Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه غرب از نگاه غرب حبرگزاری فارس: دنیای محاسبات پر از کلمات جالب و گیج کننده اند:هوش مصنوعی، ابررایانه ها، یادگیری ماشین، کلود، محاسبات کوآنتوم و از این قبیل. اما یک کلمه است که به طور خاصی در حوزه محاسبات مورد استفاده قرار می گیرد: الگوریتم.
به طور کلی الگوریتم به معنای یک رشته از فرامین است که به رایانه می گوید چگونه مجموعه ای از داده های مربوط به جهان را به اطلاعاتی سودمند تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعیت ها همان داده ها هستند و اطلاعات سودمند یک آگاهی خاص برای انسان ها، فرامینی برای ماشین ها یا داده هایی برای باز هم یک الگوریتم دیگر. مثال های رایج زیادی در مورد الگوریتم ها وجود دارد، از دسته بندی مجموعه هایی از اعداد برای یافتن مسیر مورد نظر روی نقشه ها گرفته تا به نمایش گذاشتن اطلاعات روی یک نمایشگر.
برای فهم بهتر الگوریتم ها، به روند لباس پوشیدن هرروز صبح خود فکر کنید. عده کمی به این موضوع فکر می کنند. ولی چه می شد اگر تمام این روند را یادداشت می کردید یا روند کارتان را به  فرزند 5 ساله تان می گفتید؟ پاسخ به این سئوالات به شکلی همراه با جزئیات است که یک الگوریتم را پدید می آورد.

داده
برای یک رایانه، داده  اطلاعاتی است که برای انجام تصمیمات خود به آنها نیاز دارد.
صبح ها که می خواهید لباس بپوشید، به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟ اول و مهم تر از همه لازم است بدانید که در کمدتان به چه لباس هایی دسترسی دارید. بعد باید فکر کنید که درجه حرارت هوا چقدر است، پیش بینی وضع هوا برای آن روز چیست، چه فصلی است و شاید  چند ترجیح شخصی دیگر هم داشته باشید.
تمام این ها می تواند در داده ها وجود داشته باشد که در اصل مجموعه هایی ساده ای از اعداد یا کلمات هستند. برای مثال دمای هوا  یک عدد است و پیش بینی وضع هوا می تواند «بارانی» یا «آفتابی» باشد.

تبدیل کردن
بعد نوبت به قلب یک الگوریتم یعنی محاسبه کردن می رسد. محاسبات شامل محاسبات عددی، تصمیم گیری و تکرار است.
اما این روند چگونه در روند لباس پوشیدن شما به کار می رود؟ شما با انجام چند محاسبه ریاضی  روی مقادیر داده ها تصمیماتی می گیرید. اینکه آیا کت می پوشید یا نه می تواند بستگی به دمای هوا داشته باشد و این که کدام کت را انتخاب می کنید، می تواند بستگی به پیش بینی وضع هوا داشته باشد. برای یک رایانه بخشی از الگوریتم لباس پوشیدن ما به این نگاه خواهد کرد که «اگر دما زیر 10 درجه سانتی گراد است و هوا بارانی است، پس یک بارانی و یک پیراهن آستین بلند را برای پوشیدن زیر آن  انتخاب کنید.»
بعد از انتخاب لباس ها، باید آنها را بپوشید. این بخشی کلیدی از الگوریتم ما محسوب می شود. برای یک رایانه یک تکرار می تواند به این شکل بیان شود: «در مورد هر تکه از لباس ها، آن را بپوشید.»

ستانده
سرانجام گام آخر برای یک الگوریتم ستانده یا ابراز پاسخ است. برای یک رایانه ستانده معمولا به معنای اطلاعات بیشتر است، درست مثل داده ها. این کار به رایانه ها اجازه می دهد تا الگوریتم ها را به اشکالی پیچیده برای تولید الگوریتم های بیشتر با هم ادغام کنند. اما ستانده می تواند شامل ارائه اطلاعات، مثل نمایش کلماتی روی نمایشگر، تولید اشارات صوتی یا چند شکل ارتباطی دیگر نیز باشد.
به این ترتیب بعد از آنکه لباستان را پوشیدید، به دنیای بیرون گام می گذارید، آماده برای رویارویی با عناصر مختلف و نگاه خیره مردم پیرامونتان. شاید حتی یک سلفی هم از خودتان بگیرید و برای به نمایش گذاشتن خودتان، آن را در اینستاگرام تان هم بگذارید.

یادگیری ماشین
گاهی اوقات توضیح دادن یک روند تصمیم گیری کار خیلی پیچیده ای است. یک دسته خاص از الگوریتم ها یعنی الگوریتم های یادگیری ماشین هستند که سعی می کنند بر اساس مجموعه ای از موارد تصمیم گیری های پیشین «یاد بگیرند.» استفاده از یادگیری ماشین در اموری نظیر ارائه توصیه ها، پیش بینی ها و گشتن به دنبال اطلاعات رایج است.
در مثال لباس پوشیدن ما، یک الگوریتم یادگیری ماشین معادل  یک یادآور برای تصمیمات گذشته شما در این باره است که چه پوشیده اید و می داند که در هر لباس چقدر احساس راحتی کرده اید و شاید کدام سلفی تان بیشتر از همه لایک دریافت کرده و سپس از این اطلاعات برای اتخاذ تصمیمات بهتر استفاده می کند.
پس یک الگوریتم روندی است که یک رایانه از آن برای تبدیل کردن داده های ورودی به داده های خروجی به کار می گیرد. مفهوم بسیار ساده ای است، با این حال در تک تک ابزارهای فناوری که از آن استفاده می کنید، الگوریتم ها نقش زیادی دارند. شاید دفعه بعدی که گوشی همراهتان را در دست می گیرید تا یک فیلم هالیوودی تماشا کنید یا ایمیلتان را چک کنید، بتوانید به این فکر کنید که چه مجموعه اطلاعات پیچیده ای پشت صحنه در حال کار هستند.
نویسنده: یوری دنی (Jory Denny) استادیار علوم رایانه ای در دانشگاه ریچموند
منبع: https://b2n.ir/862141

انتهای پیام. 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: الگوریتم رایانه آگاهی اطلاعات برای یک رایانه یادگیری ماشین الگوریتم ها لباس پوشیدن یک الگوریتم پیش بینی داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۲۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره پرسپولیس مقابل تیم سابق اما با لباس شخصی

به گزارش "ورزش سه"، یکی از جذاب‌ترین خریدهای این فصل پرسپولیس یاسین سلمانی بود اما یک بدشانسی بزرگ برای این بازیکن جوان و باشگاه جدیدش باعث شد او تمام فصل را از دست بدهد.

سلمانی که در سپاهان چهره شده بود، در تابستان پرسپولیسی شد اما به علت مصدومیت رباط صلیبی‌اش نتوانست با پیراهن سرخ مقابل سپاهانی‌ها بازی کند.

او که آخرین مراحل مصدومیتش را سپری می‌کند در این هفته به استادیوم آزادی رفت و شاهد تقابل پرسپولیس و سپاهان بود. حضور یاسین برای فصل بعد می‌تواند اسکواد پرسپولیس را جذاب‌تر کند.

دیگر خبرها

  • ستاره پرسپولیس مقابل تیم سابق اما با لباس شخصی
  • بازنگری الگوریتم اینستاگرام به «محتوای اصیل» پاداش می‌دهد و کپی‌کاران را جریمه می‌کند
  • بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»
  • لباس خواننده چینی باعث مرگش شد
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • الگوریتم اینستاگرام تغییر می کند؟
  • استرالیا نخستین رایانه کوانتومی کاربردی جهان را می سازد
  • جریمه ۱۰ میلیارد ریالی به اتهام هدر دادن سوخت رایانه ای در خوروبیابانک
  • انسان‌ها سوگیری یادگیری ماشینی را بیشتر از سوگیری خود تشخیص می‌دهند
  • چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟