Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وضعیت شیوع بیماری در کشورمان همچنان دارای روند صعودی بوده و 3 استان رکوددار مرگ و میر است و مسولان تهران نیز به فکر تعطیلی کامل افتاده اند.
به گزارش خبرگزاری آریا، سخنگوی وزارت بهداشت امروز از روند افزایشی بیماری کرونا در کشور خبر داده و می گوید: وضعیت شیوع بیماری در کشورمان همچنان دارای روند صعودی است، هم‌اکنون استان‌ سیستان و بلوچستان در وضعیت زرد و استان‌های گلستان، هرمزگان و فارس در وضعیت هشدار و مابقی 27 استان کشور در وضعیت قرمز بیماری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین طی یک هفته‌ گذشته شاهد افزایش تعداد شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز از 187 شهرستان به 215 شهرستان بوده.ایم.
وی افزود: در هفته چهارم مهرماه تعداد موارد بستری، سرپایی و مرگ و میر دارای تست کرونای ناشی از بیماری نسبت به هفته ماقبل دارای روند صعودی بوده است. میانگین بروز موارد بستری کووید19 مثبت در هفته چهارم مهرماه 15.8 نفر در هر صد هزارنفر جمعیت می‌باشد که شاهد افزایش موارد بستری در هر صدهزار نفر جمعیت نسبت به هفته قبل هستیم.
دکتر سیما سادات لاری، اعلام کرده که بیشترین میزان بروز موارد بستری مثبت در هفته چهارم مهرماه به ترتیب در استان‌های قم، کردستان، یزد، لرستان، ایلام، سمنان و خراسان جنوبی گزارش شده است. میزان بروز در این استان‌ها دارای اختلاف قابل توجه با میزان متوسط کشوری بوده و از این بین وضعیت استان‌های قم و لرستان با بیشترین میزان اختلاف بسیار نگران کننده است. همچنین کمترین میزان بروز موارد بستری در هفته چهارم مهرماه به ترتیب در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و گلستان گزارش شده است.
به گفته وی میانگین موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در هفته چهارم مهرماه به میزان حدود 23.5 نفر در هر یک میلیون نفر جمعیت است که شاهد افزایش میانگین مرگ و میر ناشی از بیماری به میزان حدود 3 نفر در هر یک میلیون نفر جمعیت نسبت به هفته ماقبل هستیم. بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر در هفته چهارم مهر در استان‌های قم، مرکزی، ایلام، آذربایجان غربی، البرز و آدربایجان شرقی گزارش شده است. میران بروز در این استان‌ها با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میزان متوسط کشوری است و از این میان استان‌های قم، مرکزی و ایلام دارای بیشترین میران اختلاف با عدد میانگین مرگ و میر کشوری هستند. همچنین کمترین میزان بروز مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته چهارم مهرماه به ترتیب در استان‌های گلستان، گیلان و مازندران بوده است. بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور حدود 54 درصد است که بیشترین میزان صدور اخطار و معرفی به مراجع قضایی به علت سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته گذشته مربوط به نانوایی‌ها است. همچنین بیشترین میزان استفاده از ماسک در مدارس و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و کمترین میزان استفاده در پاساژها گزارش شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت تاکید می کند که همکاری مردم با کادر درمان شرط اساسی موفقیت و شکست بیماری است. با رعایت جدی تر نکات بهداشتی و استفاده از ماسک امیدواریم شاهد توقف شیوع بیماری باشیم.

تهران در حال تجربه سخت‌ترین روزها در پیک سوم کرونا
از طرفی تهران نیز با شرایط بدی مواجه است و این روند به گونه ای است که چند روز قبل فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با بیان اینکه تهران در حال تجربه سخت‌ترین روزها در پیک سوم کرونا است، به تعطیلات پیش‌رو اشاره کرده و گفت: نگران بار سفرها هستیم؛ زیرا مطالعات ما نشان می‌دهد ارتباط معناداری بین مسافرت‌های ایام تعطیلات تجمیعی با تغییر در موارد بیماری در کشور وجود دارد.
دکتر علیرضا زالی درباره وضعیت شیوع کرونا در استان تهران، اعلام کرد که تهران کماکان در تب و تاب بیماری کرونا است. در شاخص‌های مراجعین سرپایی، بستری، مراجعین جدید و مرگ ومیر ناشی از کرونا تغییر کاهشی نداشتیم و در طول دو هفته اخیر کماکان وضعیت تهران قرمز بوده است.
او گفته که پیش‌بینی آماری ما این است که تهران در حال تجربه کردن سخت‌ترین روزهای پیک سوم بیماری کرونا است. تا زمانی که مداخلات جدی اعمال نشود این پیک رو به افول نخواهد گذاشت و ممکن است شرایط به همین شکل ادامه یابد. راه تقلیل موارد بیماری در تهران، انجام مداخلات جدی است.



فکر تعطیلی کامل تهران به دلیل شیوع زیاد کرونا
از سوی دیگر رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه باید به فکر تعطیلی کامل تهران به دلیل شیوع زیاد کرونا باشیم، گفت: در غیر این صورت از پس موج سوم کرونا بر نمی‌آییم.محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره وضعیت کرونا در پایتخت اظهار داشت: این روزها آمار فوتی‌ها به دلیل ابتلا به کرونا در کشور به حدود 300 نفر نزدیک شده و آمار مبتلایان به 5 هزار نفر رسیده است.همچنین در تهران آمار متوفیان کرونا به 150 نزدیک شده و همه این آمار نشان می‌دهد که باید اقدامات ویژه‌تری جهت مقابله با کرونا انجام داد چراکه عملکرد و برنامه‌های قبلی چندان جواب نداده است.
رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: باید به فکر تعطیلی کامل تهران و کلانشهرها باشیم در غیر اینصورت از پس موج سوم کروونا بر نمی‌آییم.
هاشمی بیان داشت: از طرفی هم در پاییز آلودگی هوا تأثیر جدی بر روی سیستم ایمنی سالمندان و کودکان می‌گذارد و در حال حاضر تنها راه مقابله با کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن است که نداشتن استرس و تغذیه مناسب در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا هفته چهارم مهرماه بیشترین میزان گزارش شده استان های قم موارد بستری میر ناشی میزان بروز بروز موارد نفر جمعیت سوم کرونا شورای شهر مرگ و میر پیک سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۷۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود

حجت الاسلام هادی شیرازی مدیرعامل انتشارات خط مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره حال و هوای این نمایشگاه در سال‌های گذشته گفت: شروع دوباره نمایشگاه بعد از قصه ویروس منحوس کرونا، شجاعتی می‌خواست که الحمدلله اتفاق افتاد و روال خوبی را پی گرفت و به نظر بنده سال به سال هم رشد کرد و مردم به نسبت سال‌های قبل استقبال بهتری داشتند. هرچند هنوز به آن سال‌های قدیمی‌تر و گذشته که خیلی اهالی هنر و ادب حضور چشمگیرتری داشتند و فضای شیرین‌تری نسبت به سال‌های نزدیک‌تر ما داشت، نرسیده ولی امیدوارم که این جریان نیز رخ دهد و آن حالت پدری که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حوزه فرهنگ می‌رود، اتفاق بیفتد.

وی درباره استقبال مخاطبان از این رویداد فرهنگی گفت: مردم با نمایشگاه کتاب قهر نیستند، اما مسأله کتاب باید بیشتر به عنوان یک نیاز جا بیفتد. هرچقدر اقتصاد مردم و خانوارها کوچک شود، تاکید بر کتاب به عنوان یک نیاز اساسی سخت‌تر می‌شود. باید بین همه مردم این نکته را جا بیندازیم که کتاب یک مسئله حل کن است و نیازهای آدمی را در مسیر زندگی حل می‌کند.

حجت‌الاسلام شیرازی افزود: در حال حاضر چند جایگزین برای کتاب پیدا شده است که یکی از آنها فضای مجازی و آموزش‌هایی در این فضاست. این فضا به نحوی جایگزین کتابخوانی مردم شده است که جایگزین دقیقی نیست؛ هر چیزی باید سر جای خودش قرار بگیرد. در عین حال مردم با کتاب آشتی‌اند، با نمایشگاه کتاب هم مشکلی ندارند ولی باید این اتفاق درست و جامع رخ دهد و مردم جایگاه کتاب را درک کنند تا نمایشگاه کتاب هم رونق اساسی به خود بگیرد.

وی درباره کیفیت کتاب‌ها در طی دوره‌های مختلف برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: مسأله کیفیت کتاب یک موضوع نسبی است و به ناشران بستگی دارد. ممکن است یک ناشری کیفیت کارش را در طول این سال‌ها هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ تولید ارتقا داده باشد و ممکن است ناشرانی هم باشند که کیفیت کارشان مثل گذشته‌شان باشد. نمی‌توانم بگویم اتفاق مهمی در این سال‌ها رخ داده است. پیش از این در فضای ادبیات، فرهنگ و کتاب هر روز یک اتفاق و حرکت جدی ملی داشتیم، اما حالا به شدت جای خالی این حرکت‌ها حس می‌شود.

شیرازی افزود: مسایل صنعت نشر با یک یا دو ایده حل نمی‌شود. امروزه می‌گویند به دنبال رقم زدن زیرساخت‌ها هستند و این مسأله‌ای زمان بر است. اگر بخواهیم برای صنعت نشر اتفاق مبارکی بیفتد باید پای حرف جدی خود اهالی صنعت، به‌ویژه بخش خصوصی صنعت نشر نشست. اگر اهالی این حوزه و اهالی اکوسیستم نشر بگویند که دغدغه و مسئله‌شان چیست، آنگاه می‌توان به رخ دادن اتفاقات اساسی برای این صنعت امیدوار بود.

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام خمینی تهران برپا می شود.

کد خبر 6087681

دیگر خبرها

  • تعطیلی یک‌هفته‌ای فوتبال تهران بعداز کتک‌زدن داور
  • آخرین وضعیت مصدومان استقلال پیش از دیدار با تراکتور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پایداری هوای قابل قبول برای تهرانی‌ها در یک هفته اخیر
  • هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود