Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد تقی فاتحی نژاد رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان در پنجمین روز از دهه وقف مصادف با دوم ربیع الاول در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت: امروز به عنوان "نقش وقف در توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی" نامگذاری شده است.   او افزود: آئین رونمایی از ضریح جدید امامزاده محمد بن ابراهیم (ع) حاج سیران، صبح امروز همزمان با دهه وقف با حضور حضرت آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، بخشدار ارمغانخانه و تعدادی از مسئولین با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاتحی نژاد ادامه داد: مجموع عملیات عمرانی اعم از ساخت ضریح و سنگ فرش داخل ضریح بقعه با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد و دویست میلیون ریال  انجام گرفته که این مبلغ با همت اهالی منطقه و نذورات مردمی تامین شده است.
او با اشاره به اینکه امامزاده محمد بن ابراهیم (ع) حدود ۲ هزار و پانصد متر مربع می باشد، گفت: اخذ سند مالکیت این بقعه مبارکه از طریق اداره ثبت  اسناد و املاک زنجان در حال پیگیری است.
فاتحی نژاد گفت:  ۴۶ مورد از املاک وقفی متعلق به حسینیه اعظم زنجان، ۱۰ مورد متعلق به زینبیه اعظم و تعداد ۱۱ مورد از امامزادگان مناطق شهری و روستایی در حال نقشه برداری می باشد که  پس از اتمام مراحل نقشه برداری نسبت به اخذ سند مالکیت اماکن مذهبی از طریق اداره ثبت  اسناد و املاک پیگیری و اقدام خواهد شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زنجان افزود:هیات امنای اماکن مقدس با تعامل بیشتر با همکاری ائمه جماعت و پایگاه‌های مقاومت بسیج می‌توانند بخشی از مشکلات و معضلات جامعه را حل و فصل کنند.   او ادامه داد: طی شش ماه نخست امسال تعداد ۱۴۱ مورد از احکام هیات امنای مساجد و ۱۱ مورد از احکام هیات امنای امامزادگان  در مناطق شهری و روستایی صادر و  ابلاغ شده است.
قاتحی نژاد گفت: احکام هیات امنا در کمیسیون تائید صلاحیت هیات امنا پس از معرفی امام جماعت و تحقیقات لازم در کمیسیون طرح و پس از بررسی و تائید اعضای کمیسیون در سامانه جامع ثبت و احکام آن‌ها ابلاغ می شود.
او در ادامه افزود: مساجد نقش تاریخی خود را در تربیت دینی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ایفا کرده و امروز با همفکری سه جانبه هیات امنا، ائمه جماعت و مسئولین پایگاه‌های مقاومت بسیج بهتر از گذشته می‌توان جوانان و نوجوانان را جذب مساجد کرد.
رئیس اداره اوقاف شهرستان زنجان بقاع متبرکه به عنوان اصلی‌ترین پایگاه اسلامی در طول تاریخ یاد کرد و گفت: مساجد نه تنها اعتبار و ارزش خود را حفظ کرده بلکه همواره در زمان های مختلف نقش مهمی در تحولات اجتماعی و سیاسی در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نقش آفرینی کرده که آثار آن نیز برای همگان مشهود است.
فاتحی نژاد در پایان گفت: ائمه جماعت و پایگاه‌های مقاومت بسیج با همفکری هیات امنای بخشی از مشکلات و معضلات جامعه را حل کنند و با ارائه طرح ‌ها و برنامه‌های مختلف برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد، بزهکاری. طلاق، کمک به رفع مشکلات اجتماعی محله، ایجاد صندوق‌های خیریه، کمک به حل و فصل دعاوی حقوقی قبل از طرح در دادسرا از طریق کلانتری‌های محل اقدام کنند.
او افزود: با ایجاد مجموعه مشاور در مساجد در حوزه‌های مختلف اعم از روانشناسی تربیتی، اجتماعی خانوادگی و حقوقی، مشاور جوانان و همچنین ازدواج جوانان، کمک به حل و فصل اختلافات خانوادگی و آموزش سبک زندگی جز برنامه‌های اولویت دار مساجد قرار گیرد.     انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امامزادگان زنجان اوقاف و امور خیریه زنجان فاتحی نژاد هیات امنای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۷۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر آخرالزمانی از آتش سوزی عظیم گیلان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 ویدیویی تازه از وضعیت تکان دهنده منطقه امامزاده ابراهیم در شهرستان شفتِ گیلان پس از آتش‌سوزی گسترده مورد توجه قرار گرفته است. هفته گذشته به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی آتش سوزی گسترده‌ای در امامزاده ابراهیم شهرستان شفت استان گیلان اتفاق افتاد و همه چیز را خاکستر کرد. این تصاویر را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • تصاویر آخرالزمانی از آتش سوزی عظیم گیلان
  • یزد عزادار صادق آل محمد (ع)
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت
  • (ویدئو) تصاویر جدید از امامزاده ابراهیم شفت پس از آتش سوزی
  • حادثه آتش‌سوزی امامزاده‌ابراهیم شفت؛ علت و نقص‌ها
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان تشکیل شد
  • پرونده قضایی برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم تشکیل می‌شود
  • روایت مهر از شهرک چوبی امامزاده ابراهیم(ع) شفت