Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام‌های بهداشتی چین می‌گویند ویروس زنده کرونا را در بسته‌بندی مواد غذایی منجمد پیدا کرده‌اند؛ یافته‌ای که برخلاف تصورات پیشین از احتمال زنده باقی ماندن ویروس کرونا حتی در زنجیره‌های سرما حکایت دارد.

روز شنبه ۱۷ اکتبر مرکز کنترل و پیشگری از بیماری‌ها در چین اعلام کرد ردپای زنده ویروس کرونا در بسته‌بندی خارجی یک ماهی منجمد در شهر ساحلی چینگدائو پیدا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام‌های چینی در حال بررسی منبع ورود این ویروس روی بسته ماهی‌های منجمد هستند.

آثار ژنتیکی قبلا روی مواد غذایی منجمد دیده شده بود اما هرگز این ویروس‌ها به صورت زنده پیدا نشده بودند.

در بیانیه‌ای که مرکز کنترل و پیشگری از بیماری‌های چین در این خصوص منتشر کرده آمده است: «این نخستین مورد در جهان است که یک ویروس زنده در مواد غذایی یخ زده پیدا شده است و این تایید می‌کند که تماس با ویروس زنده در بسته‌بندی می‌تواند به آلودگی منجر شود.»

چین از معدود کشورهایی است که گزارشی درباره مشاهده ویروس کرونا در مواد غذایی منجمد منتشر می‌کند. در ماه ژوئن و در موج دوم ویروس کرونا، چینی‌ها اعلام کرده بودند خوشه جدید ویروس کرونا می‌تواند از ماهی‌های سالمون وارداتی به چین منتقل شود.

مرکز کنترل و پیشگری از بیماری‌های ایالات متحده پیشتر گفته بود هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط میان لمس کردن و یا مصرف غذا و ویروس کرونا یافت نشده است.

در ماه اوت چین پس از یافتن آثار ویروس در بال مرغ منجمد وارداتی از برزیل، الزامات بازرسی برای واردات محصولات منجمد را افزایش داد. محققان چینی همچنین ویروس را در میگوی وارداتی و سایر غذاهای دریایی منجمد کشف کرده‌اند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین اعلام نکرده شیوع ویروس کرونا در چینگدائو به دلیل کیفیت بسته‌بندی مواد غذایی منجمد بوده است یا خیر./ یورونیوز 

کرونا روی گوشت و مرغ منجمد ۳ هفته باقی می‌ماند توضیحات بهداشت جهانی درباره انتقال ویروس کرونا از غذا مواد غذایی بسته‌بندی را چطور کرونازدایی کنیم؟/ تا سه روز به آنها دست نزنید کرونا با مواد غذایی منجمد منتقل نمی‌شود/ فقط ماسک‌های خانگی قابل شست‌وشو هستند

 

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مواد غذایی منجمد ویروس کرونا مرکز کنترل ویروس زنده بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۳۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، یعقوب مظفری گلوگاهی اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه تا کنون بیش از هزار و ۳۴۸ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۷۰۱ مورد سنجش مواد غذایی انجام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران ادامه داد: در این بازدیدها، ۱۴۵ اخطار صادر شده و سه مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در روند تهیه، توزیع و نگهدای فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی گفت: شهروندان در هنگام خرید، نکات لازم همچون شرایط نگهداری، تاریخ انقضا و برچسب اصالت کالا را مورد توجه قرار دهند.

دیگر خبرها

  • گرم کردن غذا در مایکروویو ممنوع/ ۵ دلیل برای استفاده نکردن از مایکروویو
  • داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند
  • غذارسانی به حیوانات محبت در حق آنها نیست
  • هر شانه تخم مرغ چند؟
  • حیله غیراخلاقی تولیدکنندگان معروف تنقلات برای فروش بیشتر
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم