Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون الهامی به دستور مدیرکل ورزش استان هرمزگان در شرایطی از سمت خود برکنار شده است که این روزها جامعه والیبال برای این برکناری حواشی خودساخته‌ای ایجاد کردند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، برکناری رئیس هیئت والیبال استان هرمزگان حاشیه عجیبی را برای والیبال ایران به وجود آورده است. فریدون الهامی رئیس هیئت استان هرمزگان روز پنج‌شنبه از سمت خود کنار رفت و پس از آن داورزنی رئیس فدراسیون والیبال هم حکم عبدالرئوف بستگانی را به‌عنوان سرپرست هیئت والیبال هرمزگان صادر کرد تا زمان برگزاری مجمع امور مربوط به این هیئت را پیگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته جالب توجه بعد از برکناری الهامی، موج رسا‌نه‌ای که به راه افتاده است. الهامی پس از برکناری‌اش مدعی شده که برکناری‌اش تنها توسط مجمع انتخاباتی امکان‌پذیر است.

بعد از این برکناری و ادعای الهامی، میلاد تقوی دبیر فدراسیون والیبال هم در مورد تغییر تحول در رأس هیئت  والیبال استان هرمزگان بدون برگزاری مجمع رخ داده، عنوان کرد:« این تغییر و تحول، به هیچ‌وجه غیرقانونی نبود. چند شیوه برای جابه‌جایی روسای هیئت‌های استانی وجود دارد که در تبصره‌های ماده ۱۰ آیین‌نامه هیئت‌های ورزشی آمده و این حق را برای مدیرکل ورزش و جوانان استان قائل می‌شود که در صورت تمایل، نسبت به تغییر و تعیین تکلیف رئیس هیئت استان اقدام کند.»

به گفته دبیر فدراسیون والیبال برکناری رئیس الهامی از سوی مدیرکل ورزش و جوانان استان این بود که بعد از چندین سال، خون تازه‌ای در رگ‌های والیبال این استان دمیده شود و به این ترتیب به درخواست او ( مدیرکل) و با توجه به اختیارات قانونی، عبدالرئوف بستگانی به عنوان سرپرست هیأت معرفی شد.

اگرچه الهامی مدعی است برکناری او حتماً باید از طریق مجمع انتخاباتی صورت بگیرد اما طبق آیین‌نامه هیئت‌های ورزشی استان‌ها در ماده 10 مربوط به رئیس هیئت به صراحت عنوان شده است: «بالاترین مقام اجرایی رشته یا رشته‌های ورزشی تحت پوشش هیئت‌، رئیس هیئت در استان است که از بین افراد علاقه‌مند به ورزش و آگاه به امور مدیریت و برای مدت 4 سال از طرف مجمع انتخاب می‌شود و انتخاب مجدد وی بلامانع است.» اما در این میان دو تبصره در آیین‌نامه وجود دارد که نقشه راه را در مورد شرایط و ادامه کار رئیس هیئت مشخص کرده است:

تبصره 1- قبول استعفا و برکناری رئیس هیئت توسط رئیس مجمع و پس از جلب موافقت مدیرکل تربیت بدنی استان و یا به تشخیص حداقل نصف اعضای مجمع و موافقت رئیس مجمع انجام می‌پذیرد.

تبصره 2- در صورتیکه مدیر کل تربیت بدنی استان خواستار برکناری رئیس هیئت گردد ، رئیس مجمع موظف است با استفاده از اختیارات تبصره فوق ، مراتب را مورد بررسی قرارداده و اقدام لازم را به عمل آورد.

در حالی که برکناری الهامی از سوی مدیرکل تربیت‌بدنی استان هرمزگان صورت گرفته است اما حواشی که بعد از این برکناری به وجود آمده عجیب و غریب است. برهیچ کس عملکرد الهامی پوشیده نیست، او بیش از دو دهه در والیبال هرمزگان و ایران حضور داشته و خدمات ارزنده‌ای هم ارائه داده است اما با نظر مدیرکل استان هرمزگان و به دلیل برآورده‌نشدن برخی انتظارات از سوی الهامی این تغییر و جابه‌جایی صورت گرفته است، اما این روزها جامعه والیبال مشغول حواشی خودساخته‌ای شدند که در نهایت به ضرر والیبال تمام می‌شود.

بدون شک هیئت‌ها بازوان اصلی یک فدراسیون‌ هستند و روسا هم عوامل اجرایی آن‌ هستند، اما در شرایطی که مدیرکل تربیت‌بدنی استان هرمزگان خواستار تغییر و جابه‌جایی در ریاست هیئت والیبال شده است، این حواشی و موج رسانه‌ای زیبنده والیبال نیست به ضرر این رشته دانشگاهی تمام می‌شود. در حال حاضر اصلی‌ترین هدف فدراسیون والیبال این روزها انتخاب سرمربی تیم ملی و برگزاری مسابقات لیگ والیبال است که با چالش کرونا روبه‌رو شده است و قطعاً حواشی در مورد برکناری یک رئیس هیئت نمی‌تواند توجیه منطقی داشته باشد.

انتهای پیام/4057/

منبع: آنا

کلیدواژه: والیبال داورزنی فریدون الهامی مدیرکل ورزش استان هرمزگان فدراسیون والیبال تربیت بدنی استان استان هرمزگان برکناری رئیس رئیس هیئت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۹۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس عدلیه به هرمزگان سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی به استان هرمزگان سفر می‌کند.

رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.

در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است.

شایان ذکر است حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمان، اردبیل و بوشهر سفر کرده است.

ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفرهای رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضایی انجام می‌شود، سفرهایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان رضوی (۲ مرتبه)، خراسان شمالی، مازندران، فارس و گلستان نیز استان‌هایی هستند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات و بصورت غیررسمی به آن مناطق سفر کرده است.

نقطه اشتراک تمام سفرهای استانی رئیس عدلیه در دوره جدید -اعم از سفرهای رسمی همراه با هیئت عالی قضایی و سفرهای غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بلاواسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

کد خبر 6093713

دیگر خبرها

  • پشت پرده ماجرای برکناری خطیر از مدیرعاملی استقلال/ بازگشت آجورلو یا انتخاب آذری چقدر صحت دارد؟
  • پشت پرده ماجرای برکناری خطیر از مدیرعاملی استقلال/ بازگشت آجورلو و یا انتخاب آذری چقدر صحت دارد؟
  • رئیس هیئت مدیره استقلال: علی خطیر دیگر مسئولیتی ندارد
  • رئیس هیئت مدیره استقلال: خطیر دیگر مسئولیتی ندارد
  • رسمی: خطیر از مدیرعاملی استقلال عزل شد
  • تأیید خبر برکناری مدیرعامل استقلال از سوی رئیس هیئت مدیره
  • بازگشت مدافع چپ جنجالی به شهر آرزوها
  • جزئیات سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان + برنامه‌ها
  • رییس عدلیه به هرمزگان سفر می‌کند