Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان تحت تاثیر شیوع کرونا برپا شد.

به گزارش ایسنا، این مراسم که شامگاه امروز 27 مهر ماه در فضای باز فرهنگسرای در اصفهان برپا شد،  پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و نماهنگی به یاد سردار «حاج‌قاسم سلیمانی» در حالی برگزار شد که گروهی از مردم اصفهان در ساختمان‌های مشرف به فضای برپایی افتتاحیه از بالکن منازل خود، این مراسم را تماشا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان در این آئین به روی صحنه دعوت شد و در ابتدای سخنان خود با سلام به کودکان سراسر ایران، نوجوانان و تلاشگران، فیلمسازان، دست‌اندرکان برگزاری و شش شهردار خواهرخوانده‌ اصفهان در این عرصه هنری بیان کرد: امیدوارم جشنواره سی و سوم در شهر سی و سه پل، شعار خود را «هر خانه یک سینما و هر کودک یک داور» تحقق بخشد. در این شرایط سخت کودکان و نوجوانان بیشترین زمان خود را در فضای مجازی می‌گذرانند و ما باید از این فرصت استفاده کنیم و به وسیله سینما، هر خانه، یک پایگاه فرهنگی شود و کودکان و نوجوانان با فیلم‌هایی که در جشنواره تولید شده و از طریق فضای مجازی نمایش داده می‌شود، فیلم‌ها را ببینند و داوری کنند.

او گفت: این امکان امروز فراهم است. این پیام جشنواره این است که زندگی جاری است. خوشحالیم امسال ببش از صد فیلم به خانه‌ها راه پیدا می‌کند و بیشتر خوشحالیم که فیلم‌ها به مناطق کم‌برخوردار هم می‌رود.

در ادامه این مراسم، پیام‌های مختلفی که از کشورهای خواهرخوانده اصفهان برای تبریک آغاز جشنواره سی و سوم به صورت ویدئویی ارسال شده بود پخش شد. 
در ادامه، مرادی مجری برنامه عمو مسعود وگروه آبنباتی از مجریان کودک اصفهان را به روی سن دعوت کرد. سپس عروسک‌هایی با تن‌پوش‌های خاص به روی سن آمدند و به اجرای برنامه‌ پرداختند.

تاکید به داوری بچه‌ها، رأی دادن آنها به فیلم‌ها، تماشای فیلم‌ها و تأکید بر شعار جشنواره «هر خانه ‌یک سینماست، هر کودک یک داور» است، از مضامین آهنگی بود که عمومسعود اجرا کرد.

او سپس به کودکانی که از طریق پنجره‌ها در حال تماشای مراسم افتتاحیه جشنواره بودند سلام کرد و از آن‌ها خواست خودشان و فیلمسازان جشنواره را تشویق کنند و در ادامه آهنگ «شکر خدا» را با همراهی بچه‌هایی که از طریق پنجره در حال تماشای او بودند، اجرا کرد و بچه‌ها با تکان دادن پرچم‌هایی که در دست داشتند او را همراهی کردند.

در ادامه پیام دبیر جشنواره، در آئین افتتاحیه این رویداد پخش شد. علیرضا تابش دبیر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در پیامی ویدئویی به مناسبت آغاز به کار جشنواره بیان کرد: «با نام و یاد خدا سی‌وسومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان را آغاز می‌کنیم، «هر خانه یک سینما و هر کودک یک داور» شعار جشنواره سی‌وسوم است. جشنواره‌ای که بخشی از خاطرات تصویری کودکان و نوجوانان را با خود حمل می‌کند. خرسندم آغاز عصر جدید جشنواره‌های سینمایی را در سال ۱۳۹۹ و در شرایط کرونایی اعلام کنم. به قول فیلسوفی بزرگ دری که باز شد دیگر به این راحتی بسته نمی‌شود.»

او در پیام خود ادامه داد: «جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان امسال در شرایط کرونایی دری جدید به روی سینمای ایران و عصر رسانه‌های دیجیتال گشود. تلاش دوماهه همکارانم در بخش فنی، نویدبخش جشنواره‌ای متفاوت است تا کودکان و نوجوانان ایرانی بتوانند لحظات متفاوت و شادی را در خانه‌های خود با دیدن فیلم‌های کودکان و نوجوان تجربه کنند.»
تابش گفت: «در مقام دبیر جشنواره امسال این احساس را دارم که در کنار کادر قهرمان درمان، مدیران و مسئولان کشور توانسته‌ایم باری هرچند کوچک از دوش مردم قهرمان کشورمان برداریم و لحظاتی خوش و متفاوت برای کودکان و نوجوانان در مدت شش روز از ۲۷ مهرماه تا ۲ آبان برای آن‌ها رقم بزنیم.»
او با بیان اینکه در جشنواره امسال ۱۰۷ عنوان فیلم در ۳۹ باکس در پلتفرم‌های نماوا، فیلیمو و تیوا عرضه می‌شود، افزود: «کودکان و نوجوانان ایرانی می‌توانند برای اولین بار ایده و نظر خود را به دست‌اندرکان برگزاری جشنواره و تولیدکنندگان آثار اعلام‌کنند. برگزاری جشنواره امسال سبب شد تا به این شعار برسیم که (هر خانه یک سینما و هر کودک یک داور)، پس کودکان و نوجوانان متولد ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۴ یعنی بچه‌های پنج تا پانزده ساله هر روز در ایام جشنواره نظر خود را درباره فیلم‌های جشنواره به ما اعلام کنند.»
دبیر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تصریح کرد: «معنی مخاطب و نحوه ارائه اثار در جشنواره امسال کاملا با جشنواره‌های سابق متفاوت است. بستر پخش فیلم‌های جشنواره به دلیل شرایط کرونایی سالن‌های سینما نیست، بلکه پلتفرم‌هایی است که تمام هموطنان ما در خانه‌هایشان می‌توانند با مراجعه به آن در طول مدت شش روز فیلم‌های جشنواره را تماشا کنند.»
او برگزاری کارگاه‌های آموزشی جشنواره در بخش ملی و بین‌المللی را از جمله برنامه‌های جشنواره دانست و افزود: « این کارگاه‌ها هرروز از اصفهان پخش خواهد ‌شد. پنل‌های تولید مشترک، جلسات گفت‌وشنود درباره فیلم‌ها و کتابخانه ویدئویی جشنواره ویژه پخش‌کننده‌ها از طریق پلتفرم‌ها و سامانه‌های پخش و نمایش فیلم نیز در دسترس است. امیدوارم جشنواره سی‌وسوم خاطرات متفاوتی برای کودکان و نوجوان ایرانی رقم بزند. کودکانی که متولدین عصر دیجیتال هستند از ما که متولدین عصر آنالوگ هستیم در بهره‌برداری از آثار و فیلم‌های ارائه شده مهارت بیشتری دارند.»
تابش به برگزاری المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و انجمن‌ سینمای جوانان ایران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال به صورت مجازی اشاره کرد و ادامه داد: «امسال برای همه جوانان حاضر در این المپیاد آرزوی موفقیت دارم، المپیادی که زمینه‌ساز حضور استعدادهای نوجوان در آینده سینمای این کشور است. بار دیگر از همه همکارانم در ستاد برگزاری جشنواره و همه هنرمندانی که امسال آثارشان در جشنواره فیلم کودک و نوجوان به نمایش گذاشته می‌شود همچنین داوران و تمام همراهان این دوره از جشنواره در فضای مجازی تشکر می‌کنم، به خصوص کودکان و نوجوانان ایرانی که مخاطبان فراگیر این دوره از جشنواره هستند. منتظریم تا نظرات مخاطبانمان را در پلتفرم‌های نمایش فیلم مشاهده کنیم.»

این مراسم در حال برگزاری است.

امروز همچنین «حسین انتظامی» معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی به سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان پیام داد.

متن پیام رئیس سازمان سینمایی به جشنواره سی‌وسوم به شرح زیر است:

به نام خدا

سازندگان فیلم‌های کودکان و نوجوانان با عنایت به طیف گسترده‌ مخاطبان، بسان مرشدی حکیم، نه تنها سال‌هاست؛ که توده فهیم و تیزهوش خویش را با خود همراه ساخته‌ بلکه همچون گذشته، علاقمندان انبوهش را فارغ از جنسیت و قوم‌گرایی به سر منزل حکمت و معرفت رسانده‌اند.

از آنجا که سخن و دغدغه‌ی هنرمند ایرانی، همواره از اعماق دل‌های صاف، زلال و دردمند برآمده، لاجرم، گریزی نداشته تا خاستگاه فرودش نیز، قلوب امیدوار تماشاگرانِ خاصش باشد.

نهاد پاک کودکان و نوجوانان به عنوان مهمترین امکان الگوگیری بزرگسالان برای پاک نهاد زیستن است و سینمای کودک و نوجوان با همین ظرفیت، بیشترین توفیقات جهانی و بخش اعظمی از موفقیت داخلی سینمای ایران را در این ساحت فیلمسازی کسب کرده است.

در شرایطی که جهان کنونی، تجربه‌ی پاندمی کووید ۱۹ را از سر می‌گذراند، هنرآفرینان ایرانیِ سینمای کودکان و نوجوانان، با انگیزه‌ای مضاعف، برای التیام آلام خانواده‌های دردمند و ایجاد شور و نشاط در مخاطبان تخصصی خویش، دامن همت بر کشیده، به منظور اعتلای آرمان‌های بشر دوستانه، جامه‌یِ عافیت‌طلبی از خود به در کرده‌اند.

بر خود لازم می‌دانم، هنرِ والای فیلمسازان ایرانی را قدر شمرده، از درگاه خداوند متعال، سلامت و سرافرازی‌شان را مسئلت نمایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فیلم های کودکان و نوجوانان فیلم های کودکان و نوجوان سی وسومین جشنواره کودک یک داور نوجوانان ایران جشنواره امسال کودک و نوجوان جشنواره فیلم جشنواره سی بین المللی پلتفرم ها یک سینما فیلم ها خانه ها بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۹۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟

افسانه امینی می‌گوید: به نظر من مخاطب شعر کودک عام است، اما مخاطب شعر نوجوان خاص. کتاب‌های شعر کودک از سوی والدین در هر سطح و طبقه‌ای برای سرگرمی و آموزش کودکان خریداری می‌شوند؛ اما شعر نوجوان باید توسط نوجوان علاقه‌مند به شعر خریداری شود. نوجوانی کتاب شعر می‌خرد که خودش اهل شعر و ادبیات باشد. بنابراین شعر نوجوان از سوی ناشران با اقبال مواجه نیست.

به گزارش  ایسنا، در نشست تخصصی «شعر نوجوان از منظر مخاطب و جایگاه امروزی آن»،  افسون امینی با موضوع «شعر نوجوان، سرگردانی میان متن و مخاطب» و حسین تولایی با موضوع «واکاوی جهان در تجربه-سروده‌های نوجوانان» به سخنرانی پرداختند.

افسون امینی شاعر، نویسنده و مدرس دانشگاه علامه طباطبایی در این نشست تخصصی که در محل انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار شد، گفت: حرف زدن در مورد شعر نوجوان، بی‌نیاز از صحبت کردن درباره‌ شعر کودک نیست؛ بویژه که منابع ما در حوزه‌ شعر نوجوان بسیار اندک است.

او با اشاره به سیر تاریخی شکل‌گیری شعر نوجوان بیان کرد: شعر کودک برخلاف داستان کودک که به شکل خودجوش مسیر خود را طی کرد، به صورت خودجوش شکل نگرفت. پس از انقلاب مشروطه، نیاز متولیان مدارس و کودکستان‌ها به تولید شعر برای دانش‌آموزان، باعث شکل‌گیری شعر کودک و تولید محتوا در این دوره شد. در این میان، رواج ترانه‌های عامیانه‌ دوره‌ مشروطه و گسترش کار ترجمه تاثیر بسزایی داشتند.

این نویسنده خاطرنشان کرد: در این دوره شعر نوجوان وجود نداشت، چرا که اصولا مفهوم نوجوانی در این دوره هنوز شکل نگرفته بود و مخاطبان به دو گروه بزرگسالان و کودکان تقسیم می‌شدند. گاه شعر برخی از شاعران بزرگسال که از نظر زبانی و محتوایی اشعارشان برای نوجوانان قابل فهم بود، مثل پروین اعتصامی در حوزه‌ شعر نوجوان مورد توجه قرار می‌گرفت.

این پژوهشگر افزود: پیشرفت علم روان‌شناسی و آشنایی با دیدگاه‌های کسانی چون ژان پیاژه و نیز دومین سمینار ملی ادبیات کودک شورای کتاب کودک در سال ۱۳۴۶ که بخش مهمی از آن مختص شعر کودک با سخنرانی عباس یمینی شریف بود، زمینه‌ توجه به شعر نوجوان را فراهم کرد. در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ افرادی مثل محمود کیانوش به صورت جدی وارد حوزه‌ شعر کودک و نوجوان شدند. کیانوش تحت تأثیر نظریه‌ رشد پیاژه و ادبیات ترجمه، نخستین شاعری است که به طور جدی سراغ شعر نوجوان رفت و اولین کتاب شعر نوجوان را با عنوان «آفتاب خانه‌ ما» منتشر کرد. نکته‌ قابل توجه در مورد شعر کودک در ایران، پشتوانه‌ پژوهشی آن، قبل از رواج و گسترش آن در بین شاعران کودک است. دو کتاب «نیم قرن در باغ شعر کودکان» از عباس یمینی شریف و «شعر کودک ایران» از محمود کیانوش در زمانی منتشر شدند که شاعران کودک بسیار انگشت‌شمار بودند.


امینی گفت: در دهه‌ ۶۰  به دلیل تحولات سیاسی و اجتماعی‌ای که در جامعه رخ داد، نیاز بود تا آموزش و پرورش و نهادهایی مثل وزارت ارشاد و غیره توجه ویژه‌ای به جمعیت نوجوان داشته باشند؛ نسلی که در آن زمان به لحاظ کمیت، طیف وسیعی از جمعیت کشور را شامل می‌شد. بنابراین به شعر نوجوان توجه بیشتری شد و شاعرانی چون جعفر ابراهیمی، محمدکاظم مزینانی، وحید نیکخواه آزاد، جواد محقق، قیصر امین‌پور، افشین علاء و .‌..پای کار آمدند. این شاعران متناسب با نیاز نوجوان آن روز شعر می‌سرودند؛ اگرچه هنوز اشعار آنان بین شعر نوجوان و شعر کودک یا بزگسال معلق بود.

این مدرس دانشگاه تأکید کرد: از دهه‌ ۷۰ شعر نوجوان رشد و جایگاه خود را پیدا می‌کند. در این دوره کتاب‌های شعر نوجوان از نظر ظاهری هم به ثبات می‌رسند و فونت و قطع آن‌ها برای مخاطب تعریف مشخصی می‌یابد، اگرچه هنوز نوسان‌هایی هست و گاه شعر نوجوانان، با تصاویر و قطع کتاب کودک منتشر می‌شود. از شاعران شاخص شعر نوجوان در این دهه، می‌توان از بیوک ملکی، افسانه شعبان‌نژاد، افشین علاء، عرفان نظرآهاری، شاهین رهنما، آتوسا صالحی و محمدکاظم مزینانی نام برد.

امینی یادآور شد: در دهه‌ ۸۰ تعداد شاعران نوجوان بیشتر و آثار آنان متنوع‌تر شد. ظهور شاعران توانمند در این دهه، کتاب‌های شعر نوجوان را از نظر مضمون، قطع و زبان با تنوع‌ قابل توجهی همراه کرد. در این دوره بسیاری از شاعران شعر کودک نیز، برای محک زدن خود وارد حوزه‌ شعر نوجوان می‌شوند. بیشتر شاعران این دهه موفقند و تا سال‌های بعد هم می‌مانند. از چهره‌های شاخص این دوره علاوه بر شاعران دهه‌ ۷۰، می‌توان از مهدیه نظری، عباس تربن، حسین تولایی، مهدی مردانی، انسیه موسویان، غلامرضا بکتاش، علی باباجانی، کمال شفیعی و ... نام برد.


این شاعر با تاکید بر اینکه این روند در دهه‌ ۹۰ هم ادامه یافت، گفت: با این تفاوت که از اواخر این دهه، این رشد کمرنگ می‌شود و ما با کتاب شعر نوجوان کمتری روبه‌رو هستیم و توجه ناشران به چاپ و کیفیت این نوع ادبی کمتر می‌شود.

افسون امینی در جمع‌بندی صحبت‌هایش گفت: از نظر من مخاطب شعر کودک عام است، اما مخاطب شعر نوجوان خاص. کتاب‌های شعر کودک از سوی والدین در هر سطح و طبقه‌ای برای سرگرمی و آموزش کودکان خریداری می‌شوند؛ اما شعر نوجوان باید توسط نوجوان علاقه‌مند به شعر خریداری شود. نوجوانی کتاب شعر می‌خرد که خودش اهل شعر و ادبیات باشد. بنابراین شعر نوجوان از سوی ناشران با اقبال مواجه نیست. از سوی دیگر، آشنایی ما با شعر نوجوان در سطح جهانی کمرنگ است. تنها تعداد کمی از مترجمان مثل رضی هیرمندی و مهدی مرادی به سراغ ترجمه‌ شعر نوجوان رفته‌اند. در سطح جهانی نیز جوایز ادبیات کودک و نوجوان بیشتر معطوف به آثار کودکانه است تا آثار نوجوان.

در گزارش روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان از این نشست آمده است: افسون امینی که ۱۶۰ شعر از ۱۶ شاعر نوجوانان را گردآوری کرده و به چاپ سپرده است، در آغاز سخنرانی خود از محمد هادی محمدی و زهره قائینی به خاطر تالیف مجموعه‌ تاریخ ادبیات کودکان ایران که از منابع ارزشمند مرجع در این حوزه است، سپاسگزاری کرد.

در ادامه‌ این نشست، حسین تولایی شاعر و پژوهشگر با تاکید بر اینکه در دهه‌ ۸۰ شعر نوجوان در اوج خود بود و چهره‌های تازه و جوان در این دوران درخشیدند، تاکید کرد: این روند رو به رشد از نیمه‌ دوم دهه‌ ۹۰ سیر
نزولی به خود گرفت. به گونه‌ای که در سال‌های‌ اخیر، چهره‌های جوان و موفق در این زمینه کمتر دیده می‌شوند و شعر نوجوان هنوز با نام‌های شاعران پیشکسوت و شاعران اواخر دهه‌ ۷۰ و ۸۰ به راه خود ادامه می‌دهد. از نظر این کارشناس، از دلایل مهم این مشکل، کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان، تعطیل‌شدن جشنواره‌ مطبوعات کودک و نوجوان و البته افزایش جشنواره‌های مناسبتی است. 


این پژوهشگر ادبی تصریح  کرد: قطعاً یکی از دلایل اوج‌گیری شعر نوجوان در دهه‌ ۸۰ حضور نشریات حرفه‌ای و موفقی مثل سروش نوجوان، آفتابگردان و  نشریه‌ دوچرخه بوده است. این نشریات در آن زمان جریان‌ساز بودند و توانستند حرکتی را در جامعه ایجاد کنند و افرادی مثل آتوسا صالحی، عرفان نظرآهاری، مهدیه نظری، عباسعلی سپاهی یونسی، انسیه موسویان، مهدی مردانی، عباس تربن، مهدی مرادی، فاصل ترکمن، کبری بابایی و ... را به جامعه‌ ادبی تحویل دهند. با تعطیل‌شدن این نشریات، شعر نوجوان هم جایگاه ویژه‌ خودش را کم‌کم در بین ناشران از دست داد و چاپ کتاب شعر نوجوان هم با چالش جدی مواجه شد. در حالی که نشریات کودک و نوجوان بیش از کتاب‌های این رده‌ سنی می‌تواند در علاقه‌مندی این گروه سنی به حوزه‌های فرهنگی موثر باشد.


او با طرح این سوال که چرا شعر نوجوان امروز با مخاطب مواجه نیست؟ گفت: شعر نوجوان در میان نوجوانانی مخاطب دارد که دغدغه‌ شعری داشته باشند؛ یعنی مخاطبان تخصصی. تعداد این افراد به گواه تعداد نوجوانان شاعر عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور،  دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مسابقات سراسری فرهنگی و هنری در رشته‌ شعر وزارتخانه آموزش و پرورش، شاعران نوجوان مرتبط با نشریاتی مثل دوچرخه، افتابگردان و.... کم نیست. مضاف بر اینکه حتی اگر هم این تعداد کم باشد، جامعه موظف است برای آن‌ها خوراک لازم را تهیه کند.


این شاعر سپس به تشریح پژوهش خود در  نشریه‌ دوچرخه در فاصله زمانی ۱۳۹۵ تا پایان ۱۳۹۹ پرداخت و گفت: بر اساس این پژوهش، در ۲۲۶ شماره‌ منتشرشده‌ نشریه‌ دوچرخه، در بازه زمانی یادشده، ۷۱۵ شعر از ۱۶۸ نوجوان شاعر و علاقه‌مند به شعر بر اساس نظریه‌ ارتباطی ربکا نای مورد بررسی قرار گرفت و اشعار نوجوانان  در حوزه ارتباطی به چهار دسته‌ تعامل با خود، تعامل با خدا، تعامل با دیگری و تعامل با محیط تقسیم شدند. بر اساس یافته‌های این پژوهش در فاصله زمانی مذکور بر اساس هسته مرکزی شعر نوجوانان، تعامل با دیگری با ۶۰ درصد فراوانی، بیشترین مضمون شعری نوجوانان را به خود اختصاص می‌داد و پس از آن تعامل با محیط با ۲۳  درصد، تعامل با خود با ۱۴ درصد و  تعامل با خدا با ۳ درصد به ترتیب، بیشترین فراوانی‌ها را دربرمی‌گرفتند.


حسین  تولایی تاکید کرد: در زمینه‌ تعامل با دیگری، عاشقانه‌ها با فراوانی مطلق ۳۹۸ شعر، بیشترین درصد تعامل با دیگری را شامل می‌شدند؛ یعنی چیزی حدود ۵۵ درصد. این در حالی است که پروژه شعر عاشقانه نوجوان که در یکی از موسسات انتشاراتی دنبال می‌شد و بنا بود با همت گروهی از شاعران حوزه نوجوانان منتشر شود، با تغییر مدیریت آن انتشارات متوقف شد و ناشران دیگر هم از چاپ آن استقبال نکردند.


این  پژوهش با عنوان «نشریات کودک و نوجوان به مثابه راهنمایی برای مخاطب شناسی؛ مورد مطالعه نشریه دوچرخه» سال گذشته در گاهنامه‌ نقد کتاب کودک و نوجوان  منتشر شده است.


انسیه موسویان دبیری این نشست دوساعته را بر عهده داشت.
 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟