Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@02:39:35 GMT

"آزمایش اس400ازسوی ترکیه ناکام بود"

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۷۴۴۹

بر اساس اعلام یک وبسایت ویژه امور نظامی در روسیه، آزمایش روز جمعه سامانه‌های دفاعی موشکی اس 400 توسط ترکیه شکست خورده است. ناطقان: به نقل از پایگاه خبری greekcitytimes، این وبسایت خبری موسوم به Avia گزارش کرد: نخستین استفاده نظامی سامانه‌های دفاعی موشکی روسیه از سوی ارتش ترکیه به دلیل امتناع آنکارا از به کار گرفتن نیروهای متخصص ارتش روسیه با شکست روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ویدئوهای منتشر شده از سوی دولت ترکیه نیز نشان می‌دهد که راکت از سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ پرتاب شده اما همانجا به زمین خورده است.

کارشناسان این وبسایت همچنین گزارش کردند، در هیچ جای این ویدئو نشانی از لحظه به هدف خوردن راکت پرتابی یا صدای انفجار کلاهک دیده نمی‌شود. آنکارا هنوز بیانیه رسمی درباره پرتاب این راکت منتشر نکرده اگرچه جالب‌ترین مساله این است که اگر اهداف مورد استفاده برای اس-۴۰۰ دقیقا مشخص شده باشند، پرتاب موشک ردی از خود در آسمان نگذاشته است.

به گفته این کارشناسان، سامانه‌های اس-۴۰۰ را تنها می‌توان برای هدف قرار دادن موشک‌ها یا جنگنده‌ها مورد استفاده قرار داد و نه پهپادهای کوچک. عدم وجود خط پروازی، عدم انفجار موشک و مسیر مستقیم موشک، نگران کننده است.

اگرچه رسانه‌های ترکیه گزارش کردند که در مجموع سه هدف مورد اصابت قرار گرفتند، اما در این ویدئوها می‌توان دید که تنها یک پرتاب صورت گرفته و همین مساله سوالات فراوانی را به وجود آورده است.

حتی در ویدئوی منتشر شده از سوی رئیس حزب حاکم ترکیه در شهر سینوپ سه پرتاب از زوایای مختلف نشان داده شده اما در هیچ جا به هدف اصابت نکرده است.

خبرگزاری "ترکیش مینت" نیز هفته گذشته گزارش کرد که هدف از این آزمایش، تضمین عملکرد و قابلیت سیستم تسلیحاتی اس-۴۰۰، رهگیری و شناسایی ظرفیت رادارهای سیستم، ظرفیت سیستم ارتباطی و کنترل شلیک و ظرفیت فرماندهی بوده است. منبع: ایسنا برچسب ها: آزمایش ، اس400 ، ترکیه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: آزمایش اس400 ترکیه اس ۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۷۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییسی: دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است

رئیس جمهور گفت: دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است و در عرصه اقتصادی هم ناکام خواهد ماند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در جشنواره ملی امتنان از کارگران گروه‌های کار و واحد‌های نمونه که صبح امروز برگزار شد گفت: تولیدات کارگران عزیز ما علی رغم همه تهدید‌ها و تحریم‌ها برای کشور نقش آفرین است.

وی‌افزود: همان طور که رهبری بر آن تاکید فرمودند، تلاش‌ها و اقدامات کارگران ما باید امید آفرین باشد و همان طور که در شعار امروز این جشنواره آمده است، «ما پای کار ایران هستیم» و این شعار نشان از روحیه جهادی و ارزشمند کارگران، مدیران و کارفرمایان ماست.

رئیس جمهور اظهار کرد: دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است و در عرصه اقتصادی هم ناکام خواهد ماند و تلاش و فعالیت‌های کارگران ایرانی به عنوان محور همه تلاش‌ها در عرصه تولید محسوب می‌شود و نقش کارگران در آن بی بدیل است، لذا باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر صورت بگیرد.

در حال تکمیل ...

دیگر خبرها

  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • جستجوی مغروق مفقودی نازلو چای در روز ششم هم ناکام ماند
  • جروزالم پست: موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکا در رهگیری موشک های ایرانی
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • ببینید | تصاویری از پرتاب دانشجویان از پله به پایین
  • پرتاب دانشجویان در آمریکا از پله به پایین
  • چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد
  • رییسی: دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است
  • دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است