Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین عباس‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران از اشتغال ۵۰۰ هنرمند در رشته «پلاس‌بافی» خبر داد و اظهار داشت: تا کنون چهار دوره آموزشی پلاس بافی با تمرکز بر روستای فلک از توابع شهرستان قاینات بر پا شده است.

وی افزود: در جهت احیاء هنر پلاس‌بافی در سطح استان علاوه بر اختصاص تسهیلات، مجوزهایی نیز برای احداث کارگاه‌های تولیدی و مجوز پشتیبان مشاغل خانگی با ۱۲ نفر زیر مجموعه صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در زمینه نمونه‌سازی محصولات پلاس‌بافی منطقه نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

عباس‌زاده بیان کرد: شرکت در برنامه نشان ملی کیفیت و تولید پلاس با رنگ‌های گیاهی از جمله اقدامات خوبی است که در زمینه احیا و باز زنده‌سازی این رشته هنری صورت گرفته است.

وی عنوان داشت: در زمینه باز زنده‌سازی صنعت جاجیم شرکت تعاونی‌ها تشکیل شده‌اند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تعداد دو هزار هنرمند در این رشته مشغول به فعالیت هستند و این هنرمندان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: اختصاص تجهیزات رنگرزی و حمایت از بسته‌بندی محصولات از جمله اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/3403/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان جنوبی هنر میراث فرهنگی اشتغال پلاس بافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۳۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ وزیر کشور در بازدید از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد گفت: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی بیش از ۳۰۰ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این اقدام استاندار برای حمایت از تولید تا پایان دولت، توسط ایشان باید پیگیری و ادامه پیدا کند.

احمد وحیدی افزود: این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحد‌های تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند که به چرخه تولید برگشتند.

وی خطاب به نماینده عالی دولت در خراسان رضوی گفت: جای دارد استاندار خراسان رضوی با همین رویه و روش که منجر به احیای واحد‌های تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهد.

وزیر کشور افزود: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کارنامه‌ای ماندگار از این عرصه به یادگار بگذاریم.

دیگر خبرها

  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی