Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-04@10:14:02 GMT

وقتی نقاشی‌های گاو نماد ثروت انگلیس بود (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۶۹۲۶۴

وقتی نقاشی‌های گاو نماد ثروت انگلیس بود (+عکس)

به گفته «هریت ریتوو» مورخ، از طریق مطبوعات به کشاورزان عادی هشدار داده می‌شد که تلاش برای رقابت با اشراف در تلاش برای رسیدن به گاو‌های غول پیکر می‌تواند بسیار پرهزینه باشد، و حتی به قیمت کل مزارع آن‌ها تمام شود. ریتوو همچنین اظهار داشت که کشاورزان طبقه بالا از ملی‌گرایی و میهن پرستی برای توجیه رقابت‌ها و تبلیغ خود استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۱۸۰۲، لندن خانه گاو نر بسیار ویژه‌ای بود. این گاو نر پس از حضور در تور رژه در اطراف انگلیس و اسکاتلند، به گاری بسته شد که مخصوص او طراحی شده بود. در هر ایستگاهی که او فرود می‌آمد، گاو نر جمعیت زیادی را به خود جلب می‌کرد که از هر طرف می‌آمدند تا به اندازه عظیم آن خیره شوند، زیرا این گاو نر حدود ۱۵۰۰ کیلوگرم وزن داشت و تنها زنده بودن یک گاو نر به این اندازه به خودی خود یک معجزه بود.

این گاو نر معروف به«گاو نر دورهام» در یک تابلوی رنگ روغن جاودانه شد و تصویر آن روی صدها پوستر با صرف هزینه زیادی چاپ شد. با این حال این گاو نمایانگر بخش کوچکی از یک مد بزرگتر بود که انگلیس را در قرن نوزدهم فرا گرفت. ده‌ها مالک ثروتمند در انگلیس بیش از گذشته برای پرورش حیوانات بزرگ و پر چربی کار می‌کردند و از آنجا که احساس افتخار می‌کردند برای دستاوردهای خود و تمایل زیادی که به کسب شایستگی و محبوبیت عمومی داشتند‎، به نقاشان حرفه‌ای وظیفه کشیدن تابلوی نقاشی از دام های متمایز خود را محول کردند.

اوایل قرن نوزدهم اوج هنر نقاشی از گاو بود. موضوع این هنر اغلب اسب‌های مسابقه‌ای بود که برای نشان دادن سرعت و چابکی به صورت باریک کشیده می‌شدند؛ اما برای حیوانات مزرعه اندازه اصلی معیار کشیدن نقاشی بود. در این نقاشی‌ها گاوها، گوسفندها و خوک‌ها بزرگ هستند. با وجود این، آنها روی چهار دست عجیب لاغر ایستاده اند. گاهی اوقات صاحب این حیوانات نیز در کنار آنها نیز نقاشی می‌شدند و در نقاشی با افتخار به حیوان خود نگاه می‌کند گویی که آنها ساخته خودشان هستند. گاهی از حیوان به تنهایی نقاشی کشیده می‌شود و گاهی به نظر می‌رسد حیوان برای بلعیدن یک دهکده کامل آماده است.

ابه دلیل روش ساده برای به تصویر کشیدن این حیوانات حتی به رغم اینکه حیوانات گنجانده شده در آن به نخبگان و ثروتمندان تعلق دارند، اغلب به عنوان «هنر روستایی» یا «هنر ساده» یاد می‌شود و تصاویر حاصل از آن بخشی برای نمایش و بخشی دیگر برای تبلیغ بود.

گاوهای چاق، خوک‌های بزرگ و گوسفندهای چاق به عنوان شاهدی بر موفقیت صاحبان آنها در تولید مثل و ترکیب نژادها با هدف رسیدن به بزرگترین اندازه و سنگین ترین وزن در نظر گرفته شدند. کشاورزان ثروتمند برای ایجاد گاوهایی بزرگ، از انتخاب مصنوعی در تولید مثل استفاده کردند. علاوه بر پرورش، برخی از روش‌های جدید در کشاورزی و تغذیه دام نیز به تولید حیوانات بزرگتر کمک کرده بود. کشاورزان ثروتمند در مسابقات کشاورزی شرکت می‌کردند و دائماً از آخرین یافته‌های تحقیقات علمی در این زمینه آگاه بودند و به آنها «بهبود دهندگان» می‌گفتند، زیرا آنها در تلاش بودند نسل حیوانات موجود در آن زمان را بهبود بخشند.

روش‌هایی مانند تغذیه گاوها با روغن و کیک‌های شلغم برای پروار کردن نهایی قبل از ذبح چنان گسترده شده بود که همسر ملکه ویکتوریا «پرنس آلبرت» نیز به این کار مشغول شد و به داشتن برنامه برای پروار کردن خوکهایش مباهات می‌کرد.

اگر یک حیوان فوق العاده بزرگ بود، صاحب آن از گالری‌های نقاشی به عنوان وسیله ای برای تبلیغ استفاده می‌کرد. این ماجرا یک طبقه از حیوانات مشهور را ایجاد کرد، مانند گاو نر دورهام، که عکس آنها به عنوان الگوی بشقاب های شام استفاده شد! حیوانات بسیار استثنایی نیز به بهای گزاف فروخته شدند. اما فقط پرورش دهندگان آماتور نخبه وقت و هزینه داشتند که حیوانات استثنایی تولید کنند. بسیاری از اشراف و اربابان دارای مزارع پراکنده بودند و در آن زمان تولید مثل و ترکیب نژادی حیوانات به تفریح مورد علاقه ثروتمندان و اشراف تبدیل شد. به گفته «هریت ریتوو» مورخ، از طریق مطبوعات به کشاورزان عادی هشدار داده می شد که تلاش برای رقابت با اشراف در تلاش برای رسیدن به گاوهای غول پیکر می تواند بسیار پرهزینه باشد ، و حتی به قیمت کل مزارع آنها تمام شود. ریتوو همچنین اظهار داشت كه كشاورزان طبقه بالا از ملی‌گرایی و میهن پرستی برای توجیه رقابت ها و تبلیغ خود استفاده می‌کردند. اصلی که آنها به آن استناد می‌کردند این بود که اگر نخبگان قادر به تولید گاوهای بزرگتر و چاق تر بودند، در آن صورت کشاورزان عادی و فقرا نیز سرانجام می‌توانند صاحب آنها شوند و با فروش گوشت بیشتر جوامع روستایی نیز از نظر اقتصادی ثبات بیشتری خواهند داشت. حتی امنیت ملی کشور نیز از این امر سود خواهد برد زیرا رشد جمعیت در انگلیس با سرعت بالایی در حال افزایش بود و به دلیل تکرار جنگ های پی در پی، تأمین منابع غذایی از حیوانات چاق بسیار ضروری بود.

فرآیند بهسازی حیوانات آنقدر سریع رشد کرد که میانگین اندازه گاو‌ها از ۱۷۱۰ به ۱۷۹۵ حدود یک سوم افزایش یافت. اغلب نقاشی‌های رنگ روغن و چاپ تجاری این حیوانات متمایز همراه با اطلاعاتی در مورد این حیوان، از جمله وزن و ابعاد آن و همچنین تلاش‌های صاحب آن در تولید مثل بود. به گفته پروفسور مطالعات حیوانات «رون پرولیو» این پرتره ها برای برجسته کردن اندازه ایده آل حیوانات غالباً اغراق آمیز بودند که بیشتر روی این موارد تمرکز داشت: غلظت وجود چربی ها در مناطق خاص. برای خوک ها، شکل ایده آل شبیه شکل توپ فوتبال بود، در حالی که شکل ایده آل برای گاو و گوسفند مستطیلی بود.

صرف نظر از مشهور کردن دامداران ثروتمند، نقاشی و چاپ حیوانات یک هدف عملی داشت. پرورش دهندگان در سراسر کشور توانستند از تصویر یک حیوان خاص به عنوان الگو برای گله‌های خود استفاده کنند، زیرا دامهایی که مطابق با استانداردهای زیبایی مورد نیاز بودند از ارزش بیشتری برخوردار بودند.

حتی امروز، حیوانات بزرگ کشاورزی مورد توجهند اما نه مثل گذشته در بسیاری از نقاط روستایی نقاشیهای باقی مانده از گاوهای غول‌پیکر آویزان است و نوعی گذشته روستایی را برای بیننده تداعی می‌کند.

بسیاری از میخانه ها و بارها در انگلیس به نام بسیاری از گاوهای معروف سابق مانند (The Craven Heifer) و (گاو نر دورهام) نامگذاری شده اند.

اما امروزه نقاشی های متمایز گاو دیگر نه نشانه ای از رفاه و نه ملی‌گرایی یا میهن پرستی است و درست مانند بسیاری از موارد و اقدامات قبلاً محبوب فوق العاده از بین رفته، این نقاشی ها عجیب و گاه خنده آور به نظر می‌رسند.

 

منبع: تابناک باتو

بیشتر بخوانید: نقاشی های آرامش بخش با کاردک (+عکس) نقاشی های خوردنی و خوشمزه! (عکس) نقاشی با قلم موی خاص (+عکس) لینک کوتاه: asriran.com/0039YZ

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نقاشی های گاو تولید مثل نقاشی ها گاو نر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۹۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایشگاه انفرادی تذهیب نقش و نگار ، جمعه ۱۴ اردیبهشت در کافه گالری برج آزادی افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه ۲۵ نقاشی تذهیب به مدیریت اشرف رضوانی به نمایش گذاشته می‌شود.

رضوانی از ۱۳۸۰ فعالیت خود را در این زمینه شروع و تا بحال در بیش از ۴۰ نمایشگاه گروهی در داخل کشور و دو نمایشگاه نقاشی در کشور امارات و اسپانیا شرکت کرده است.

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ۱۴ تا ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۹ با حضور در کافه گالری برج آزادی از آن بازدید کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | پاسخ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد ثروت افسانه‌ای
  • عجیب‌ترین حیوانات آمریکای جنوبی + فیلم
  • برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی
  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • تصاویر دوست‌داشتنی از بچه‌های حیوانات که دلتان را می‌برد
  • گرمای بی‌سابقه و خونخواری حیوانات یک باغ‌وحش! + فیلم
  • دریادار سیاری: دسترسی به دریا یک منبع بسیار مهم برای تولید قدرت و ثروت است
  • برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی
  • اینجا برای حیوانات پاپوش می دوزند | یکی به نعل و یکی به میخ
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان