Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@22:54:10 GMT

نوسازی 1400 واحد مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۰۱۲۳

نوسازی 1400 واحد مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان

حسین جنتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد:  6 محله از جمله محله‌های لبنان،کیامرثی، سادات، پربالی و خیابان امینی در بافت فرسوده دوگنبدان جزء محلات هدف طرح بازآفرینی شهری هستند.

وی با اشاره به اینکه  نوسازی بافت فرسوده در دوگنبدان  به عنوان یک طرح پایلوت در کشور در حال اجرا است، ادامه داد: در این پروژه ملی  تعداد پنج هزار و ۳۵۰ واحد مسکونی  از سوی کارشناسان مربوطه در بافت فرسوده دوگنبدان  شناسایی شده است که در فاز اول تعداد سه هزار و  ۱۰۰ واحد نوسازی  خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنتی با بیان اینکه در طرح بازآفرینی شهری تعداد 3 هزار  و یک صد واحد واحد نوسازی خواهد شد، افزود: از سال 1396  تاکنون 1400 واحد در بافت فرسوده دوگنبدان  نوسازی و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: تا پایان امسال تعداد 2 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان مقاوم سازی و بازآفرینی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و700واحد مسکونی در مناطق بافت فرسوده شهر دوگنبدان در حال احداث است، بیان کرد: برای نوسازی هر واحد مسکونی 650 میلیون ریال وام بانکی ارزان قیمت و 110میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.

جنتی تصریح کرد: تسهیلات بانکی با سه سال دوره تنفس، چهار درصد کارمزد و ۱۵ سال دوره  بازپرداخت به مالکان واحدهای مسکونی بافت فرسوده پرداخت می‌شود.

  این مسوول در ادامه با اشاره به اینکه در سال 98 و99 مبلغ 900 میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان اختصاص داده شده است، اذعان کرد: امسال 500 میلیارد ریال  تسهیلات با سود کم درصد و 180 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض تخصیص داده شده است.

به گزارش فارس، 164 هکتار  از مساحت شهرستان گچساران با جمعیتی بیش از ۲۵ هزار نفر  در بافت فرسوده دوگنبدان واقع شده است.

 ۱۰درصد از جمعیت شهری دوگنبدان در مناطق ۹ گانه بافت فرسوده از جمله محلات لبنان، کیامرثی، رادک، سادات، پربالی و امینی سکونت دارند.

 طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان  از سال ۱۳۸۷ تصویب شده بود اما به دلیل نبود اعتبار نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده دوگنبدان از سال ۱۳۹۴ اجرایی و تا کنون ادامه دارد.

انتهایپیام/82031

منبع: فارس

کلیدواژه: لبنان بافت فرسوده انقلاب اسلامی مسکن بافت فرسوده دوگنبدان واحد مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۰۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) قیمت‌های عجیب واحد‌های مسکونی در افغانستان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ مالکان و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • عکس‌های تکان‌دهنده از سردر یک باشگاه لیگ برتری؛ بافت فرسوده یا ساختمان باشگاه صنعت نفت آبادان؟
  • آغاز ساخت ۱۵۰۰۰۰ واحد مسکونی در تهران از ماه آینده
  • ۵۹۰۰ پلاک مسکونی نوسازی شد/کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • (ویدئو) قیمت‌های عجیب واحد‌های مسکونی در افغانستان
  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه