Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره مصوبه متناسب‌سازی مدت خدمت سربازی توضیحاتی داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت و گو با خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مصوبه متناسب سازی مدت خدمت سربازی اظهار کرد: مطابق ماده ۴ قانون خدمت وظیفه عمومی مدت خدمت دوره ضرورت ۲۴ ماه است و در صورتی که مشمولان مازاد و یا کمتر از تعداد مورد نیاز باشند ستاد کل می‌تواند آنرا به کمتر یا بیشتر از مدت دوره ضرورت تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر همین اساس ابلاغیه اخیر کاملا در چارچوب قانون خدمت وظیفه عمومی انجام شده است.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: یکی از سیاست‌های ابلاغی در موضوع خدمت وظیفه عمومی متناسب‌سازی مدت خدمت دوره ضرورت با در نظر گرفتن سختی خدمت و دوری از خانواده و محل سکونت کارکنان وظیفه است.

او ادامه داد: به گونه‌ای که مدت خدمت کارکنان وظیفه‌ای که به صورت غیر بومی در مناطق امنیتی و عملیاتی و محروم و بد آب و هوا شاغل هستند به دلایلی از جمله بعد مسافت، خطرپذیری و مشکلات ایاب و ذهاب باید کمتر از سایر کارکنان وظیفه باشد.

امیر رحیمی پور بیان کرد: اقدام اخیر جزء مطالبات به حق و مکرر کارکنان وظیفه شاغل در مناطق عملیاتی و محروم بوده که با مصوبه اخیر بیش از دوسوم کارکنان وظیفه شاغل در نیرو‌های مسلح کاهش خدمت خواهند داشت.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: از آنجایی که در چند سال اخیر به دلیل کاهش موالید در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ مشمول مازاد نداشتیم طبیعی بود که برای جبران بخشی از کسری‌هایی که به دلیل کاهش مدت خدمت کارکنان وظیفه در مناطق عملیاتی و محروم حاصل شده بود، مدت خدمت کارکنان وظیفه بومی که در شهر محل زندگی خود خدمت می‌کنند، افزایش داده شود.

او گفت: درباره کاهش مدت خدمت کارکنان وظیفه متاهلی که به شکل بومی در شهر زندگی خود خدمت می‌کنند هم طرحی تهیه و در سیر مراحل بررسی و تصویب است که در صورت تصویب و ابلاغ قطعاً نگرانی این افراد را برطرف می‌شود.

امیر رحیمی پور بیان کرد: علاوه بر متناسب‌سازی مدت خدمت دوره ضرورت، یکی از اساسی‌ترین مطالبات کارکنان وظیفه پرداخت حقوق و مزایای مکفی است که ستاد کل نیرو‌های مسلح، مطابق ماده ۴۹ و ۵۰ قانون خدمت وظیفه عمومی مجدانه پیگیر تامین اعتبار آن است که امیدواریم دولت مساعدت لازم را در این زمینه به عمل آورد که در صورت تأمین اعتبار حقوق کارکنان وظیفه نیز به همان میزان با اولویت کارکنان در حال خدمت در مناطق عملیاتی و محروم افزایش خواهد یافت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: جریمه کرونایی بشار رسن شهدای خان طومان تحریم های تسلیحاتی روز عصای سفید آخرین جزئیات مصوبه متناسب سازی خدمت سربازی جریمه کرونایی بشار رسن شهدای خان طومان تحریم های تسلیحاتی روز عصای سفید رئیس اداره سرمایه انسانی مدت خدمت کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو های مسلح خدمت وظیفه عمومی عملیاتی و محروم دوره ضرورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۱۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم ؟

به گزارش پارس نیوز، همه افرادی که خدمت سربازی را گذرانده‌اند و در حال حاضر بیمه شده تامین اجتماعی باشند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.

این متقاضیان برای تایید روزهای سپری شده خدمت وظیفه باید به دفاتر پلیس +10 یا سامانه سخا مراجعه و درخواست تایید اصالت کارت خدمت را ثبت کنند و سپس با ارسال پاسخ نامه ظرف مدت یک هفته ادامه مراحل را از شعبه بیمه مورد نظر پیگیری کنند. منبع : اقتصاد100


 

دیگر خبرها

  • چگونه سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم ؟
  • سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود
  • خبر خوش برای سربازان
  • آتش نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته‌اند
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • حضور نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی