Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام زین العابدینی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص ساخت و سازهای صورت گرفته در اطراف بقعه شاهزاده حسین (ع) همدان گفت: جلسه‌ای با هیئت امنای بقعه شاهزاده حسین (ع) همدان برگزار و در این راستا تذکرات به آنها داده شد.

وی بابیان اینکه در گذشته، قرینه این بنا نیز ساخته شده بود اما مخالفت یا مشکلی پیش نیامد اما در حال حاضر، دیواری در حد رفع خطر سقوط در این محدوده ایجاد شده است؛ گفت: توافق شد تا ادامه پروژه متوقف شود و با مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان نیز صحبت کردیم که این موضوع در حدی باشد که خطر جانی آن رفع شود و پروژه متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام زین العابدینی با بیان اینکه در برخی از بقاع اگر اقدامی نداشته باشیم، احتمال صدمه دیدن بنا وجود دارد، عنوان کرد: در چنین بقاع یا امامزاده‌هایی به ناچار برای جلوگیری از آسیب دیدن به بنا باید اقداماتی داشت اما در خصوص بقعه شاهزاده حسین (ع) همدان یک طرح توسعه‌ای در دست مشاور است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با تاکید بر اینکه این طرح مشاوره‌ای در مراحل پایانی خود قرار دارد، عنوان کرد: در این مکان، کاری را به انجام نمی‌رسانیم که مغایر ضوابط باشد و ملاحظات و ضوابط میراث فرهنگی در این محدوده را رعایت خواهیم کرد و تذکرات محکمی را مبنی بر این موضوع به هیئت امنای بقعه شاهزاده حسین (ع) همدان داده‌ایم.

ساماندهی بقعه امامزاده محسن (ع)

وی در خصوص طرح توسعه بقعه شاهزاده حسین (ع) همدان هم گفت: باید در این طرح استاندار همدان، شهردار همدان، نمایندگان مجلس و مسئولان ادارات اوقاف و میراث فرهنگی همدان و مسئولین مرتبط با این امر، نقش آفرینی کنند تا بتوان کار را به نحو مناسبی پیگیری کرد و شاهد اجرای سلیقه‌ای طرح توسعه این بقعه نباشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان تاکید کرد: کاری را که خلاف ضوابط و قوانین حاکمیت جامعه باشد انجام نخواهیم داد.

حجت الاسلام زین العابدینی در خصوص وضعیت ساماندهی بقعه امامزاده محسن (ع) هم اظهار کرد: شأن امام زاده محسن (ع) خیلی بیشتر از اقداماتی است که تاکنون در این محدوده انجام شده است.

وی بابیان اینکه متولی بقاع متبرکه اوقاف است اما تمامی ضوابط میراث فرهنگی را نیز باید رعایت کنیم؛ گفت: دنبال این نیستیم که کاری را خلاف قوانین و ضوابط انجام دهیم.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان همدان با بیان اینکه مراجعه زوار و گردشگران به این محل و درآمدهای حاصل از آن در چند ماه گذشته محدود بوده است، گفت: درآمد امام زاده محسن (ع) از محل نذورات آن و از محل اجاره مغازه‌ها کفاف حقوق و مزایای خادمین آن را هم نمی‌دهد اما وظیفه داریم با همکاری اداره میراث فرهنگی در این محدوده اقداماتی را داشته باشیم که هم اکنون نیز به یک سری از توافقات برای ساماندهی این محدوده رسیده‌ایم.

حجت الاسلام زین العابدینی همچنین با بیان اینکه مجموعه خانواده وقف آماده سرمایه گذاری بخش‌های خصوصی برای مشارکت است، عنوان کرد: با پیش بردن این روند نه تنها در تولید بلکه در اشتغال نیز می‌توانیم وارد شویم که هم اکنون تعداد سه پروژه را در استان همدان در دست اجرا داریم.

وی افزود: به دنبال آن هستیم بهره وری موقوفات را بالا ببریم و بتوانیم در راستای خواسته واقفین به نحو مناسبی قدم برداریم.

کد خبر 5048993

منبع: مهر

کلیدواژه: امامزاده اداره کل اوقاف همدان بقعه شاهزاده حسین ع همدان ویروس کرونا اربعین 99 شیراز بوشهر شیوع کرونا آمار کرونا اربعین حسینی گرگان شهرکرد مجلس شورای اسلامی شهدای مدافع حرم کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا سیستان و بلوچستان حجت الاسلام زین العابدینی بقعه شاهزاده حسین میراث فرهنگی استان همدان طرح توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۶۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا

ریاست ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان همدان با اشاره به فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا، گفت: کمیته اربعین با حضور روسای دستگاه‌ها تشکیل می‌شود. - اخبار استانها -

سید رضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درهمدان، با اشاره به اینکه هم اکنون 29 موکب داریم که در خارج کشور باید فعال باشند، اظهار داشت: این موکب‌ها در ایام محرم، عید غدیر، فاطمیه و شب‌های قدر نیز مراسم برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات موکب‌ها و آسیب‌شناسی اربعین سال گذشته انجام شد، بیان کرد: 25 موکب استان در شهر کربلا، یک موکب در مرز، یک موکب در شهر نجف و دو موکب نیز در مسیر نجف تا کربلا به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

ریاست ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان همدان با اشاره به اینکه بازرسی‌ها از موکب‌ها را آغاز کردیم، گفت: امسال از طریق استانداری و اداره جهاد پیگیری می‌کنیم تا موکب‌ها اقلام خود را زودتر تحویل گرفته و خدمت‌رسانی را به موقع شروع کنند.

وی عنوان کرد: صلاحیت این موکب‌ها در کمیته تأیید صلاحیت مورد بررسی قرار می‌گیرد و موکب‌ها باید دارای استاندارهای لازم از جمله تعذیه و اسکان هزار زائر در هر شب، ارائه خدمات درمانی، دارویی و امنت داری باشند و اگر موکبی استاندارد لازم برای خدمت‌رسانی را نداشته باشد و توافق وجود داشته بشد با سایر موکب‌ها تجمیع می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه فعالیت ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین نیز جداگانه و در داخل کشور انجام می‌شودف گفت: برای جلوگیری از بروز مشکلات موکب‌ها، کمیته اربعین با حضور رؤسای دستگاه‌ها تشکیل می‌شود تا ادارات و دستگاه‌های مرتبط با تأمین و توزیع اقلام پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه در حوزه توسعه و بازسازی نیز اقدامات در حال انجام بوده و نذورات جمع‌آوری شده و یا در حال جمع‌آوری است تاکید کرد: ستاد بازسازی عتبات در سطح کشور ستادی مردم‌نهاد است که فعالان این ستاد همگی خادمان امام حسین (ع) هستند.

به گزارش تسنیم، ریاست ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان همدان در سال جدید به "سید رضا موسوی" سپرده شده و "وحید یونسی" نیز به عنوان معاون اربعین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • شاهکار کین؛ شاهزاده هری در آستانه شکستن رکورد بمب‌افکن در بایرن مونیخ
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه زیرساخت های آموزشی در خارگ است