Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: ۵۶ درصد مردم ایران کم تحرک هستند و این آمار نگران کننده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، افشین ملایی ظهر امروز در مجمع انتخاباتی ریاست هیئت ورزش‌های همگانی استان گلستان، اظهار داشت: 56 درصد مردم ایران کم تحرک هستند و بانوان 64 درصد از افراد کم تحرک جامعه را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فشار خون بالا در افراد جامعه به 39 درصد رسیده که دلیل آن سبک زندگی غیر فعال است و بیش از 30 میلیون ایرانی دارای فشار خون بالا هستند و شیوع آن در حال افزایش است.

ملایی ادامه داد: 10 درصد مردم دارای دیابت و 23 درصد مردم در مرحله پیش دیابت قرار دارند، از سال 1400 جمعیت کشور وارد مرحله میانسالی می‌شود و با این روند دچار چالش خواهیم شد.

وی اضافه کرد: مردم ایران کم تحرک هستند و به طور میانگین روزانه 16 دقیقه فعالیت می‌کنند که نشان می‌دهد ورزش نتوانسته به عنوان بخش مهمی از زندگی، خود را نهادینه کند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه شهرهای ما ناخواسته برای کم تحرکی طراحی می‌شوند، گفت: بر اساس آسیب شناسی فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان، رویکرد ورزش همگانی جامع نبوده و با استفاده از انگیزه‌های بیرونی و تشویق مردم را به سمت ورزش کشانده و این استفاده از آموزش، جوایز و قوانین سختگیرانه مردم را به سمت رفتار پویا نخواهد برد.  بازاریابی اجتماعی معتقد است برای تغییر رفتار، مخاطب باید بپذیرد فواید رفتار جدید از هزینه‌های رفتار قبل بیشتر و بهتر است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد فدراسیون ورزش‌های همگانی تغییر کرده و پروژه‌های ما رنگ و بوی پیاده روی‌های سنتی ندارد و برای جذب مردم باید به اقشار توجه کنیم.

اختتامیه پویش "آماده باش" فدراسیون ورزش‌های همگانی/ تهران عالی شدامضای تفاهم‌نامه بین فدراسیون ورزش‌های همگانی و سازمان بسیج ورزشکارانپاک‌سازی ارتفاعات درکه با همکاری هیئت‌ ورزش‌های همگانی تهران

ملایی یادآور شد: کاهش و رفع موانع مشارکت می‌تواند به استقبال مردم از ورزش مواجه شود، باید نسخه‌های علمی با مشارکت متولیان سازمان‌ها داشته باشیم تا مردم به تدریج وارد چرخه ورزش همگانی شوند.

وی تاکید کرد: فدراسیون ورزش‌های همگانی به دنبال ارتقای شاخص‌های تندرستی است و از تمام کسانی که دانش و توانایی دارند می‌خواهم در این حوزه کمک کنند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی از راه اندازی مجمع مشورتی نمایندگان حامی ورزش همگانی در مجلس خبر داد و گفت: این مجمع در حال شکل گیری است تا نمایندگان مجلس و سایر مسئولان از ورزش همگانی کشور حمایت کنند.

ملایی افزود: شورای سیاستگذاری شهرهای فعال با حضور وزیر ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی المپیک، شهردار تهران و هشت شهردار کلانشهر تشکیل شده تا از هیئت‌های استانی در اجرای پروژه‌های ورزشی حمایت کند و شهر گرگان هم به عنوان یکی از شهرهای پیشرو در پروژه شهر فعال انتخاب شد.

وی با اشاره به عملکرد هیئت ورزش‌های همگانی استان گلستان، بیان داشت: عملکرد این هیئت طی سال‌های اخیر فابل قبول نبوده است،  گلستان رتبه سوم فشار خون بالا و دیابت، رتبه پنجم چاقی و یازدهمین استان از لحاظ فعالیت ناکافی است.

به گفته وی، تغییر شرایط به تغییر سبک زندگی بستگی دارد و حاکمیت باید پای کار باشد تا به‌تدریج شاهد کاهش شیوع کم تحرکی باشیم.

اننهای پیام/588/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس فدراسیون ورزش های همگانی ورزش همگانی درصد مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۰۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف کمیسیون‌های فدراسیون دوومیدانی مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، نشست کمیسیون‌های ورزشکاران، مربیان و داوران فدراسیون دوومیدانی به منظور انتخاب رئیس و نمایندگان این کمیسیون‌ها در مجمع فدراسیون برگزار شد.
در این نشست‌ که پژمان معتمدی، سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی، علی باقری مسئول امور مجامع وزارت ورزش و جوانان و اعضای این کمیسیون‌ها حضور داشتند، پس از رای‌گیری از میان نفرات حاضر در نهایت به ترتیب در هر کمیسیون نفرات ذیل انتخاب و معرفی شدند:
کمیسیون ورزشکاران:
حسن تفتیان (رئیس کمیسیون)
۱-کیوان قنبرزاده (نماینده حاضر در مجمع)
۲-حسن تفتیان (نماینده حاضر در مجمع)
۳-مهدی پیرجهان (نماینده حاضر در مجمع)
۴-فرزانه فصیحی (نماینده حاضر در مجمع)
۵-تکتم دستاربندان (نماینده حاضر در مجمع)
۶-الهام سادات هاشمی (نماینده حاضر در مجمع)

کمیسیون مربیان:
هادی سپهرزاد (رئیس کمیسیون)
۱-سامان برزگر (نماینده حاضر در مجمع)
۲-هادی سپهرزاد (نماینده حاضر در مجمع)
۳-زهرا نبی زاده (نماینده حاضر در مجمع)
۴-زهرا حکمت‌نژاد (نماینده حاضر در مجمع)

کمیسیون داوران:
الهه رستمی (رئیس کمیسیون)
۱-شهرام شهبازی (نماینده حاضر در مجمع)
۲-الهه رستمی (نماینده حاضر در مجمع)

مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی قرار است اواخر خرداد برگزار شود، اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

دیگر خبرها

  • رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد
  • فرهنگ پهلوانی باید در تمام عرصه‌های ورزشی تثبیت شود
  • مژده رئیس رسانه ملی درباره حق پخش فوتبال
  • نبی: برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است/ واگذاری سرخابی‌ها آثار مثبتی دارد
  • برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است
  • ثبت نام جام هواداری تمدید شد
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • تکلیف کمیسیون‌های فدراسیون دوومیدانی مشخص شد