Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا زالی به تشریح آخرین اقدامات برای کاهش تردد در سطح شهر تهران پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران در برنامه شبکه 6 گفت: یکی از اقدامات کاهش سفرهای غیر ضرور است. تاکنون  4 پژوهش میدانی درباره سفرهای غیر ضرور انجام شده است. تهران نیازمند بالاترین محدودیت‌ها سفری است، چون میزان ابتلای سرپایی و بستری و مرگ و میر در تهران افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زالی تصریح کرد: منع سفر با اعمال جدیت همراه است. پیشنهاد منع سفرهای غیر ضرور و اعمال جرایم برای افراد به دنبال دارد. برای مثال فرد در این شرایط اگر به کرونا مبتلا شد دیگر دولت هزینه درمان او را نپردازد.

او درباره آخرین تصمیمات  برای فعالیت کارمندان گفت: در صورت اجازه ستاد ملی تقلیل کارکنان می توان کاهش سفر درون شهری  را به دنبال داشته باشد. وقتی یک سوم کارکنان  حضور نداشته باشند، طبیعتا تعداد رفت و آمدها کاهش می یابد.

به گفته فرمانده ستاد مقابله با کرونا اگر استاندارد تهران ابلاغ کند این امکان قابل استفاده است. تمامی پروتکل ها بر اساس تقلیل حضوری کارکنان است باید اجاز عملیاتی آن صادر شود

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران درباره دیگر تصمیمات برای کاهش تردد ها در شهر تهران گفت: اگر 50 درصد کارکنان را ساعت مختلف حضور داشته باشند به نسبت میزان ترددها در شهر کاهش می یابد. برای مثال در مشاغل صنعتی که شامل  خدمات رسانی به ارباب رجوع نمی شود می توان ساعت کاری این گونه صنوف را به بعد از ظهر منتقل یا شیفت بندی انجام شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علیرضا زالی کارمندان زهرا سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۳۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند

یک دانشگاه انگلیسی طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که به دلیل مشکلات مادی مجبور به حذف رشته‌ها و اخراج کارکنان خود است.

به گزارش ایسنا به نقل از بی‌بی‌سی، دانشگاه هادرزفیلد که قدمتی نزدیک به ۴۰ سال دارد در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل قرار گرفتن در بحران مالی، نزدیک به ۲۰۰ شغل در دانشگاه کاهش می‌یابد و تعدادی از رشته‌ها حذف می‌شوند.

این دانشگاه در بیانیه خود آورده است: این اقدام "تلاشی پیشگیرانه برای تضمین آینده‌ای پویا و پایدار برای دانشگاه ما" است.

گری آلن، از اتحادیه دانشگاه‌ها و کالج‌ها (UCU) انگلیس گفت که این تعدیل نیرو منجر به از دست دادن یک نفر از هر ۱۰ کارمند می‌شود و هشدار داد که این کاهش‌ها "تأثیر ویرانگری" خواهد داشت.

انتظار می‌رود حداقل ۱۲ دوره شامل جغرافیا، جامعه شناسی، ریاضیات و بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی قطع شود.

این دانشگاه گفت که در سال‌ تحصیلی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ با کسری بودجه مواجه است که با کاهش تعداد دانشجویان بین‌المللی "بیش از قبل تشدید" شده است. چیزی که دانشگاه آن را تغییر در سیاست‌های دولت می‌داند.

آلن همچنین گفت: از سال ۲۰۱۲ میلادی، هزینه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی در انگلیس تنها ۲.۸ درصد افزایش یافته است و از ۹ هزار پوند به ۹.۲۵ هزار پوند است. علیرغم افزایش بیش از ۵۰ درصدی تورم.

در بیانیه دانشگاه همچنین آمده است: این عدم تناسب یک بحران مالی در بخش دانشگاه ایجاد کرده است که بر بسیاری از مؤسسات آموزش عالی از جمله مؤسسه ما تأثیر گذاشته است.

 آلن در پاسخ به تایید از دست دادن شغل، گفت: "کاهش در این مقیاس تاثیر مخربی بر کارکنان، دانشجویان و جامعه محلی خواهد داشت."

او همچنین دانشگاه را متهم کرد که «ده‌ها میلیون پوند» برای دو ساختمان جدید هزینه کرده است.

وی گفت: در حالی که فشارهای مالی در سراسر بخش وجود دارد، دانشگاه پول در بانک دارد و نیازی به این کاهش وحشیانه ندارد.

استیو هاو، دبیر شعبه دانشگاه هادرزفیلد گفت: هم اکنون برهه فوق‌العاده ناراحت‌کننده‌ای برای کارکنان است و عواقبی برای دانشجویان دانشگاه نیز خواهد داشت. دانشگاه باید گزینه های دیگری را برای مقابله با فشارهایی که با آن مواجه است بدون توسل به این اقدامات شدید در نظر بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش و جدیت برای کاهش نرخ بیکاری
  • اولین نشست مجازی مدیر عامل در سال ۱۴۰۳ با کارکنان صندوق
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • ایمنی هوانوردی در ایران در حد استاندارهای جهانی است
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران