Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، مهرداد ملک زاده روز یکشنبه ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۹ با اعلام این خبر افزود: «در کاوش‌های اخیر نمونه‌های ارزشمندی از سفالینه‌های معروف به "سفال نخودی غربی جدید" که نشانگر آثار عصر آهن یا دوره ماد است کشف شده است.»

او با اشاره به اینکه تا کنون نزدیک ۳۵ گور حفاری شده است، گفت: «این گورستان یافته‌های ارزشمندی داشته که تعدادی از آثار در موزه سمنان به نمایش درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ملک زاده بیان کرد: «بر اساس آزمایش‌های رادیو کربن در سال ۱۳۹۳ مشخص شد، یافته‌های این گورستان به  حدود ۴۵۰ قبل از میلاد برمی‌گردد و این یافته‌ها نقش مهمی در بازسازی زندگی و طرز معیشت اواخر دوره ماد و اوایل دوره هخامنشی دارد.»

او با تاکید بر اینکه این یافته‌ها نقش موثری در رونق گردشگری و شناخت فرهنگ منطقه سمنان دارد، گفت: «این فصل از کاوش تا اواخر مهرماه ادامه دارد و باید در سال آینده نیز ادامه داشته باشد.»

ملک زاده افزود: «این گورستان متعلق به دوره‌های عصر آهن ۳(دوره ماد و اوایل دوره هخامنشی) است و پیش از راه‌اندازی سد فینسک، تخلیه آثار موجود در این گورستان ضروری است.»

گورستان باستانی مرسین در شرق روستای تلاجیم و در ارتفاعات شرق رودخانه سفیدرود در بخش پشتکوه شهرستان مهدی‌شهر قراردارد و کاوش نجات‌بخشی گورستان مرسین از اواسط تابستان ۱۳۹۳ آغاز شده است.

48 

کد خبر 1444795

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین پنالتی مهمی که وحید امیری از دست داد

وحید امیری دومین پنالتی سرنوشت ساز زندگی ورزشی خود را در اراک از دست داد.

به گزارش ورزش سه، کاپیتان پرسپولیسی‌ها که  در ضربات پنالتی سرنوشت ساز مقابل ایرالکو به عنوان هفتمین نفر  از تیمش توپ را روی نقطه گچی کاشته بود با پای چپ ضربه به سمت راست دروازه احمد گوهری شلیک کرد اما در این جدال تک به تک ناکام ماند.

این صحنه یادآور لحظه‌ای بود که امیری در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ و در روزهایی که تازه به عنوان یک ستاره به فوتبال ایران معرفی شده و در حال درخشش بود مقابل دروازه  عراق ناکام ماند و باعث حذف تیم ملی ایران  را فراهم آورد.

  ضربه امروز امیری که در بازگشت از مصدومیت هنوز به فرم مد نظر خود نرسیده به معنای حذف پرسپولیس از اولین جام این فصلش بود؛ اتفاقی که  با یک تصور عامه و تاریخی از کاپیتان پرسپولیسی‌ها با توجه به چپ‌پا بودنش شاید انتظار هم می‌رفت.

امیری در بازی جام ملت‌ها توپ را به تیر عمودی دروازه زد  اما این بار احمد گوهری که تا همین پارسال در پرسپولیس حضور داشت و به صورت قرضی در ایرالکو توپ می‌زند دست او را خواند و ضربه‌اش را مهار کرد.

tags # پرسپولیس ، جام حذفی ایران سایر اخبار اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ شهاب سنگی که دایناسورها را منقرض کرد به کجای زمین خورد و آن روز چه اتفاقی رخ داد؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • 7 دلیل که باید به قبرس شمالی سفر کنید
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • زندگی شهدای «تیم فوتبال آزادی سمنان» سریال می‌شود
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران
  • دومین پنالتی مهمی که وحید امیری از دست داد
  • پایان مسابقات بدمینتون زیر ۱۳ سال سمنان
  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو