Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-05@02:01:51 GMT

بحرین و رژیم صهیونیستی تفاهم سازش امضا کردند

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۰۸۵۸

به گزارش فارس، بحرین و رژیم صهیونیستی دقایقی پیش ۸ تفاهم‌نامه برای «برقراری روابط صلح‌آمیز و دیپلماتیک» و همکاری‌های اقتصادی امضا کردند. 

خبرنگاران رسانه‌های صهیونیستی با انتشار تصاویری نوشته‌اند وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نامه‌ای که حاوی درخواست تل‌آویو برای بازگشایی سفارت در منامه است را به وزیر خارجه بحرین تحویل داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع خبری روز جمعه گزارش داده‌ بودند توافق سازش میان بحرین و رژیم صهیونیستی در قالب یک «بیانیه مشترک» خواهد بود و معاهده نخواهد بود.

منابع مطلع از گفت‌وگوهای پشت پرده به آکسیوس گفتند بحرین خواستار آن شده که فعلاً به جای «معاهده»، بیانیه‌ای میان دو طرف امضا شود. بحرینی‌ها می‌خواهند به دلیل انتقادهای داخلی با روندی آهسته‌تر نسبت به امارات به سمت عادی‌سازی روابط با اسرائیل حرکت کنند.

منابع آگاه گفته‌اند این بیانیه مشترک شامل موارد زیر خواهد بود:

اسرائیل و بحرین اقدام به برقراری روابط کامل دیپلماتیک خواهند کرد، در پایتخت‌هایشان سفارتخانه بازخواهند کرد و سفیر تعیین خواهند کرد. تل‌آویو و منامه اقدامات خصمانه علیه یکدیگر انجام نخواهند داد و از انجام این اقدامات در خاک خود توسط طرف‌های ثالث جلوگیری خواهند کرد. دو طرف به همزیستی با یکدیگر و آموزش برای صلح متعهد خواهند شد. دو طرف اقدام به امضای توافقاتی در زمینه‌های مالی و سرمایه‌گذاری، هوانواردی، گردشگری، تجارت، علوم و فناوری، بهداشت، کشاورزی، آب، انرژی و همکاری‌های حقوقی خواهند کرد.       

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۰۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق

وزارت دفاع سوریه از حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق خبر داد.

به گزارش ایسنا، شامگاه پنجشنبه منابع رسانه‌ای خبر دادند صدای چند انفجار در حومه دمشق شنیده شده است.

در همین راستا، منابع رسانه‌ای غیر رسمی سوری اعلام کردند که رژیم صهیونیستی حمله هوایی را به منطقه «نجها» در جنوب دمشق و همچنین شهر «القنیطره» انجام داده است.

ساعتی بعد، یک منبع در وزارت دفاع سوریه به خبرگزاری سانا اعلام کرد در پی حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق، هشت نظامی مجروح شدند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جدیدترین شاخه مقاومت اسلامی در بحرین چگونه متولد شد؟
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • منابع آگاه: دولت بایدن و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره یک توافق هستند
  • حمله اسرائیل به حومه دمشق
  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • عملیات مقاومت اسلامی بحرین علیه «ایلات» برای نخستین بار
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل نسل‌کشی در غزه