Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی باقری کنی دبیر ستاد حقوق بشر در پاسخ به نامه یک سمن حقوق بشری، اظهارکرد: ستاد حقوق بشر مأموریت دارد تا حقوق‏ همه شهروندان اعم از راست­‌کردار و کژکردار تأمین کند و در این چارچوب از همکاری سمن­‌های حقوق بشری استقبال می­‌کند.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به این که مردم و صیانت از حقوق آن‌ها از ارکان اصلی مردم‌­سالاری اسلامی است، تأکید کرد: هیچ مصلحت‌سنجی نمی‌­تواند و نباید کوچک­ترین خدشه‌­ای به حقوق فردی و جمعی مردم وارد نماید و فقط قانون است که می‌تواند این حقوق را آن هم با رویکرد حداقلی تحدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری کنی با تأکید بر این که دشمنی دشمن و سوءاستفاده آن از برخی مسایل نمی‌­تواند دامنه رحمت و رأفت حکومت اسلامی بر مجرمان و محکومان را محدود کند، تصریح کرد:اشتباه و حتی تخطی یک یا چند زندانی از قانون نمی­‌تواند و نباید موجب شود حقوق زندانیان از جمله همین افراد برخلاف قانون، تحدید و یا تضییع شده و یا برخورداری آن‌ها از این حقوق مخدوش شود.

وی افزود: سوءاستفاده بیگانگان هیچ­گاه موجب نشده تا زندانیان از حقوق خود از جمله حق ارتباط با خانواده که بر اساس مقررات از آن برخوردار شده‌­اند، محروم شوند.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به لزوم عدم ­برخورد واکنشی با فضاسازی‌­های سیاسی و رسانه‌­ای بیگانگان تصریح کرد: حق مردم برای آگاهی از واقعیت­‌ها نقطه آغاز برای اقدام توسط دستگاه‌های مسئول است، نه دروغ‌­پراکنی و اتهام‌­زنی دشمنان برای وارونه­‌سازی حقایق.

معاون امور بین‌­الملل قوه قضاییه با اشاره به دروغ‌­پراکنی‌­های بیگانگان درباره وضعیت زندانیان دوتابعیتی تأکید کرد:داشتن تابعیت کشور دیگر نه موجب برخورداری از امتیاز‌های بیشتر شده و نه باعث تضییع حقی از آن‌ها خواهد شد.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به این که برخورداری از دادرسی عادلانه حق هر متهم و بهره­‌مندی از شرایط مناسب در زندان حق هر محکوم است، تصریح کرد: به صِرف طرح ادعای نادرست از سوی زندانی، نمی­‌توان دایره دادخواهی وی را در صورتی که مدعی تضییع حقوقش است، محدود کرد.

باقری کنی با اشاره به این که کژفهمی، کوته‌­اندیشی و حتی لجاجت و عناد برخی افراد ملاک برخورد حکومت با آن‌ها نیست، تصریح کرد: سعه صدر مقتدرانه و چشم‌­پوشی پدرانه از برخی خطا‌ها زمینه‌­ساز جذب حداکثری آن‌ها است.

بیشتر بخوانید

لغو فوری تحریم‌های رژیم جنایتکار آمریکا علیه لبنان عده‌ای امیدشان به نتیجه انتخابات فلان کشور است/ تکالیف اروپایی‌ها مطالبه شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد حقوق بشر امنیت شهروندان دبیر ستاد حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۵۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود

شهردار قم گفت: شهرداری یک نهاد درآمد هزینه‌ای است و کسب درآمد برای ما اهمیت دارد، اما حقوق شهروندان نباید در جریان کسب درآمد شهرداری پایمال شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان برگزار شد با اشاره به اهمیت حراست از حقوق شهروندان در مجموعه شهرداری قم اظهار کرد: به هیچ دلیلی نباید حقی از شهروندان در مجموعه شهرداری قم پایمال شود.

وی افزود: شهرداری نهادی درآمد هزینه‌ای است و برای ما بسیار مهم است که به درآمدهای پیش بینی شده برسیم اما این مسئله به هیچ عنوان نباید به قیمت از دست رفتن حقوق شهروندان باشد.

شهردار قم با اشاره به بودجه پیش بینی شده برای سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: هر زمانی صحبت از درآمد می‌شود، تاکید کرده‌ایم که منظور ما درآمد مشروع است و به دنبال چیزی فراتر از حق شهر نیستیم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه مسئولیت تمام مدیران در مجموعه شهرداری قم بسیار سنگین و با اهمیت است، تاکید کرد: هر تغییری در زندگی شهروندان با تصمیمات ما رخ می‌دهد، مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و در قبال آن باید در دو دنیا پاسخگو باشیم.

وی با تاکید بر لزوم قانون‌گرایی در تعامل با شهروندان، اضافه کرد: هر جا قانون شفاف است باید با دقت و کاملاً طبق قانون عمل شود و در جایی که قانون ابهام دارد یا شفاف نیست باید آن را به نفع شهروندان تفسیر کنیم.

شهردار قم گفت: شهرداری‌ها یک ستون بسیار محکم برای نظام اسلامی در مسیر ارتقای سرمایه‌های اجتماعی هستند و از هر حرکتی که موجب پایمال شدن این سرمایه‌ها می‌شود، باید دوری کرد.

سقائیان‌نژاد افزود: در امور مرتبط با نظافت شهری و خدمات مسئله نظارت بسیار مهم است و مدیران منطقه باید تمام مسائل محدوده مسئولیت خود را زیر نظر داشته و به طور مرتب بازدید میدانی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قم مجوز ایجاد دو منطقه شهری دیگر را دارد، گفت: بعضی مناطق شهری ما رشد جمعیت بسیار زیادی دارد و باید مطالعاتی صورت گیرد، در صورت لزوم دو منطقه دیگر به شهر قم اضافه شود تا کیفیت خدمات ارتقا پیدا کند.

کد خبر 747429

دیگر خبرها

  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • تکذیب شکایت فرمانده فراجا از دروازبان استقلال/ شکایت یگان ویژه از حسینی
  • شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک
  • شکایت فرمانده فراجا از دروازبان باشگاه استقلال صحت ندارد
  • فراجا شکایت از دروازه‌بان استقلال را تکذیب کرد
  • معرفی شاکی حسین حسینی از سوی فرماندهی فراجا
  • ماجرای شکایت فراجا از دروازه‌بان استقلال
  • تکذیب شکایت فرمانده فراجا از دروازبان استقلال
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد