Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، علی شادمان صبح امروز در بازدید از اداره اوقاف این شهرستان و نشست صمیمی با رئیس و کارکنان این اداره که به‌مناسبت دهه وقف انجام شد، ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول و دهه وقف اظهار کرد: وقف صدقه جاریه‌ای است که هرگز پایانی ندارد برخلاف حیات مادی ما که با اندک فاصله از یکدیگر از این دنیا می‌رویم، وقف همواره حیات دارد و زنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مجموعه اوقاف به‌دلیل پیگیری امور وقف و نیات واقفان وظیفه سنگین و حساسی دارد، مردم شما را امانتدار وقف قرار دادند، اگرچه در زمان حیات اموال‌شان را وقف می‌کنند اما بیشتر آنها حیات ندارند، بنابراین امانتداری و عمل درست به نیات واقفان  سبب حفظ باور اعتقادی می‌شود.

 

 

فرماندار شهرستان نور رفع برخی ابهامات موجود برای مردم را برای حفظ باور اعتقادی ضروری دانست و تصریح کرد: رفع ابهام نیاز به شجاعت دارد و شجاعت در حوزه وقف سبب رفع نگرانی‌ها می‌شود.

* تعیین تکلیف اختلافات اوقافی

این مسؤول با قدردانی از تلاش‌های اوقاف برای حفظ امانتداری و اجرای نیات واقفان خاطرنشان کرد: تلاش مستمر اوقاف ستودنی است ولی باید برای مناطقی که مورد مناقشه و ادعا هست، فکری بایسته کرد تا به نتیجه مطلوب برسیم تا ضمن استیفای حقوق اوقاف، حقوق مردم هم حفظ شود و موضوع نیز به فضای ذهنی افرادی بی‌اطلاع سپرده نشود.

شادمان به موضوع اوقافی بودن ایزدشهر و شهرک صنعتی چمستان اشاره کرد و یادآور شد: در قضیه ایزدشهر باید به موارد ادعایی اهالی با دقت ویژه رسیدگی کرد تا ضمن رعایت حقوق طرفین، حق اوقاف از مستأجران دریافت شود، در رابطه با شهرک صنعتی چمستان هم باید با منابع طبیعی به نتیجه برسیم که هم حقوق وقف اعاده و هم تکلیف خریداران و فعالان و تولیدکنندگان مشخص شود.

 

 

وی با ذکر قصه‌ای از نگاه جامعه‌شناسانه بر لزوم شجاعت در تصمیم‌گیری و جدیت در آن تأکید و تصریح کرد: باید از چه کنم و چه نکنم‌ها پرهیز و برای تصمیم با شجاعت عمل کرد و وارد میدان کار شد.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به نصب المان میدان مرکزی شهر در آتیه نزدیک (اوایل ماه آبان)، خواستار تسریع در تعیین تکلیف سرقفلی واحدهای تجاری دور میدان امام(ره) شد و خاطرنشان کرد: باید وضعیت این اماکن مشخص و تعیین تکلیف شود چون در طرح قرار دارد و نیاز است عقب‌نشینی اتفاق بیفتد.

این مسؤول با اشاره به سرعت گرفتن امور عمرانی و زیرساختی در شهرستان نور تصریح کرد: مشکلات کمربندی رویان با وقت‌گذاری و راه‌حل جدی رفع شد اما برای ادامه کار ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که البته در حال دریافت ۶۰ میلیارد اعتبار هستیم تا پل روگذر رویان را تکمیل و به کمربندی را وصل کنیم و ۲ پل دیگر در تقاطع عباسا و هندو مرز نیاز است که هر پل ۲۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات در پرداخت بدهی کشورها به ایران، راه سختی در پیش داریم.

شادمان در پایان با بیان اینکه تصمیم سازی نیاز به جسارت دارد «اگر بخواهیم، می‌توانیم»، گفت: حوزه وقف بسیار حساس است و با تلاش شما جریان خیر و وقف و امور فرهنگی همواره جریان دارد، ادارات مستاجر اوقاف باید حق و حقوق اوقاف را پرداخت کنند بنده هم پیگیری می‌کنم.

انتهای پیام/۸۶۰۲۳/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: علی شادمان فرماندار دهه وقف اوقاف نور باور اعتقادی حفاظت تعیین تکلیف شهرستان نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۸۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی

ایسنا/کرمانشاه رییس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند محیط زیست استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد؛ تا پایان اردیبهشت ماه سرمایه‌گذار ایجاد سایت جدید دفن پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه مشخص شود.

صلاح‌الدین محمودی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت راه‌اندازی سایت جدید پسماندهای بیمارستانی و پزشکی کرمانشاه، گفت: ارزیابی محیط زیستی سایت جدید انجام و مجوز آن صادر شده و اکنون در مرحله تعیین سرمایه‌گذار است.

وی با بیان اینکه فراخوانی برای جذب سرمایه‌گذار احداث این سایت با همکاری اداره کل صمت استان کرمانشاه داده شد، ادامه داد: دو شرکت متقاضی اعلام آمادگی و درخواست‌های خود را ارائه داده اند و باید در جلسه کارگروه استانی مدیریت پسماند مطرح شود. در این کارگروه پاکت درخواست متقاضیان باز خواهد شد و در نهایت پس از طی مراحل قانونی سرمایه‌گذار مشخص می‌شود که امیدواریم این کار تا پایان اردیبهشت انجام شود.

رییس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند محیط زیست استان کرمانشاه زمان مورد نیاز برای احداث سایت جدید را وابسته به شرایط سرمایه‌گذار دانست و خاطرنشان کرد: احداث این سایت نیازمند یکسری تجهیزات پیشرفته است تا آلودگی محیط زیستی ایجاد نشود.

محمودی محل سایت جدید را نیز در مجاورت سایت فعلی دفن پسماندهای بیمارستانی عنوان کرد و یادآور شد: سایت قبلی دیگر ظرفیت پذیرش پسماندهای جدید را ندارد.

رییس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه قرار بود سایت فعلی یک سایت موقت برای دفن پساندهای بیمارستانی و برای مدت شش ماه باشد، گفت: با توجه به اینکه ایجاد سایت جدید نزدیک به ۱۰ سال زمان برده، این سایت(سایت فعلی) بسیار بیشتر از ظرفیتی که داشت مورد استفاده قرار گرفت.

به گفته محمودی، در حال حاضر روزانه حدود هشت تا ۱۰ تن پسماندهای بیمارستانی و پزشکی در کرمانشاه تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • قبرستان متروکه منطقه دهخدای زنجان تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف بیش از ۷ هزار سند مالکیت در قشم
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • تعیین تکلیف پروژه ۱۵ ساله سد قشلاق تا ۳۱ اردیبهشت
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری