Web Analytics Made Easy - Statcounter

فقدان مشخصه‌های یک کشور در ساختار سیاسی حاکم بر سرزمین‌های اشغالی به سادگی ثابت می‌کند که با استفاده از زور و تبلیغات نمی‌توان تا ابد افکار عمومی را فریب داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، زمانی بسیاری از ساکنان سرزمین‌های اشغالی درپی پاسخ به این سوال بودند که آیا اسرائیل یک کشور دمکراتیک است یا کشوری یهودی- دمکراتیک.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با توجه به تعریف علمی و خصوصیات یک کشور مستقل و نیز عملکرد سردمداران رژیم صهیونیستی دیگر کمتر کسی به کشور بودن اسرائیل اعتقاد دارد.

وابستگی شدید تل‌آویو به سیاست‌های واشنگتن

بنا بر متون علوم سیاسی، به سرزمینی کشور گفته می شود که دارای یک ساختار سیاسی قدرتمند و مستقل باشد که بتواند امور آن سرزمین را سر و سامان دهد. ساختار سیاسی مذکور باید کنترل کامل بر همه مناطق آن سرزمین داشته باشد. ساکنان آن سرزمین هم زمانی شهروند به حساب می آیند که تحت قیمومیت ساختار سیاسی با نفوذی باشند که قدرت اعلام جنگ علیه کشوری را داشته باشد و بتواند با دیگر کشور‌ها روابط سیاسی برقرار کند. به این مفهوم که  به‌صورت مستقل تصمیم بگیرد.

بیشتر بخوانید:

مدل سرنگونی عربستان، مشابه فروپاشی حکومت‌های مصر و لیبی است

عادی‌سازی مناسبات با صهیونیست‌ها مانع از فروپاشی تل‌آویو نمی‌شود

با توجه به تعریف بیان شده از یک کشور حال این سوال حتی در ذهن خود صهیونیست‌ها هم مطرح شده است که آیا اصلا اسرائیل یک کشور محسوب می شود؟ ساختار حاکم بر سرزمین‌های اشغالی هیچکدام از مشخصه‌های گفته شده را دارا نیست. اسرائیل دارای مرز سرزمینی مشخصی نیست چون حدود مرزهای شمالی و شرقی آن هنوز به‌صورت اساسی نهایی نشده‌اند. در عین حال ساختار سیاسی اسرائیل این سرزمین را هم در داخل و هم از خارج در معرض منازعه قرار داده است و تحت تهدیدی بی‌ثبات کننده و دائم قرار دارد. به علاوه اسرائیل فاقد شاخصه‌های اقتدار سیاسی برگرفته از خواست تمامی شهروندانش است. از همه مهمتر، استقلال سیاسی اسرائیل بسیار محدود و کمرنگ است و به شدت به سیاست‌های ایالات متحده آمریکا وابسته است.

ساختار سیاسی رژیم صهیونیستی قادر به درک مفهوم مشخصه‌های یک کشور نیست

برای نمونه، عملکرد دولت تل‌آویو در مواجهه با بحران کرونا ثابت می‌کند که اسرائیل حتی خودش هم حاکمیت بر همه سرزمین اشغالی را قبول ندارد. همه کشورها در این بحران مرزهای خود را بستند تا از شیوع بیماری جلوگیری کنند. اسرائیل هم به چنین کاری مبادرت کرد ولی اصلا خبری از بخش بزرگی از کرانه باختری و نوار‌ غزه در این برنامه نبود. این اتفاق به سادگی نشان از عدم وجود تفکر یک کشور با حاکمیت بر کل سرزمین است و نفی‌کننده مفهوم یک کشور نیز هست. حاکمان اسرائیل وقتی که آمار مبتلایان و تلفات کرونا را اعلام می‌کردند اصلا آمار کرانه باختری و غزه را به حساب نمی آورند که باز نشان از این دارد که همه شهروندان این سرزمین را وابسته و تبعه خود نمی‌دانند و این امر نیز نافی مفهوم یک کشور است.

این رویکردهای غیر معمول رژیم صهیونیستی ثابت می‌کند که تل‌آویو تنها خود را حاکم بر سرزمین‌هایی می‌داند که در مرزهای قبل از جنگ 6 روزه در سال 1946 قرار داشتند. از طرف دیگر، اسرائیل به‌تازگی قراردادی با امارات متحده عربی منعقد کرد که بر اساس آن صهیونیست‌ها نمی‌توانند مناطق بیشتری را تحت کنترل درآورند و اقدام به شهرک‌سازی کنند که خود حاکی از این امر است که مرزهای حاکمیت سرزمینی و حتی قوانین داخلی اسرائیل در چالش عظیم قرار دارند. 

حال با در‌نظر گرفتن این همه ایرادهای اساسی که هر کدام به تنهایی نفس کشور بودن یک سرزمین را از درجه اعتبار ساقط می‌کنند آیا دیگر فردی بجز متعصب‌ها می‌تواند ادعا کند که اسرائیل یک کشور است؟

انتهای پیام/4106/

منبع: آنا

کلیدواژه: کشور مستقل مشروعیت اسرائیل ساختار سیاسی صهیونیست ها یک کشور تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شبکه المیادین به نقل از منابع رسانه‌ای صهیونیستی اعلام کرد که پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی «شبعا» در ساعات گذشته مورد حمله بی‌سابقه حزب‌الله با موشک قرار گرفتند.

ارتش رژیم اسرائیل نیز اعلام کرد که پرتاب ۲ موشک از لبنان به سمت کوه «هاردوف» را رصد کرده است.

ماجرای جنگ تمام نشدنی اسرائیل در جنوب لبنان یا رویای سرقت از سرزمین ثروت

حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: پایگاه رویسات العالم اسرائیل در تپه‌های اشغالی «کفر شوبا» را با سلاح‌های موشکی هدف قرار دادیم.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 847895 برچسب‌ها لبنان خبر ویژه رژيم صهيونيستى فلسطین طوفان الاقصی

دیگر خبرها

  • کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به «رفح» غیر قابل قبول است
  • فون درلاین: حمله اسرائیل به رفح غیرقابل قبول است
  • حمله کارشناس صهیونیستی به دولت قطر/ قطر دشمن اسرائیل است
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده
  • رئیس کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به رفح کاملا غیرقابل قبول است
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • مونولوگ|استعفای هالیوا، آغاز افول ساختار حاکمیتی اسرائیل است
  • حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی