Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر گفت: اداره‌های دولتی این شهرستان بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال فقط بابت پذیره اولیه، به این اداره بدهی دارند.

حجت‌الاسلام محمد نیساری دوشنبه ۲۸ مهر ماه در نشست خبری خود با خبرنگاران که در محل سالن همایش‌های امامزاده سید حمزه(ع) برگزار شد، افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه در چند بخش فعالیت دارد که مهمترین آن‌ها شامل حفظ، حراست و نگهداری از اموال موقوفات می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حوزه‌های ثبتی، حقوقی و بهره‌وری باید اقداماتی صورت گیرد، از اسکن ۱۶هزار و ۱۲۲ تصویر اوراق و اسناد پرونده‌های رقبات طی یک ‎سال گذشته و بارگذاری در سامانه جامع موقوفات کشور خبر داد و عنوان کرد: در شهرستان کاشمر ۱۱هزار و ۳۹۳ رقبه وجود دارد که متولی ۹۳۹۹ رقبه خود اداره اوقاف و امور خیریه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر تصریح کرد: با توجه به اینکه تصرف اراضی موقوفات یکی از دغدغه‌های اداره اوقاف و امور خیریه محسوب می‎شود به همین دلیل طی یک‌ سال گذشته ۴۰۵۰ مورد از این رقبات در سامانه کاداستر بارگذاری شده است.

وی همچنین گفت: از سال گذشته تا کنون ۱۲ مورد به ارزش ۵۰ میلیارد ریال از سوی دادگاه اجرای احکام داشته‌ایم و بیش از ۲۰ مورد از اراضی موقوفات که ارزش بالایی داشته‌اند رفع تصرف شده‌اند.

نیساری عنوان کرد: طی این مدت ۲۲۵۰ رقبه به روز رسانی شده و ۱۸۱۲ مورد بازدید میدانی از رقبات کشاورزی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بقاع متبرکه شهرستان جزء بقاع شاخص کشوری هستند باوجود محدودیت‌هایی که به دلیل شیوع کرونا داشتیم،اما اقداماتی در حوزه فرهنگی صورت گرفته به‌ طوری که طی یک‌ سال اخیر ۲۸ وقف جدید با ارزشی بالغ‌بر ۵۰ میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر در ادامه از ادارات دولتی به عنوان عمده بدهکاران به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نام برد و مطرح کرد: امیدواریم هر چه زودتر مشکل رفع شود تا مجبور نشویم پرونده را از طریق دستگاه قضایی پیگیری کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه دو نوع طلبکاری از اداره‌ها داریم که شامل اجارات و پذیره‌ها می‌شوند، در پذیره‌ها بدهی ادارات دولتی بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد ریال می‌شود که فقط ۶۰ میلیارد ریال آن مربوط به آموزش‌ و پرورش می‌باشد ولی بدهی اجاره‌ها بالغ‌بر ۳ میلیارد ریال است.

نیساری افزود: اگر چه برای هر ملک موقوفه یک‌ بار پذیره پرداخت می‌شود، اما از زمانی که ادارات دولتی ملک را تصرف کردند هیچ پذیره‌ای پرداخت نکرده و این موجب شده میزان پذیره به نرخ روز تغییر کند و افزایش یابد.

وی بیان کرد: از سال ۸۲ به بعد از برخی ادارات طلبکاری داریم، بر اساس بررسی‌های صورت گرفته کمتر از ۲۰ درصد فقط اجاره‌های خود را به‌ موقع پرداخت می‌کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر مطرح کرد: افراد حقیقی نداریم که کسی چنین سابقه طولانی در بدهی داشته باشد البته برای اجارات چون قابل ملاحظه هم نیستند خیلی سخت‌گیری نداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها اوقاف کاشمر میلیارد ریال ادارات دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۵۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بکارگیری منشی‌های خانم در این استان ممنوع شد!

استاندار کرمانشاه در جلسه اخیر شورای اداری گفت: «بکار گیری منشی‌های خانم برای مدیران در ادارات و سازمان‌های دولتی ممنوع شد؛ طی دو هفته بایستی در سازمان‌ها و ادارات دولتی این امر به اجرا در آید.»

منبع: چندثانیه

tags # کرمانشاه سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • نقشِ پُررنگ سازمان اوقاف در توجه به دانش‌بنیان‌ها
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • منشی زن در ادارات دولتی ممنوع شد
  • بکارگیری منشی‌های خانم در این استان ممنوع شد!
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس