Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع نمایندگان استان قزوین در نامه‌ای به همتی رئیس بانک مرکزی از او خواستند تا قیمت تضمینی محصولات غله کلزا را تعیین و اعلام کند.

در این نامه آمده است: علی رغم سعی و تلاش شبانه روزی بهره برداران کشاورزی و پیگیری بی وقفه دست اندرکاران بخش، متأسفانه برخی تصمیمات غیر کارشناسی و آنی بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور ومردم علاوه بر اینکه موجب دلسردی تولیدکنندگان می‌گردد ضربات بسیار شدید و غیرقابل جبران به تولیدات کشاورزی کشور وارد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به زمان کشت دانه‌های روغنی کلزا و در آن کشت غلات پاییزه هنوز تا این تاریخ قیمت خرید تضمینی محصولات فوق الذکر تعیین و ابلاغ نگردیده است و این در حالی است که کشاورزان نمی‌توانند تصمیم درستی در مورد کشت محصولات سال زراعی آینده داشته باشند.

بر اساس اخبار واصله در چند روز اخیر قیمت کودهای شیمیایی فساته و پتاسه توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزان اعلام و نسبت به قیمتهای قبلی ۴.۵ تا ۵ برابر افزایش یافته است.

انتشار این خبر قطعاً موجب تحریک احساسات حرفه‌ای کشاورزان گردیده و سوالات بسیار زیادی را در ذهنشان تداعی خواهد نمود و کمتر پاسخ منطقی می‌تواند آنها را قانع به ادمه فعالیت کشاورزی در سال زراعی پیش رو امیدوار نماید.

لذا با عنایت به نیاز مبرم بخش کشاورزی به کودهای فساته و پتاسه در آستانه کشت محصولات استراتژیک کلزا و غلات پاییزه و امیت و جایگاه ویژه آن در امنیت غذایی آحاد جامعه مستدعیست دستور فرمائید هرچه سریع‌تر ضمن اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات در سال زراعی جاری نسبت به بازنگری قیمتهای اعلام شده، قیمت نهاده‌های فوق الذکر با قیمتی متناسب با افزایش قیمت تضمینی محصولات تعیین و ابلاغ گردد تا ضمن جلوگیری از هرگونه ایجاد نارضایتی در بین کشاورزان، پیشگیری از تنش‌های اجتماعی احتمالی و کاهش چشمگیر محصولات کشاورزی اقدام مناسب و ضروری صورت پذیرد.

گفتنی است این نامه به امضا لطف اله سیاهکلی مرادی، فاطمه محمدبیگی، روح الله عباسپور و رجب رحمانی ۴ نماینده عضو مجمع نمایندگان استان قزوین رسیده است.

کد خبر 5052185

منبع: مهر

کلیدواژه: قزوین کشت کلزا ویروس کرونا شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا اربعین 99 شهرکرد گرگان شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع اربعین حسینی مجلس شورای اسلامی کرمانشاه مراسم عزاداری تضمینی محصولات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۷۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ طا‌ها دلداده با اعلام خبر بارگذاری اطلاعات عملیات خرید تضمینی گندم در سامانه جامع اطلاعات این شرکت گفت: این اطلاعات توسط کاربران به صورت آنلاین قابل مشاهده و رصد است.

دلداده افزود: درج و بارگذاری اطلاعات خرید تضمینی در این سامانه، فرآیند تحویل گندم و پرداخت پول گندم را تسهیل می‌کند و با رصد آنلاین داده‌های خرید تضمینی گندم، می‌توان برای برنامه‌ریزی این عملیات بزرگ بازرگانی کشور از آن اطلاعات استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه به کاربران اجازه می‌دهد تا میزان خرید تضمینی گندم و پرداخت میزان پول آن را به تفکیک استان، شهرستان و مرکز خرید به صورت آنلاین مشاهده کرده و از کم و کیف آن مطلع شوند.

سال زراعی جاری، ۳۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان گلستان زیر کشت گندم رفته است.
گلستان از نظر میزان تولید گندم، رتبه دوم کشور را دارد و به باور کارشناسان؛ به سبب وجود گلوتن، گندم‌های این استان با کیفیت‌ترین در ایران است.

دیگر خبرها

  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • محبوب ‌ترین گوشی‌ های میان‌ رده شیائومی سری redmi
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید