Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران گفت: براساس آماری که از ابتدای سال تا ۲۴ مهر اخذ شده است در این مدت شاهد ۱۵ روز هوای پاک، ۱۵۰ روز هوای قابل قبول، ۴۳ روز ناسالم و ۲ روز ناسالم بوده ایم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پیروز حناجی در آیین افتتاح بوستان 24 هکتاری زندگی که در محله هرندی و با حضور احمد مسجد جامعی، محمود میرلوحی، آرش میلانی،‌ محمد سالاری از اعضای شورای شهر تهران و همچنین با حضور جمعی از شهرداران مناطق صورت گرفت  اظهار کرد: در یکی از تاریخی‌ترین محله‌های تهران قرار داریم که دروازه غار و حرم عبدالعظیم را به هم متصل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حناچی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی در این دوره در شورای شهر و شهرداری تهران افزایش سرانه های فضای سبز در محدوده شهر تهران است افزود: این مسئله تأثیر مستقیمی در زندگی شهری دارد و همچنین در کنار این مسئله توسعه کمربند سبز در حاشیه تهران و همچنین کاشت نهال در ارتفاعات در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: قطعا توسعه فضای سبز در افزایش کیفیت زندگی شهری موثر خواهد بود و این مسئله می‌تواند به افزایش کیفیت هوا کمک کند و این در حالی‌ست که معمولا کلانشهرهایی که با تراکم جمعیت روبه‌رو هستند با عارضه آلودگی هوا روبه‌رو هستند و افزایش سرانه‌های سبز و فضاهای خدماتی می‌تواند در ارتفاء زندگی آنها موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه بوستان 24 هکتاری زندگی در محله هرندی احداث شده است گفت: این بوستان از سه بوستان در منطقه شکل گرفته است که بزرگ‌تر از پارک شهر و دانشگاه تهران است و در یکی از قدیمی‌ترین نقاط تهران احداث شده است و امیدواریم موجب اتفاقات خوب برای مردم در این منطقه شود.

حناچی توسعه فضای سبز در شهر را یکی از برنامه‌های مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: بر اساس آماری که از ابتدای سال تا 24 مهر اخذ شده است در این مدت شاهد 15 روز هوای پاک، 150 روز هوای قابل قبول، 43 روز ناسالم و 2 روز ناسالم بوده‌ایم. همچنین در ماه‌های آبان، آذر و دی شاهد وارونگی هوا هستیم و این اتفاق هر ساله در این ایام رخ می‌دهد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در عصر جمعه از ساعت 8 شب تا 12 میزان ذرات معلق به شدت افزایش می یابد گفت: این موضوع به هیچ وجه قابل قبول نیست و تردد خودروهای سنگین یکی از عوامل این مسئله است.

وی همچنین از بهره‌برداری از بوستان وثوق الدوله در منطقه 14 خبر داد و گفت:‌ بزودی این بوستان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد همچنین پارک های حکیم، اخوان و گلها نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

احداث "بوستان زندگی" در جنوب تهران با اعتبار 240 میلیارد تومانیمختاری: با پول جرایم قطع درختان، در تهران باغ می‌خریمافتتاح یک پارک در جنوب تهران با حضور حناچی؛ ورود افراد فقط با کارت شناسایی!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روز ناسالم روز هوای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۷۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها (+ عکس) / دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران

به گزارش صدای ایران از شرق، حصار جنب ساختمان آتش‌نشانی پارک لاله، یک ماه است ساخته شده و دو سه روز است تعدادی کانکس مستقر شده است. محدوده حصار جنب ساختمان آتش نشانی پارک لاله، روبروی خیابان پورسینا قرار دارد.

دیروز تعدادی از شهروندان تهرانی دلیل این حصارکشی و استقرار کانکس را از یکی از نیرو‌های خدماتی پرسیدند و گفته شد که امشب برق محوطه قطع شده و عملیات ساختمانی آغاز می‌شود.

آنها مدعی‌اند، در پرس‌وجو از مدیر پارک و شهرداری منطقه این پاسخ را دریافت کرده‌اند که قرار است در این نقطه از پارک فرهنگسرا ساخته شود و درختان محوطه قطع می‌شوند.

پیش از این هم کانال خبری دیده بان زیست بوم ایران که موضوع حصار کشی پارک قیطریه را هم اطلاع رسانی کرده بود اعلام کرده بخش بزرگی از پارک لاله که مملو از درختان کهنسال است به تازگی حصارکشی شده و گفته شده قرار است در آنجا «ساختمانی از طرف شهرداری»! احداث شود.

در این کانال تاکید شده با توجه به تعرضات و دستکاری‌هایی که در بوستان‌های دیگر از جمله پارک اندیشه و پارک قیطریه در حال وقوع است و پیشتر هم با حذف درختان و احداث بنا در ابن پارک صورت پذیرفته، خطر جدی است. از کنشگران و مردم می‌خواهیم که نسبت حذف عرصه مهمی از این بوستان مرکزی شهر و حذف درختان کهنسال و ارزشمند آن با حساسیت بیشتری برخورد کرده و اجازه ندهند اتفاقات گذشته و تعرضات مشابه به دیگر پارک‌ها در اینجا تکرار شود.

عکس‌هایی که در این گزارش می‌بینید، از داخل محوطه حصارکشی است.



پیگیری‌های شرق از مدیران شهری به نتیجه نرسیده پیش از این، «مهدی بابایی» عضو شورای شهر تهران هر گونه فعالیت عمرانی بر خلاف مصوبات شورا که منجر به تخریب فضای سبز و درختان شود را غیرقانونی دانسته بود.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) شایعۀ قطع درخت در پارک لاله صحت ندارد
  • شهرداری حصار‌کشی در پارک لاله را متوقف می‌کند؟!
  • تغییرکاربری ۳۰۰۰ مترمربع از «پارک لاله»، قانونی است؟/ واکنش تند آخوندی به ساخت و ساز در بوستان لاله
  • ماجرای حصار‌کشی در پارک لاله چیست؟ شهرداری درختان لاله را هم قطع می‌کند؟
  • مسجد و فرهنگسرا را چرا داخل پارک می‌سازند؟/ تهران خشک به بوستان نیاز دارد
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها (+ عکس) / دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران
  • ماجرای حصارکشی در بوستان لاله تهران چیست؟
  • هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • تنفس هوای قابل قبول در پایتخت
  • هوای تهران «پاک» است