Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@20:46:03 GMT

معافیت مالیاتی هنرمندان پایان می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۴۲۷۲

معافیت مالیاتی هنرمندان پایان می‌یابد

به گزارش فارس، معافیت مالیاتی هنرمندان و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم حذف و برای آن سقف تعیین شد.

در پیش نویس این لایحه که وزیران بررسی می‌کند، آمده است: 

بند (ل) ماده ۱۳۹ به شرح زیر اصلاح میشود.

ل- درآمد مشمول مالیات ابرازی حاصل از فعالی تهای انتشاراتی و مطبوعاتی و قرآنی (دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه های ذیربط)، فرهنگی و هنری که به موجب مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شوند، در مورد اشخاص حقوقی معادل یک میلیارد و دویست و پنجاه ریال و در مورد اشخاص حقیقی دویست و پنجاه میلیون ریال در هر سال از پرداخت مالیات معاف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین وزارت اقتصاد در پیش نویس قبلی فعالیت‌های تا سقف یک میلیارد ریال را معاف از مالیات دانسته بود.

طبق قانون مالیات‌های مستقیم در حال حاضر فعالیت‌های انتشاراتی و مطبوعاتی و قرآنی (دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاههای ذی‌ربط) ، فرهنگی و هنری که به موجب مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شوند، از پرداخت مالیات معاف است.

منبع: الف

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۴۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

عصر ایران _ خواننده‌ها سال 1403 را با خبر لغو یک کنسرت شروع کردند. اسفندماه گذشته هم اختتامیه فستیوال کوچه در بوشهر برگزار نشد. حالا مجوز کنسرت «آرمان گرشاسبی» هم در این شهر لغو شده و «معین زد» اصلا مجوز نگرفت.

گزارش را اینجا ببینید

اولین بار نیست که حرف ارشاد در اجرای موسیقی روی زمین می‌ماند. کنسرت علیرضا قربانی هم اواخر سال گذشته در اصفهان به دلیل حضور زنان لغو شد و وزارت ارشاد پس از پیگیری‌های زیاد بالاخره توانست کنسرت را روی صحنه ببرد. انجام نشدن تفکیک جنسیتی، حضور همسرایان و همنوازان زن و همزمانی با مناسبت‌ها عواملی بود که مانع برگزاری کنسرت شد. این گزارش را در این باره ببینید. 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ادامه لغو کنسرت ها در بوشهر چه کسانی اجازه می‌دهند عده خیلی کمی در اصفهان، به جای همه مردم اصفهان تصمیم بگیرند! (فیلم)

دیگر خبرها

  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد