Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کنفدراسیون وزنه برداری اروپا عنوان کرد: من برای تغییر فرهنگ وزنه برداری تلاش زیادی کردم اما فساد از من قوی تر بود و تاماش آیان نیز افراد زیادی را پرورش داده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از Inside the games، آنتونی اورسو، رییس کنفدراسیون وزنه برداری اروپا هفته گذشته در واکنش به  تصمیمات اخیر هیات اجرایی فدراسیون جهانی وزنه برداری از حضور در هیات اجرایی استعفا داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اعلا کرد قصد ندارد در انتخابات پیش رو، کاندیدای ریاست  و هیات اجرایی شود.

او گفت: من تمام تلاش خود را برای خدمت به وزنه برداری انجام دادم اما انرژی بیشتری برای این کار ندارم و پروژه های متفاوتی در زندگی ام دارم که می خواهم به آنها رسیدگی کنم. من مقدار زیادی از پول خود را هزینه کردم و به سراسر جهان رفتم تا به مردم بگویم که ما نیاز داریم فرهنگ فساد موجود در وزنه برداری و فرهنگی که تاماش آیان (رییس مستعفی فدراسیون جهانی) ایجاد کرده است را تغییر دهیم. بسیاری از مردم به من گوش دادند اما فساد از من قوی تر بود.

اورسو ادامه داد: تاماش آیان در این ۴۰ سال افراد زیادی را پرورش داده است که من آنها را پسران و دختران آیان می نامم. امیدوارم حرف‌های من را که ۱۰ سال است بازگو می کنم بفهمند و بدانند که ما در وزنه برداری به افراد درستکار احتیاج داریم نه دوپینگ و فعالیت های مجرمانه.

رییس کنفدراسیون اروپا در با انتقاد از هیات اجرایی فدراسیون جهانی تصریح کرد: من هیچ نشانه ای از صلاحیت در هیات اجرایی نمی بینم. پروژه مناسب، چشم انداز خوب  و رهبری مناسب هیچ کدام در این هیات اجرایی دیده نمی شوند. ما به اقدامات و نظارت مستقیم IOC نیاز داریم. ما باید قانون اساسی جدید، دستورالعمل های جدید، قوانین جدید و یک رویکرد کاملا جدید برای مدیریت وزنه برداری داشته باشیم اما این اقدامات در این هیات اجرایی اتفاق نخواهد افتاد.

اکنون نیز بیش از ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر طوماری را که سارا دیویس، رئیس کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی وزنه برداری آماده  کرده بود امضا کردند و خواستار عدم رای اعتماد به هیات اجرایی فدراسیون جهانی وزنه برداری شدند. دیویس آن را به IOC ارائه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، تاماش آیان، رییس پیشین فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به اتهام فساد مالی  و دوپینگ سیستماتیک مجبور به استعفا از سمت خود شد. هیات اجرایی فدراسیون جهانی نیز اورسلا پاپاندرئا، نایب رییس فدراسیون جهانی را جایگزین تاماش آیان کرد اما سپس در یک تصمیم ناگهانی او را برکنار کرد. اینتارات تایلندی، نایب رییس اول فدراسیون جهانی نیز که جایگزین پاپاندرئا شده بود پس از ۴۸ ساعت از سمت جدیدش کناره گیری کرد. در نهایت هیات اجرایی دست به انتخاب سوم زد و سمت ریاست موقت را بر عهده مایکل ایرانی که یک پزشک بریتانیایی است، گذاشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزنه برداري فدراسیون جهانی وزنه برداری فدراسیون جهانی وزنه برداری هیات اجرایی فدراسیون جهانی تاماش آیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۵۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | افشاگری جنجالی خسرو حیدری علیه فتح‌ الله‌زاده

۲۶۶ ۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899221

دیگر خبرها

  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان مشخص شد
  • ببینید | افشاگری جنجالی خسرو حیدری علیه فتح‌ الله‌زاده
  • افشاگری از اتفاقات تلخ در فوتبال تهران
  • رئیس FIA: می‌دانم چه کسی پشت اتهامات علیه من است
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو
  • افشاگری درباره رفتار‌های جانی دپ سر صحنه فیلمبرداری