Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@00:08:53 GMT

زنگ روز گرامیداشت اراک نواخته شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۵۹۷۴

زنگ روز گرامیداشت اراک نواخته شد

۲۸ مهرماه در تقویم ایران سالروز صدارت امیرکبیر است که برای دومین سال متوالی به ابتکار شورای اسلامی شهر اراک با عنوان «روز گرامیداشت اراک» نامگذاری شده و ویژه‌ برنامه‌های خاصی در راستای معرفی بیشتر ظرفیت‌های این کلانشهر در زمینه‌های مختلف اجرا می‌شود.

فرماندار اراک در آیین نواختن زنگ اراک، گفت: ۲۸امیرکبیر از شخصیت‌های ماندگار تاریخی است که استان مرکزی و اراک این بزرگمرد سیاست را در دامانش پرورش داده و این شخصیت در طول صدارت خود منشاء تحول بنیادی زیادی در کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حسین بختیاری» افزود: اراک علاوه بر امیرکبیر ده‌ها چهره برجسته ملی و بین‌المللی را پرورش داده و شناساندن ظرفیت‌های فکری، نخبگان و مشاهیر این شهر در تمامی بخش‌ها رسالتی بزرگ بر گردن مسئولان و مردم این خطه است.

وی با بیان اینکه انتخاب روز صدارت امیرکبیر به عنوان روز گرامیداشت اراک ارزنده است،بیان کرد:  کلانشهر  اراک در حوزه‌های مختلف ظرفیت‌های بکر و غنی زیادی دارد و باید از فرصت ایجاد شده در این نامگذاری برای معرفی آن‌ها به بهترین شکل بهره گرفت.

فرماندار اراک عنوان کرد: باید قدر بزرگان گذشته و مشاهیر استان مرکزی را دانست و در راستای معرفی بیشتر آنان به جامعه، بیش از پیش تلاش کرد و امسال که برگزاری اجتماعات به دلیل شیوع کرونا ممنوع است از عرصه مجازی به بهترین شکل ممکن در عرضه داشته‌های این شهر بهره‌ گرفت.

شهردار اراک در این آیین گفت: نامگذاری روز صدارت امیرکبیر برای بزرگداشت اراک می‌تواند نقطه عطفی برای همدلی، همراهی و مودت هر چه بیشتر اقشار مردم در راستای توسعه و شکوفایی این شهر باشد.

«محمدکریم شفیعی» افزود: روز اراک با تدبیر اعضای شورای اسلامی پنجم شکل گرفته که اقدامی مناسب برای ادای دین به مردم این شهر است که با استقبال خوبی نیز همراه شده است.

وی بیان کرد: اقتصاد شهری یکی از موضوعات مهم است که در اراک باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا حاشیه‌نشینی در این شهر کاهش یابد و در این راستا باید جذب سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار گیرد تا ایجاد اشتغال افزایش یابد و منجر به کاهش فقر در مناطق حاشیه شود.

شهردار اراک ادامه داد: مسایل فرهنگی یکی دیگر از مهمترین نیازهای شهر اراک است که نباید از آن غافل شد و حتی قبل از زیرساخت‌های شهری باید به این مهم توجه شود.

«مرتضی سورانه» رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این آیین گفت: امیرکبیر در دوران کوتاه صدارتش، تحولات اساسی را در مدیریت کشور ایجاد کرد و الگوگرفتن از این شخصیت بزرگ امری ضروری است.

گلباران قبور شهدا، تقدیر از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت اراک، آغاز عملیات اجرایی بلک باکس در پارک شهر، بازدید از روند اجرای موزه اسناد شهرداری، رونمایی از ۲ کتاب جشنواره‌های ملی داستان کوتاه و شعر طنز اراک، رونمایی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله شهرداری، نمایشگاه مجازی عکس اراک، نمایشگاه عکس قدیم اراک در شهرداری، بهره‌برداری از تجهیزات پارکی و زمین چمن مصنوعی پارک‌های شهدای گمنام و غدیر در فاز ۲، اختتامیه جشنواره‌های داستان کوتاه اراک و شعر ظنز اراک، پخش ۱۰ فیلم معرفی اماکن و مفاخر اراک، پخش انیمیشن دیرین دیرین و پنج فیلم در فضای مجازی و نصب بنر و بیلبورد در شهر و عرشه پل‌ها از جمله برنامه‌های تدارک شده برای بزرگداشت اراک است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی شهرداری اراک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی شهرداری اراک اراک استان مرکزی شهرداری اراک اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۵۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم عزاداری امام صادق(ع) و گرامیداشت شهدای طلبه و روحانی ورامین

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر شنبه و همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) مراسم عزاداری این امام همام و شانزدهمین یادواره شهدای طلبه و روحانی ورامین در مصلای صاحب الزمان (عج) این شهرستان برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام قاضی عسکر، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همراه بود.

کد خبر 6096494

دیگر خبرها

  • دیدار با خانواده شهید معلم در اندیمشک
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • مراسم عزاداری امام صادق(ع) و گرامیداشت شهدای طلبه و روحانی ورامین
  • ورودی کاشان از آزادراه امیرکبیر بازگشایی شد
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان حاجی رحیمی، زاهدی و حجازی در شهرستان بن
  • گرامیداشت یاد خبرنگاران کشته شده فلسطینی در روز جهانی آزادی مطبوعات
  • ورودی کاشان از سمت آزادراه امیرکبیر مسدود شد