Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:40:18 GMT

جابجایی ساکنان روستای در معرض رانش کَرکَسَر

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۱۴۵۶

جابجایی ساکنان روستای در معرض رانش کَرکَسَر

به گزارش سه شنبه ایرنا، سابقه رانش زمین روستای «کَرکَسَر» شهرستان هوراند در 160 کیلومتری شمال شرق تبریز به 20 سال قبل باز می گردد، اما جدی نگرفتن خطر از سوی ساکنان روستا در طول این مدت باعث شده بود که اقدامی جدی برای حل این معضل انجام نگیرد. 

اما در هفته های اخیر با انتشار گسترده فیلم هایی از این روستا که در آن ادعا می شد رانش زمین در منطقه صورت گرفته است، نهادهای مسوول این بار با پیگیری جدی تر و بیشتر وارد میدان شده و بر لزوم حل مشکل روستاییان کرکسر برای همیشه تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هر چند در آن زمان زین العابدین مردانیان، فرماندار شهرستان هوراند اعلام کرد که فیلم منتشر شده مربوط به سال های قبل است، اما رسانه ای شدن موضوع رانش زمین در این روستا، در نهایت به تحرک نهادهای مسوول برای جابجایی ساکنان روستا به یک نقطه امن در محدوده روستا منجر شد.

گفتنی است طرح جابجایی روستای 60 نفری «کرکسر» در 30 کیلومتری شهرستان هوراند سال ها قبل در کارگروه مخاطرات زلزله و لغزش لایه های زمین و نیز شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان شرقی تصویب شده بود، اما به سبب کمبود اعتبارات و عدم رغبت روستاییان به محل جدید مسکوت مانده بود.

اخیرا به دلیل سست شدن ساختمان ها و اقناع اهالی به ضرورت تغییر محل سکونت شان به محل جدید، 15 واحد اسکان موقت توسط بنیاد مسکن آذربایجان شرقی برای آنان مستقر شد.

جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی چادرهای اسکان موقت و بسته های غذایی را برای جمعیت روستای «کرکسر» تدارک دید؛ فرمانداری شهرستان هوراند نیز وسایل گرمایشی روستاییان را تهیه کرده است.

آغاز ساخت ۱۵ واحد دائم در روستای کرکسر هوراند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از آغاز ساخت ۱۵ واحد دائمی در مکان جدید روستای کرکسر خبر داد.

محمدباقر هنربر گفت: با پایان اسکان موقت ساخت واحدهای دائمی هم شروع شده و اعتبارات لازم  برای ساخت آنها از طریق بنیاد مسکن و مدیریت بحران استان تامین شده است.

وی ادامه داد: برای ساخت هر واحد ۵۵ میلیون تومان تسهیلات کم بهره  و ۲۵ میلیون تومان هم به صورت وام بلاعوض در اختیار اهالی قرار گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ادامه داد: زیر ساخت‌های لازم از قبیل آب، برق و گاز نیز ایجاد شده و تا رسیدن فصل سرما پیگیر هستیم تا محل نگهداری احشام روستا هم توسط اداره جهادکشاورزی ایجاد شود.

برچسب‌ها روستائیان آذربایجان شرقی هوراند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان آذربایجان شرقی هوراند روستائیان آذربایجان شرقی هوراند اخبار کنکور شهرستان هوراند آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۱۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه

عبدالحمید حمزه‌پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به آغاز آبسانی به روستای کم رضوان گفت: اکنون ساخت مخزن ۱۰۰ متر مکعبی این روستا با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال به پایان رسیده است.

وی افزود: با تخصیص ۵۵ میلیارد ریال دیگر، عملیات یازده و نیم کیلومتر خط انتقال آب نیز آغاز شده و نیاز آبی این روستا از آب شیرین کن لمزان تامین می‌شود.

روستای کم رضوان بخش مهران شهرستان بندرلنگه در حال حاضر بدون شبکه آبرسانی و خط انتقال آب است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک/ حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است
  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • عبور از رودخانه با طناب
  • اسکان اضطراری ۲۰ خانوار در معرض خطر در روستای دماب
  • واریز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای آذربایجان شرقی
  • ۱۴ کشته بر اثر سیل و رانش زمین در اندونزی