Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فاطمه خمسه روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: این محصولات کشاورزی شامل گوجه فرنگی، زغال اخته، فندوق، بادام و عدس دیم هستند.

وی اظهار داشت: به منظور ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات گواهی شده  در سال جاری ۱۰ پایلوت در محصولات انگور، پسته،زیتون،گوجه فرنگی،زغال اخته، فندوق، سبزی، بادام، عدس دیم و سبزیجات نعناع و گشنیز در استان ایجاد شده که از این تعداد پنج  محصول کشاورزی کد سلامت دریافت کرده و منطبق با استانداردهای تعیین شده در حال تولید هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خمسه تصریح کرد: در همین راستا بیش از ۶۰ مورد بازدید میدانی توسط مدیران کنترل کیفی و کارشناسان امور زنان جهت نظارت و پایش طرح در خصوص پیش آگاهی ، نصب تله ، استفاده از سموم مجاز و بیولوژیک و نحوه صحیح مصرف سموم شیمیایی انجام شده است.

وی یاد آور شد: در حال حاضر ۵۰ سایت باغچه سلامت خانگی به منظور سبزیکاری و بهبود تغذیه در جامعه زنان روستایی استان ایجاد شده و در آنها بذر سبزیجات به صورت رایگان توزیع می شود.

به گفته این مسئول  هم اکنون ۱۵۰۰ نفر از زنان روستایی و عشایری در این سایت ها مشغول فعالیت هستند.

خمسه، آموزش بیش از ۵۰۰ نفر از بهره برداران اصلی و تابعی در قالب ۲۵ مورد کارگاهها آموزشی عملی و بصورت مدرسه در مزرعه ، آموزش نحوره تعیین مناسب ترین زمان مبارزه با آفات و بیماریها ، آموزش مبارزه تلفیقی با آفات و بیماریها ، آموزش مبارزه غیر شیمیایی با آفات و بیماریها و معرفی سموم زیستی و بیولوژیک، آموزش استفاده از سموم مجاز و کم خطر در صورت مبارزه شیمیایی ، مصرف بهینه کودهای شیمیایی و معرفی کودهای زیستی و همچنین تهیه نهاده های بیولوژیک جهت بهره برداران اصلی سایت از محل اعتبارات طرح را از مهم ترین برنامه های این سازمان در راستای اجرای طرح ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات گواهی شده برشمرد.

برچسب‌ها سلامت برداشت محصول استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت برداشت محصول استان قزوین سلامت برداشت محصول استان قزوین اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۱۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، «دی جی آی»(DJI) که بزرگترین تولید کننده جهانی پهپاد است، از محصول جدید DJI Mini 4Kرونمایی کرده است. این پهپاد نسبت به نسخه پیش از خود DJI Mini4 Pro ارزان قیمت تر است و همچنین مدل مذکور دومین پهپاد مخصوص مصرف کنندگان است که در سال جاری عرضه می شود.

به نظر می رسد DJI بخش تولید پهپادهای مصرفی را به مدت 2 سال رها کرده بود اما اکنون این شرکت با عرضه 2 محصول در بخش FPV در نیمه نخست 2024 میلادی دوباره فعال شده است.

برای استفاده از پهپاد Mini 4K نیازی به استفاده از هدست نیست. منابع مختلف طی روزهای اخیر برخی تصاویر این پهپاد را منتشر کرده اند. برخی تصاویر تایید نشده از Mini 4K توسط حساب کاربری @Quadro_News در پلتفرم ایکس منتشر شده است. تصاویر مدعی شده مربوط به آمازون هستند. این تصاویر با هیچ یک از مشخصات پهپاد مطابقت ندارند هرچند اطلاعات کمی از دستگاه منتشر شده است. سیستم ثبات تصویر پهپاد مذکور در مقایسه با Mini4 Pro چندان پیشرفته نیست.

با توجه به آنکه پیش بینی می شود Mini4 Pro ارزان تر باشد، این بدان معناست که برخی سخت افزاهای به کاررفته برای سنجش همه جانبه موانع در آن حذف می شوند. همچنین نشانه هایی وجود دارد که پهپاد جدید به زودی عرضه می شود. در کنار این موارد شایعات تایید نشده ای درباره آن وجود دارد که DJI تصمیم دارد در 29 آوریل این محصول را عرضه کند.

کد خبر 6089781 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟