Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، غلامرضا غفاری در مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات ملی تولید محتوا فن‌ورز (فرصت‌سازی کرونایی) که به صورت مجازی در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد، گفت: امروزه که درگیر یک معضل جهانی شده‌ایم، تمام مسئولان دانشگاهی و علمی با تمامی قوا باید برای حل آن گام بردارند؛ همان گونه که نظام آموزشی و پژوهشی کشور در این زمینه فعال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این مراسم اظهار داشت: برگزاری این مسابقه از سوی دانشگاه فنی وحرفه ای، حرکتی در راستای مسئولیت اجتماعی است که امروزه متوجه جامعه علمی و دانشگاهی کشور است؛ خاصه دانشگاه فنی و حرفه ای که یک دانشگاه ماموریت گرا در جهت مهارت‌افزایی و تولید دانش است تا به نیازهای گوناگون کشور پاسخ داده و چرخ توسعه را سرعت بیشتری بخشد.

وی افزود: وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تمام اهتمام خود را در این زمینه به کار گرفته‌اند و با توجه به نیازهای موجود، تلاش‌های خود را به کار می گیرند. دانشگاهی مانند فنی وحرفه ای نیز فعالیت‌های مناسبی در این زمینه از خود نشان داده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: گذشته دانشگاه نیز نشان می‌دهد این دانشگاه در بحران و مسائل فراگیر همواره در کنار دانشگاه‌های دیگر و حتی بیشتر، به دلیل ویژگی‌های خود، حضور موثر داشته است.

وی عنوان کرد: دانشگاه فنی وحرفه ای و فعالیت‌هایی همچون برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها؛ از فعالیت‌های کارسازی است که به استمرار نیاز دارد و در دانشگاهی مانند فنی و حرفه ای که دانشجویان آن پیش قدم می شوند، بسیار ثمربخش است. همچنین، تنوع رشته‌های این دانشگاه نیز از دیگر مسائل مهم است که به مواجهه با بحران‌ها کمک می کند. کووید -۱۹ نشان داد که نیاز به هم افزایی بین رشته‌ای داریم.

 غفاری با اشاره به نقش‌آفرینی دانشگاه فنی وحرفه‌ای تصریح کرد: برای دنیا و آحاد افراد مشخص شده که سلامت امر اکتسابی است. باید شناخت لازم را نسبت به سلامت داشته باشیم. از این رو نیازمند مجموعه‌ای از اقدامات مبتنی بر دانش، حکمت، خرد، شناخت و معرفت هستیم که از طریق یک شیوه به دست نمی‌آید؛ بلکه باید شیوه‌های متنوع و نوین برای کسب آن‌ها به کار برد.

وی تاکید کرد: برای اینکه برنامه‌ای در یک جامعه صورت عمومی و فراگیر خود را بیابد، به طور طبیعی در یک شیوه و روش خلاصه نمی‌شود. اگر امروز درخصوص دانشگاه و آموزش از شیوه‌های نوین متعدد نام می‌بریم، باید برای انتقال دانش مورد نظر بر مبنای علائق و ذائقه ها نیز از شیوه‌های نوین استفاده کرد. به ویژه مسائلی که باید عمومیت جامعه نسبت به آن شناخت پیدا کنند، ما را وادار به استفاده از رویه و شیوه‌های مختلف وادار می کند؛ چه بهره‌گیری از هنر دیجیتال و چه خود هنر باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: برای دستیابی به این هدف باید، تمام شرایط محیطی را چه در حوزه فضای مجازی و چه واقعی هوشمند ساخت. به طور حتم، چنین جشنواره‌هایی به دلیل خلاقیت و نوآوری که در آنها وجود دارد در معرفی رویه‌ها، به شیوه‌های هوشمندسازی جامعه نسبت به مسائلی مانند کرونا کمک می‌کند.

 غفاری گفت: اکنون همگی این اتفاق نظر را دارند که حل معضل کووید -۱۹ نیازمند همکاری تمام دستگاه ها و مجموعه‌ها است. تلاش دانشگاه فنی و حرفه ای و ارسال آثار متبوع و خوب به جشنواره مورد نظر، قدرت ترویج را دارند.

کد خبر 5051302 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامرضا غفاری وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی آموزش مجازی سازمان سنجش دانشگاه پیام نور مرکز سنجش آموزش پزشکی پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای آزمون دانشنامه دندانپزشکی آموزش پزشکی دانشگاه فنی فنی و حرفه ای فنی وحرفه ای وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۴۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سعید شهند در این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته معلم و تقدیر از دغدغه مندی اساتید و نخبگان دانشگاهی نسبت به مقوله حفظ محیط زیست گفت: سوم تا نهم اردیبهشت در تقویم کشور به عنوان هفته زمین پاک نامگذاری شده است و برنامه‌های مختلفی طی این هفته با شعار " مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین"توسط اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی انجام می‌شود که هدف نهایی این برنامه‌ها افزایش آگاهی و ارتقا حس مسئولیت پذیری نسبت به حفظ محیط زیست و زمین پاک است و همانگونه که در شعار امسال نیز آمده است این مهم با مشارکت و نقش‌آفرینی مردم و پیگیری و انجام دقیق مسئولیت‌های قانونی دستگاه‌های دولتی محقق می‌شود.

وی افزود: آلودگی‌های پلاستیکی در سراسر جهان تبدیل به یک تهدید محیط زیستی شده است و از سال ۱۹۵۰ که پلاستیک برای نخستین بار و با توجیه حفاظت از محیط زیست معرفی و تولید شد، تاکنون ۸ میلیارد تن پلاستیک در جهان تولید شده که تجزیه آنها در طبیعت صد‌ها سال زمان می‌برد.

شهند ادامه داد: کشور ما هفدمین کشور دنیا در زمینه تولید پلاستیک است و متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد رشد استفاده از پلاستیک از سوی جامعه هستیم که این موضوع نیازمند اصلاح سبک زندگی و به حداقل رساندن مصرف پلاستیک به ویژه ظروف یکبار مصرف پلاستیکی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در ادامه با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مسائل موجود در حوزه محیط زیست استان با اصلاح و تجدید نظر در رویه‌های موجود در حوزه کشاورزی رفع می‌شود، عنوان کرد: مطابق آمار‌های ارائه شده، قریب به یک میلیون تن ضایعات کشاورزی در استان تولید می‌شود که این مقدار بسیار قابل تامل است و سلامتی محیط زیست استان را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند. 

شهند ادامه داد: در مواردی شاهد این هستیم هزینه‌ای که از قبال تولید این محصولات برای محیط زیست استان با مصرف منابع اب و خاک و آلودگی‌های ناشی از آن ایجاد می‌شود، بسیار بیشتر از درامدی است که کشاورز کسب می‌کند و بدین ترتیب ادامه این روند توجیه علمی و منطقی ندارد.

وی با بیان اینکه مساله حفظ محیط زیست اساسا موضوعی فرهنگی – اجتماعی است، افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان در کنار وظیفه نظارتی و برخورد‌های قانونی، آموزش‌های محیط زیستی را در راستای ارتقا و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست در شهرستان‌های سراسر استان دنبال می‌کند و رویکرد این اداره کل، مردمی سازی حفاظت از محیط زیست است.

در ادامه نشست اعضای حاضر نیز به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در خصوص چگونگی مدیریت پسماند‌ها و ضایعات به ویژه در بخش کشاورزی پرداختند.

دیگر خبرها

  • بازداشت دانشجوی معترض به شیوه ای عجیب توسط پلیس آمریکا
  • بازداشت دانشجوی معترض به شیوه ای عجیب توسط پلیس آمریکا + فیلم
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • تقدیر از ۱۲۰ فعال نماز بخش جرقویه علیا
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد
  • 60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند