Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: حدود دو سال است که چماق اصلاح ساختار، دست و پای همه را شل کرده و به بهانه اصلاح ساختار بسیاری از مدیران هنوز با عنوان سرپرست امور را اداره می‌کنند و این یعنی بی‌ثباتی و لرزان سازمان!

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت نظری در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با عملکرد مدیریت شهری در دوره پنجم اظهار کرد: دوره پنجم شورای اسلامی شهر پایتخت از ابتدای روی کار آمدن با چالش‌های فراوان مواجه بود که برای بسیاری از آن‌ها برنامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این‌که چه میزان از آنها رفع شد و چه اندازه رضایت شهروندان جلب شده در جای خود و با شاخص‌های خود قابل سنجش است اما بی‌تردید یکی از راه‌های رسیدن به رضایتمندی شهروندان، کسب و جلب رضایت کارکنان سازمانی بزرگ در قامت شهرداری تهران است.

وی با بیان این‌که شهرداری بیش از هر نهاد و دستگاهی دیگر، با مردم و زندگی روزمره شهروندان در ارتباط است، گفت: چنین ارگانی به‌طبع بیش از تمام ارگان‌ها می‌تواند مردم را راضی یا ناراضی کند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در میان هزاران مشکل در شهر، یکی از مشکلات ساختار فربه و گاها کرخت شهرداری تهران است. موازی‌کاری‌ها و تکثر منصب‌هایی که کارهایی نسبتاً مشابه انجام می‌دهند، انجام برخی کارها را دشوار و برخی دیگر را غیرممکن ساخته است اما در همین وضعیت نیز امور شهر به‌پیش می‌رود و هرجا کارها به‌جای سپرده شدن به دوست و آشنا و شریک در فلان شرکت پیمانکار، به درون شهرداری سپرده شد با نتایجی به مراتب بهتر و هزینه‌ای به مراتب کمتر به انجام رسید.

نظری با بیان این‌که در همین وضعیت ساختار شهرداری نیز ایرادهایی به آن وارد است، عنوان کرد: هرجا نیروهای درون سازمانی دیده شدند و باور شدند، کارهایی را به سرانجام رساندند که پیمانکار به دلیل عدم علقه سازمانی انجام نداد نه‌‌تنها بی‌اعتمادی به کارکنان شهرداری و ضعیف‌انگاری افرادی که از قضا بسیاری‌شان تحصیل‌کرده در دانشگاه‌های مطرح و رشته‌های مرتبط هستند، باعث می‌شود انگیزه لازم برای انجام وظیفه وجود نداشته باشد، بلکه آوردن مدیران از خارج از سازمان و برون‌سپاری وظایف ذاتی شهرداری به بخش خصوصی، تتمه میل و رغبت کارشناسان را زنده به گور می‌کند.

وی با اشاره به این مطلب که حدود دو سال است که چماق اصلاح ساختار، دست و پای همه را شل کرده و شاید اگر این ایجاد تزلزل نبود، امروز در نقطه‌ای بهتر ایستاده بودیم، گفت: دو سال است که مدیران و کارکنان بخش‌های مختلف شهرداری نمی‌دانند هفته آینده می‌توانند پرونده‌ای را که گشوده‌اند ببندند یا خیر! دو سال است به بهانه اصلاح ساختار، بسیاری از مدیران هنوز با عنوان سرپرست امور را تصدی می‌شود و این یعنی بی‌ثباتی و لرزان سازمان!

نظری تصریح کرد: بلاتکلیفی که شورا و شهرداری توامان به‌وجود آورد و سهم هیچ طرفی بیش از دیگری نبود. همین که شایعه شد معاونت‌های فنی و عمرانی و حمل و نقل ممکن است ادغام شوند، اداره‌کل انتصابات از صدور احکام مربوط به این دو معاونت در مناطق سرباز زد و شائبه ادغامی که بیشتر به رویا شبیه است، عاملی شد برای بی‌ثباتی بیشتر! بی‌ثباتی که دیگر اثری از شورا در آن نیست.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که امروز من یک نقد درونی به اصلاح ساختار شهرداری دارم، گفت: باید از خودمان بپرسیم برای چه منظوری می‌خواهیم ساختار را اصلاح کنیم آیا به دنبال افزایش بهره‌وری هستیم یا می‌خواهیم هزینه‌ها را کاهش دهیم و اگر این چنین است چه تضمینی وجود دارد که ما را به این نیت‌ها برساند.

نظری اذعان کرد: هر قوه عاقله‌ای وقتی چند ماه به پایان عمر کاری‌اش مانده، کارهای نیمه تمام خود را به اتمام می‌رساند و تمام انرژی خود را برای تقویت اقدامات پیشین متمرکز می‌کند، نه این‌که پروژه جدیدی آغاز کند که مطمئن است نه خود به پایان خواهد رساند، نه سکاندار بعدی!

وی در پایان گفت: در این ماه‌های پیش‌رو، بهتر است به فکر چیدن میوه‌هایی باشیم که در این مدت سه سال و اندی درخت‌شان را کاشته‌ایم نه این‌که به جای میوه‌چینی، به فکر چینش میز و صندلی در اتاق‌هایی برای مدیران جدید باشیم. مدیرانی که تا در فضای جدید قرار بگیرند و با شرح وظایف جدید آشنا شوند و روحیات و توانمندی‌های همکاران خود را بشناسند، احتمالا این چند ماه مهم هم سپری خواهد شد تا فرصت‌های طلایی، به طلایی‌ها برسد.

انتهای پیام/4105

منبع: آنا

کلیدواژه: شهرداری تهران حجت نظری اصلاح ساختار سازمانی شورای اسلامی شهر تهران اصلاح ساختار دو سال بی ثباتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۲۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فهیمه فرهمندپور دبیر ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی با نقد بهره برداری سیاسی جناح‌های مختلف از موضوعات مرتبط با حوزه زنان و خانواده در جهت تقابل و توازن قوا در جریان‌های سیاسی، انتخاباتی و موسمی، به ارزیابی سهم دغدغه‌های مرتبط با این موضوع در ساختار حکمرانی کشور پرداخت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با مهم دانستن افزایش فرصت کنشگری زنان در سپهر سیاسی کشور و تقویت ساختار‌های فعال موجود در این زمینه، ساختارسازی یا صرف افزایش کمّی زنان کنشگر سیاسی را کافی ندانست و بر ضرورت تمرکز بر حل مسائل واقعی زنان و نهاد خانواده و ارائه کارنامه بر این اساس تأکید کرد.

فرهمندپور با تشریح مأموریت‌های ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی، از دانشجویان فعال و دغدغه‌مند خواست تا با شناسایی مسائل واقعی زنان و خانواده‌ها در میدان عینی جامعه در مسیر سیاستگذاری مطلوب‌تر و اثربخش‌تر این نهاد سیاستگدار کمک کنند.

وی افزود: ارزیابی میزان اثربخشی سیاست‌های طراحی شده و فعالیت همه جانبه در مسیر ادراک سنجی اجتماعی و البته ادراک‌سازی مثبت در راستای سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات همه اجزاء ساختار حکمرانی جمهوری اسلامی از مأموریت‌های مهم تشکل‌های دانشجویی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • شناسایی قطعی ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور طی یک سال گذشته
  • فردا میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تعطیل است
  • ماجرای حصارکشی در بوستان لاله تهران چیست؟
  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • معلمان در شکل دهی ساختار فرهنگی جامعه نقش بسزایی دارند
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد