Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، معصومه منظمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: طرح پویش کتاب خوانی با طعم طبیعت با هدف افزایش دانش تخصصی همیاران طبیعت، مرتع داران  و علاقمندان به مطالعه در حوزه‌های تخصصی منابع طبیعی و محیط زیست از ابتدای سال ۹۹ توسط این اداره و به صورت مجازی در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این طرح به صورت معرفی کتاب‌های مرجع و تخصصی منابع طبیعی و با تاکید بر کتاب‌های جدید با عنوان هر هفته یک کتاب انجام می‌گیرد.

معصومه منظمی ابراز داشت: نحوه معرفی کتاب به صورت تهیه یک پوستر بوده که شامل معرفی مشخصات و تصویر کتاب و یک چکیده و توضیح کلی از مطالب کتاب را ارائه می‌کند که به صورت مجازی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان بیان کرد: از ابتدای طرح تا کنون ۲۰ عنوان کتاب شامل کتاب‌های جنگل شناسی و پرورش جنگل، مرتع و مرتع داری، بهره برداری پایدار جنگل، حفاظت از تپه‌های ماسه ای، مدیریت و احیا، اکولوژی مقدس، حوضه‌های آبخیز شهری، زمین شناسی، آلودگی و توسعة پایدار، جنگلکاری در خشکبوم، ترسیب و ذخیرة کربن در زیست بوم‌های خشک و بیابانی، تجزیه وتحلیل ژئومورفولوژیکی سیستم‌های رودخانه‌ای معرفی شده است و این طرح تاپایان سال ادامه دارد.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری پویش کتاب خوانی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۰۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،موسی مقیمی معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری  اظهار کرد: در بحث حفاظت طی ۱۲ ماهه سال گذشته طی ۱۱۵فقره انجامدعملیات آزادسازی مساحت ۳۷۰ هکتار از جنگل‌های استان مازندران به طبیعت برگشت.

وی افزود: در بحث رفع تبصره براساس تبصره ذیل ماه ۵۵، ۸۵۶ فقره به مساحت ۲۱۴ هکتار از اراضی جنگلی صورت گرفت.

معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با اعلام اینکه کشفیات چوب الات در طول ۱۲ ماهه یک‌هزار و ۵۰۰ فقره بوده است، گفت: در این زمینه خودروهای توقيف شده هم پس از سیر مراحل قضایی و قانونی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر