هم‌راستا بودن تعریف کلیه پروژه‌های ICT با یکدیگر، در نظر گرفتن معماری اطلاعات مناسب در سازمان، در نظرگرفتن اولویت‌های سازمان در تخصیص منابع و بودجه، بنیان‌گذاری تصمیمات اتخاذ شده در حوزه ICT بر اساس استراتژی‌های صحیح است.

حبیبی فناوری اطلاعات را ابزاری برای توسعه عدالت آموزشی و برای تحول در دستگاه آموزش‌وپرورش دانست و تصریح کرد: فرزندان ما باید در مدارس مهارت‌های فناوری اطلاعات را به‌خوبی فراگرفته و برای زندگی موفق در جامعه فردا آماده شوند.

وی استراتژی‌های فناوری اطلاعات در آموزش‌وپرورش را در حوزه نیروی انسانی، فرآیند یاددهی- یادگیری آموزش زیرساخت، سیاست‌ها و مدیریت یکپارچه دانست و ادامه داد: هدف‌های کلان در نظام مدارس هوشمند ایجاد عدالت آموزشی، ایجاد محیطی پویا و جذاب، ارزیابی متناسب بااستعدادها، رشد مهارت‌های ذهنی، جسمی، عاطفی، توانمندی‌های اعتقادی، تربیتی، علمی فرهنگیان، اثربخشی و افزایش کارایی، مشارکت خانواده در فرآیند یاددهی – یادگیری و تحول در نظام برنامه‌ریزی است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات، راهبردهای کلان در نظام مدارس هوشمند را توسعه خلاقیت، شیوه‌های آموزشی دانش‌آموز محور، پژوهش، جستجو در پایگاه‌های اطلاعاتی، به‌روز بودن معلمان، فناوری اطلاعات در شیوه تدریس، اداره امور مدرسه و افزایش انگیزه شغلی مدیران و معلمان عنوان و اعلام کرد: برنامه‌های آینده در این حوزه پردازش ابری، Cloud Computing، کتاب الکترونیکی Digital Book vs Text Book واقعیت مجازی و همچنین واقعیت افزوده VRAR to be Learn است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت سامانه‌های آموزش‌وپرورش ازجمله؛ سامانه حقوق، سامانه پرسنلی، سامانه بکفا، سامانه دانا، سامانه سناد و سامانه یونیت در این مدیریت انجام می‌شود، اظهار کرد: در آینده نزدیک این سامانه‌ها ساماندهی خواهد شد و سامانه جامع یکپارچه منابع انسانی، مالی و دانش‌آموزی تشکیل خواهد شد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سامانه جامع و یکپارچه منابع انسانی را شامل؛ سامانه جامع منابع انسانی، حضوروغیاب، تشکیلات و روش‌ها، تشکیل پرونده، پرسنلی، جذب و استخدام، پروفایل، کارت پرسنلی، سامانه جامع منابع انسانی، بکفا، نقل و انتقالات، مأموریت، کارگزینی، استمرار خدمت و ارزیابی عملکرد کارکنان برشمرد.

وی سامانه جامع مالی را شامل؛ حقوق و دستمزد، حسابداری، تعهدی، دریافت و پرداخت، اموال و انبارداری، حسابداری مدارس و ذی‌حسابی عنوان کرد.

حبیبی گفت: امور فنی و راهبری مرتبط با شاد نظیر قابلیت‌های جدید شاد و ارتباط داده‌ای آن با سناد و … راه‌اندازی سامانه (ticketing)، برنامه‌ریزی در خصوص تهیه محتوای آموزشی جهت استفاده از دوره‌های ضمن خدمت و توانمندسازی معلمان در شاد، طراحی و استقرار اطلس آموزشی و وضعیت دسترسی دانش آموزان به شبکه و ابزارهای هوشمند در کشور، طراحی و پیاده‌سازی زیرسامانه کوچ، طراحی سامانه استعلام الکترونیکی مدرک تحصیلیemt.medu.ir، فرآیند برگزار آزمون‌های المپیاد و سمپاد پایه هفتم و دهم و اعلام نتایج آن و… از جمله فعالیت‌های دیگر دفتر فناوری اطلاعات است.

کد خبر 5048550 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمود حبیبی آموزش و پرورش شبکه شاد شورای شهر تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران سازمان تامین اجتماعی اربعین حسینی کمیته امداد امام خمینی پلیس راهور وضعیت راهها اربعین 99 گردشگری هفته ناجا دستگیری سارق قوه قضاییه دفتر فناوری اطلاعات اطلاعات و ارتباطات فناوری اطلاعات آموزش وپرورش منابع انسانی سامانه جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۷۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزار مهر، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با تبریک روز معلم، اظهار کرد: برای معلمان عزیزی که از طریق نرم‌افزار «شاد» با دانش‌آموزان در ارتباط هستند، یک بسته هدیه اینترنت در نظر گرفته‌ایم که می‌توانند تا سقف ۳۰ گیگابایت، رایگان استفاده کنند.

وی افزود: این بسته به صورت اتوماتیک برای کسانی که در «شاد» هستند، فعال می‌شود و نیاز به ثبت‌نام ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه پایگاه پرتاب جدیدی که در جنوب کشور در حال ساخت است، در دولت سیزدهم کلید خورد اظهار کرد: امیدواریم امسال بتوانیم فاز اول آن را به اتمام برسانیم و اولین پرتاب را تا پایان سال از پایگاه فضایی جدید انجام بدهیم که پایگاه بسیار راهبردی در حوزه صنعت فضایی کشور خواهد بود.

زارع‌پور گفت: پایگاه پرتاب فضایی چابهار، پایگاه بسیار راهبردی در حوزه صنعت فضایی کشور خواهد بود.

ادامه دارد…

کد خبر 6093994 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها و رخداد صاعقه در برخی استان‌ها
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • دستاورد آموزشی افتخار معلم نمونه در اصفهان