Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، حمیدرضا شماخی، اظهار کرد: آیین نامه سرمایه گذاری شرکت های بیمه ای باید به‌گونه ای تنظیم شود که دست شرکت های بیمه را برای سرمایه گذاری بازتر  بگذارد.

به گفته وی، بهتر است که آیین نامه سرمایه گذاری شرکت های بیمه ای  عملکرد محور شود به این معنی که شرکت های بیمه ای بتوانند ترکیب سبد سرمایه گذاری خود را در بازارهای قانونی مانند سهام، سپرده های بانکی وخرید ابزارهای مالی بچینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر سرمایه‌گذاری و امور سهام شرکت بیمه نوین، گفت: در شرایط مذکور بیمه مرکزی می تواند نظارت کند تا ترکیب سبد سرمایه گذاری شرکت های بیمه با توجه به شاخص های اقتصادی مثل تورم، میزان جی دی پی و متوسط نرخ بازدهی در بازارهای مختلف ازمتوسط بازدهی سالیانه اقتصادی بالاتر باشد.

به اعتقاد شماخی، افزایش سقف 20 درصدی سرمایه گذاری شرکت های بیمه ای در بازار سرمایه هرچند که در کوتاه مدت خوب است اما باید با نگاه عمیق تری به این مساله نگریست.

وی، مدعی شدکه هنوز برخی از شرکت های بیمه ای مدیریت سرمایه گذاری و بدنه کارشناسی لازم جهت سرمایه گذاری در بازار سهام را ندارند و این مساله ریسک کار آنها بالامی برد.

مدیر سرمایه‌گذاری و امور سهام شرکت بیمه نوین بااشاره به اهمیت جبران خسارت به موقع بیمه گذاران از سوی شرکت های بیمه ای، افزود: اگر شرکت های بیمه ای که از شرایط لازم کارشناسی برای ورورد به بازار سرمایه برخوردار نیستند، با توجه به این افزایش سقف، یکباره وارد بازار سرمایه شوند می توانند دچار زیان های سنگینی شوند.

به اعتقاد شماخی، نظارت مالی به گونه ایی که سقف سرمایه گذاری شرکت های بیمه ای را آزاد گذاشت تا با توجه به الزام ذخایر ابتدای سال و الزام وجود نقدینگی درصدی از ذخایر ابتدای سال خود را در سهام، ملک، ابزارهای مالی و بازار آتی سکه سرمایه گذاری کنند به طوری که بازدهی آنها از متوسط بازدهی بازارهای مختلف مالی بالاتر باشد، می تواند نتایج  بهتری داشته باشد.

پربیننده ترین نماد ۱بانک و موسسه اعتباری در بازار سرمایه به رنگ سبز درآمد بیمه عمر ابزار سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شود کمتر از ۲۰درصد خودروها دارای بیمه نامه بدنه اتومبیل هستند بیشترین رشد قیمت سهام بیمه به کوثر رسید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شرکت های بیمه بازار سرمایه بیمه صنعت بیمه بیمه نوین قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت سرمایه گذاری شرکت های بیمه ای بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۶۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی

به‌گزارش همشهری آنلاین ، ابزارهای مالی یکی از راهکارهای مهم برای تأمین مالی شرکت‌ها هستند و در چنین شرایطی ساختار ابزارهای مالی نیز در حال الکترونیک شدن هستند. یکی از ابزارهای مالی که می‌تواند به حل مشکلات مالی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کمک کند، برات است. برات نوعی اوراق بهادار مشابه حواله است که شرکت‌ها می‌توانند از آن برای تأمین منابع مالی طرح‌های توسعه یا سرمایه در گردش استفاده کنند.

در واقع برات یک ابزار مالی در تجارت است که توسط یک فرد یا شرکت صادر می‌شود و به دیگران امکان پرداخت یک مبلغ معین در آینده را می‌دهد. صاحب برات می‌تواند آن را به دیگران منتقل کند و در نهایت نهایی‌ترین دارنده آن، مبلغ مورد نظر را از صادرکننده برات دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید

آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟ برنامه جدید وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد | وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟

به بیان ساده‌تر، شخصیت حقیقی یا حقوقی که برات را صادر می‌کند پرداخت مبلغی را در آینده به فردی دیگری ضمانت می‌دهد. با این تفاوت که مبلغ باید از سوی فرد دیگری که صادرکننده برات از او طلب دارد پرداخت شود.

انتشار این ابزار می‌تواند منجر به ایجاد یک انضباط در ساختار مالی کشور شود. پیش از این احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد درباره انتشار این اوراق گفته بود: هر چقدر عنصر بی‌اعتمادی در ابزارهای پرداخت در کشور نظیر چک، برات یا سفته کاهش یابد، فعالیت اقتصادی سرعت می‌گیرد و تسهیل می‌شود؛ به‌ویژه در بحث سفته و برات الکترونیکی که این اطمینان را به فعالان اقتصادی می‌دهد تا دیگر امکان جعل از این اسناد وجود نداشته باشد.

انتشار نخستین برات الکترونیک

طبق مجوزهای صادر شده از سوی بانک مرکزی، شبکه بانکی می‌تواند در سال‌جاری تا مبلغ ۸۰هزار میلیارد تومان برات صادر کند. هنوز مشخص نیست آیا این اوراق می‌تواند به‌عنوان ابزاری برای تسویه بدهی‌های دولتی نیز استفاده شود یا خیر. به این معنا که شرکت‌هایی که از دولت طلبکار هستند در ازای طلب خود از دولت برات صادر کنند. در چارچوب این ابزار اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند به‌منظور تأمین سرمایه در گردش موردنیاز فعالیت اقتصادی خود اقدام کنند. سررسید این اوراق یک تا ۱۲ماه است و بانک عامل به‌عنوان رکن برات گیر، بازپرداخت مبلغ در سررسید را تقبل می‌کند.

دیروز بانک مرکزی از انتشار نخستین برات الکترونیک خبر داد و اعلام کرد: به‌منظور گسترش تأمین مالی زنجیره تولید با تلاش‌های صورت گرفته و با همکاری بانک‌های صادرات، تجارت، ملی و وزارت اقتصاد بهره‌برداری تجاری این ابزار از امروز عملیاتی شد و نخستین برات الکترونیکی توسط ۲بانک صادرات و تجارت صادر شده است.

کد خبر 847588 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها بازار سرمایه بانک بانک مرکزی سرمایه‌ گذاری

دیگر خبرها

  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • توقف رشد صنایع بزرگ؟