Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد محمدی قیداری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سن پذیرش در مراکز اقامتی و بهبود بازتوانی ۱۸ تا ۶۰ سال است که در این مراکز سم زدایی تحت نظر پزشک انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون یک مرکز تبصره ۲ ماده ۱۶ در استان جهت نگهداری اجباری معتادان با دستور قضایی فعال است که طی ۶ماهه گذشته ۴۲۵ نفر را پذیرش کرده است و نیاز به ایجاد یک مرکز ماده ۲ تبصره ۱۶ دیگر در سطح استان احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول ادامه داد: مرکز سرپناه شبانه افراد با اختلال مصرف موادمخدر (شلتر) تحت نظارت بهزیستی فعال است که در ۶ ماهه نخست سالجاری ۳۹۹ پرونده در این مرکز تشکیل شده است.

محمدی افزود: ارائه سوزن و سرنگ رایگان به معتادان تزریقی به منظور پیشگیری از بیماری‌های خطرناکی چون ایدز و... توزیع غذا و لباس در مراکز گذری کاهش آسیب اعتیاد صورت می‌گیرد و در ۶ماهه گذشته ۱۱۵ پرونده در این خصوص فعال بوده است.

وی با بیان اینکه پذیرش در مراکز اقامتی و بهبود بازتوانی اعتیاد به صورت داوطلبانه است گفت: بر این اساس نگهداری اجباری معتادان به هرشکل و به هر دلیل در این مراکز ممنوع است.

این مسؤول یادآوری کرد: کمیته استانی ماده ۱۶ به ریاست بهزیستی و با حضور نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، اداره کار، نیروی انتظامی، معاون دادگستری و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تشکیل جلسه داد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: طی سال گذشته ۲۴ میلیارد و ۴۷۵ میلیون ریال تسهیلات به ۱۲۷ معتاد بهبود یافته با سابقه ۱۸ ماه پاکی برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۸ مرکز بازتوانی و بهبودی معتادان تحت نظارت بهزیستی استان زنجان فعالیت می کنند که از این تعداد ۱۴ مرکز اقامتی، ۱۲ مرکز سرپایی و یک مرکز کاهش گذری آسیب و یک مرکز شلتر (سرپناه) در حال ارائه خدمات درمانی به معتادان هستند.

برچسب‌ها اعتیاد زنجان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اعتیاد زنجان سازمان بهزیستی کشور اعتیاد زنجان سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور یک مرکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۶۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: ایجاد مراکز مشاوره فعال و استفاده از ظرفیت خیرین یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش مشکلات دانشجویان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جهانگیر جوانمرد در نشست با مسئولان فرهنگی دانشگاه ها اظهار داشت: در صورتی که از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها، نخبگان و صاحبنظران به خوبی استفاده شود در پیشگیری از وقوع بسیاری از معضلات اجتماعی به نتایج خوبی دست می یابیم.

وی با انتقاد از فاصله فکری ایجاد شده در بین اساتید و دانشجویان خاطرنشان کرد: تقویت مهارت های ارتباطی از طریق برگزاری دوره های آموزشی و گفتمان بین اساتید و دانشجویان به منظور فراهم کردن فرصت های آشنایی با مشکلات دانشجویان و تلاش برای حل آن ضروری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه مقوله پیشگیری یک امر فرازمانی و فراقوه ای است، گفت: یکی از مهمترین راهکارهای کاهش آسیب‌ها، استرس‌ها و نیز سایر مشکلات دانشجویان، ایجاد واحد‌های مشاوره فعال و مراکز نیکوکاری در دانشگاه‌هاست که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌ها و نهاد‌ها و به ویژه خیرین نسبت به حل و فصل بسیاری از این مشکلات دست پیدا کرد.

در این نشست مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها نیز با قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضایی استان از برنامه‌های پیشگیرانه در دانشگاه‌ها به تبیین و تشریح برنامه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت
  • مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت فعال می‌شود
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران