Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@21:58:48 GMT

بار سنگین کرونا بر دوش مادران

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۱۰۱۹

بار سنگین کرونا بر دوش مادران

ایسنا/مرکزی مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به افزایش زحمات زنان با شیوع کرونا، گفت: نظارت و ضدعفونی کردن منزل برعهده بانوان بوده و از طرف دیگر رسیدگی به امور منزل، فرزندان و همسر نیز بر عهده زنان است که اگر تقسیم کار میان اعضای خانواده صورت نگیرد، مادران ایران زمین دچار مشکلات جدی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام علوم پزشکی اراک، دکتر شهلا نظری اظهار کرد: شیوه سالم زیستن در میان زنان چه در دوران کرونا و چه غیر کرونا حائز اهمیت بوده، همچنین در کنار سلامت جسم باید به سلامت روح نیز تاکید ویژه شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مبارزه هشت ماهه زحمات زنان در همه اقشار گوناگون افزایش یافته چرا که نظارت و ضدعفونی کردن منزل برعهده بانوان بوده و از طرف دیگر رسیدگی به امور منزل، فرزندان و همسر نیز بر عهده زنان است که اگر تقسیم کار میان اعضای خانواده صورت نگیرد، مادران ایران زمین دچار مشکلات جدی می شوند.

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: پدران و همسران می توانند نقش حمایتی موثری در سلامت روحی و روانی بانوان داشته باشند، چراکه زحمات بانوان در این دوران اپیدمی کرونا بیش از پیش شده و پرستاری از افراد قرنطینه در منزل به عنوان معضل جدی بر روی دوش بانوان است.

وی تصریح کرد: هرساله فراخوانی جهت خطرسنجی در خانه های بهداشتی شهری و روستایی برای زنان ۳۰ الی ۵۹ سال اعلام می‌شود، که امسال با توجه به شرایط کرونا این فراخوان به حالت تعلیق درآمده، اما اگر بانوانی به این مراکز مراجعه کنند بررسی جسمی آنها صورت می‌گیرد و در صورت نیاز، آزمایش و خدمات باروری نیز ارزیابی می شود.

نظری در پایان خاطرنشان کرد: بانوان به منظور پیشگیری، تشخیص و درمان کرونا ویروس می توانند با سامانه ۴۰۳۰ در تماس داشته باشند و یا به پایگاه اینترنتی salamat.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مادر کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت عمده «سقط جنین» چیست؟

 به گزارش تابناک، دکتر انسیه خزعلی در همایش هم اندیشی و راهبردی مدیران بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها که در مشهد مقدس برگزار شد بیان کرد: امیدواریم بنیاد آبشار عاطفه‌ها در سال جدید بر دو مطلب بیش از امور دیگر متمرکز شود، اول با اشاره به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت در جهش تولید فراهم کردن شرایط اشتغال برای همه کسانی که در شرایط نامساعد قرار دارند و به طور خاص برای بانوان سرپرست خانوار لازم است و این امر ضمن کمک به تولید موجب زندگی عزتمندانه این بانوان خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده؛ وی ادامه داد: مسئله دوم با توجه به چالش بزرگ جمعیتی تمرکز بر حمایت از خانواده‌ها در جنبه‌های اقتصادی و فرهنگی برای پیشگیری از سقط جنین است، آنچه پژوهش‌ها نشان می‌دهد علت عمده سقط جنین مسائل فرهنگی و بخشی از آن هم اقتصادیست که آبشار عاطفه‌ها می‌تواند با پشتیبانی از گروه‌های حامی جنین این امر را حمایت کند.

دیگر خبرها

  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت