Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@05:55:26 GMT

سقوط اقتصادی آمریکا؛ سقوط ترامپ؟

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۶۸۸۱۹

سقوط اقتصادی آمریکا؛ سقوط ترامپ؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، گرچه در این کسری بودجه بی سابقه شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان و امریکا نقش بسیار پررنگی داشته است اما به باور تحلیلگران، در فاصله کمتر از 18 روز تا انتخابات ریاست جمهوری، اعلام این چالش اقتصادی، می‌تواند مهمترین برگ برنده «دونالد ترامپ» را نیز بسوزاند. براساس اعلام خزانه داری دولت امریکا و دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید این رقم 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 تریلیون دلار بیشتر از کسری امریکا در سال 2019 و دو برابر کسری آن در سال 2009 و بحران اقتصادی جهان است. به نوشته «شینهوا»، «مایا مک گینیاس»، رئیس کمیته بودجه فدرال، معتقد است: «دولت فدرال امریکا سال مالی 2020 را با 21 تریلیون دلار بدهی به پایان رساند که این رقم از درآمد اقتصادی یک سال کشور نیز بیشتر است. گرچه کرونا در وقوع این شرایط تأثیرگذار بود اما در این میان نباید اثرات کاهش شدید مالیات‌ها، افزایش هزینه‌ها پیش از شیوع کرونا و مدیریت ناصحیح روند درمان و رشد تصاعدی هزینه‌ها و همچنین عدم کنترل طرح‌های بازنشستگی را نادیده گرفت.» وی اشاره‌ای نیز به نظر دو کاندیدا درباره پیش‌بینی افزایش 125 درصدی بدهی‌ها نسبت به تولید خالص داخلی تا سال 2030 داشت و افزود: «واقعاً تاسف بار است که هر دو کاندیدا بر افزایش بدهی‌ها به جای مدیریت صحیح درمان و امنیت ملی برنامه‌ریزی کرده‌اند.» به نوشته «نیویورک تایمز»، در بیانیه رسمی خزانه‌داری امریکا، «استیو منوچین» نوشت: «در یک سالی که گذشت بودجه زیادی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا تزریق شد.» دولت فدرال در سال مالی 2020 بالغ بر 6.5 تریلیون دلار هزینه کرده که بیشترین میزان آن معادل 2.2 تریلیون دلار صرف بودجه رفاهی که به تصویب کنگره رسید شده است. در این میان آمارها نشان می‌دهد از ماه مه، 8 میلیون امریکایی فقیر شده‌اند و 11 میلیون شغل در شیوع کرونا به کلی از بین رفته است. اما همچنان در پنجمین ماه پیاپی مردم امریکا برای خرید خودرو، لوازم ورزشی و پوشاک هزینه می‌کنند. این شرایط یک فضای متناقض را به وجود آورده که از یک سو فروش را بالا می‌برد و از سوی دیگر بحران فقر را جدی‌تر می‌کند. در حالی که «جنیفر پیپزاک»، کارشناس اقتصادی معتقد است: «مدت این بحران همچنان نامعلوم است و تا حد زیادی به بودجه احیای بعدی وابسته است»، «داگ مک میلون»، مدیر اجرایی «والمارت» در توصیه‌ای به کاندیداهای ریاست جمهوری می‌گوید: «به نظرم آنها باید به خودشان یادآوری کنند امریکایی‌هایی که به آنها نیاز دارند اهمیتی به سیاست نمی‌دهند، انتخابات برایشان مهم نیست و تنها نیازمند کمک هستند.»

پربیننده ترین کاهش ۶۲درصدی واردات چین از ایران/ همکاری بدون منفعت ایران و چین ترامپ: در صورتی قدرت را تحویل می‌دهم که انتخابات سالم برگزار شود/ بایدن: آمریکا اکنون بیش از هر زمان دیگر منزوی است ترامپ: به ایرانی‌ها گفته‌ام تا پس از انتخابات صبر کنند! با مکانیسم‌های طراحی شده اقتصادی در آمریکا بی‌ثباتی‌ها تاثیری بر زندگی مردم نمی‌گذارد/ چرا در ایران هر شوک سیاسی سریعا به اقتصاد منتقل می‌شود؟ ترامپ: رای نیاورم از آمریکا می‎روم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دونالد ترامپ جو بایدن اقتصاد آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت تریلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۸۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

مشاوران اقتصادی دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه در حال بررسی راه‌هایی هستند تا کشور‌ها را از پدیده دلار زدایی که باعث می‌شود استفاده از دلار را کنار بگذارند، دور شوند.

در حال حاضر، تعدادی از کشور‌ها بطور فعال استفاده از دلار را کنار گذاشته اند.

گفته می‌شود این تلاشی برای مقابله با اقدامات بازار‌های نوظهور کلیدی برای کاهش استفاده از دلار آمریکا است.

این بحث شامل مجازات‌هایی برای کسانی است که به دنبال تعاملات جایگزین در تجارت دوجانبه با ارز‌هایی غیر از دلار آمریکا هستند. این مجازات‌ها می‌تواند شامل کنترل صادرات، هزینه‌های دستکاری ارز و تعرفه‌ها باشد.

در ماه مارس، ترامپ در مورد دلار به CNBC گفت: با بایدن، شما دلار را به عنوان استاندارد از دست خواهید داد. این مانند شکست در بزرگترین جنگی است که ما تا به حال حضور داشته ایم. من از زمانی که کشور‌ها استفاده از دلار را کاهش می‌دهند متنفرم. من به کشور‌ها اجازه نمی‌دهم استفاده دلار را کاهش دهند. زیرا وقتی این معیار را از دست بدهیم، مانند از دست دادن یک جنگ انقلابی خواهد بود.

او همچنین در مصاحبه با فاکس بیزنس گفت: «کشور ما دارد به جهنم می‌رود و ما دیگر نقش مهمی در جهان نخواهیم داشت. ما قدرت داریم، اما در حال کاهش است. در واقع پول رایج ما رو به تنزل است. من فقط در مورد ارزش پول‌مان صحبت نمی‌کنم بلکه بحث در مورد استفاده از پول ما (دلار) در سراسر جهان است». 

یادآور می‌شود: استفاده ابرازی آمریکا از دلار باعث شده عزمی جهانی برای پایین کشیدن این ارز به راه بیافتد. آمریکایی‌ها از واحد پولی خود به عنوان «ابزار فشار سیاسی» بر سایر کشور‌ها استفاده می‌کنند که این امر، ناخواسته یک عزم جهانی برای سرنگونی پادشاهی دلار را به راه انداخته است.

در همین راستا، کشور‌های عضو بریکس نیز اعلام کرده‌اند قصد دارند در آینده از ارز‌های داخلی در معاملات خود استفاده کرده و پس از مدتی یک ارز دیجیتال مشترک را جایگزین دلار کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • این دختر به نماد اعتراضی در امریکا تبدیل شده است | تصویر
  • عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند