Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@14:29:34 GMT

فوتبال در غبار

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۸۹۹۱

فوتبال در غبار

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، در چنین فضایی قرار بود مسابقات لیگ بیستم فوتبال ایران از روز دهم آبان آغاز شود. سازمان لیگ حتی برنامه دو هفته ابتدایی بازی‌ها را هم با ذکر زمان دقیق اعلام کرد، اما حالا شروع لیگ بیستم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. آنچه تاکنون می‌دانیم به‌طور مشخص این است که روز آغاز بازی‌ها از دهم به شانزدهم آبان موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان لیگ دیروز این خبر را روی خروجی سایت رسمی‌اش گذاشت و البته اعلام کرد این تصمیم با ابلاغ محمداسد مسجدی، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی اتخاذ شده است.

 تعویق یک هفته‌ای معجزه می‌کند؟ 

آغاز مسابقات لیگ بیستم درحالی یک هفته به تعویق افتاده که بعید به نظر می‌رسد شرایط کشور از نظر شیوع کرونا در این یک هفته تغییر محسوسی داشته باشد. در حقیقت چشم‌انداز فعلی نشان نمی‌دهد شیوع ویروس مثلا شیب نزولی به خود گرفته باشد. به این ترتیب روشن نیست که شانزدهم آبان تاریخ قطعی آغاز مسابقات باشد. تمام مشکلاتی که امروز وجود دارد، یک هفته دیگر هم می‌تواند پابرجا باشد و همین مساله همه چیز را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد.

 هر سفر هوایی، ۲۰۰ میلیون

در همین شرایط لیگ‌های فوتبال در دیگر نقاط جهان به شکل جدی درحال پیگیری هستند. حتی در آمریکا که شیوع ویروس رشد چشمگیری داشته و ۷۰ هزار نفر ظرف ۲۴ ساعت مبتلا شده‌اند، این مساله منجر به توقف لیگ MLS نشده است. در ایران اما «اقتصاد» پاشنه آشیل جدی فوتبال است. مساله اینجاست که فوتبال در ایران بر خلاف دنیای مدرن و حرفه‌ای درآمدزا نیست. عایدی باشگاه‌ها از محل حق پخش تلویزیونی و بلیت‌فروشی «صفر» است. در عوض اما شرایط ناشی از کرونا، افزایش چشمگیر مخارج را به‌دنبال آورده است؛ چنان که محاسبات نشان می‌دهد هر سفر معمولی به یک شهر دیگر برای برگزاری مسابقه بیرون از خانه، به‌طور میانگین فقط ۲۰۰ میلیون تومان هزینه بلیت هواپیما به همراه خواهد داشت. این همان نقطه‌ای است که شاید باعث شود فوتبال ایران در مقابل کرونا وا بدهد.

 اگر شروع نمی‌کردیم...

امروز اما با موانعی که در مسیر آغاز لیگ بیستم به‌وجود آمده، شاید باید خوشحال باشیم که در تابستان و زمان آرامش نسبی بیماری، مسابقات فصل گذشته را پی گرفتیم. به این ترتیب حداقل قهرمان لیگ و حذفی معرفی شده، چهره نمایندگان ایران در فصل آتی لیگ قهرمانان مشخص شده و پرسپولیس هم به فینال آسیا رسیده است. معلوم نیست اگر لیگ نوزدهم به امید رفع بیماری متوقف می‌ماند، الان چه شرایط متشنجی در فوتبال ایران به‌وجود می‌آمد.

پربیننده ترین نصف استقلال در دسترس نیست گواردیولا روی نیمکت ایران! چالش‌های واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس رونالدو پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کند مسابقات موتورسواری +عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فوتبال فوتبال ایران لیگ برتر قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت لیگ بیستم یک هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۸۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد

ایسنا/گیلان سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم استان گیلان «ضحی» امسال در قالب لیگ برگزار خواهد شد.

امیرحجت مرادی در گفت‌وگو با ایسنا از آغاز ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم استان خبر داد و اظهار کرد: سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم«ضحی» گرامیداشت شهدای قرآنی گیلان این دوره در قالب لیگ در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: رشته‌ها شامل حفظ جزء۳۰، حفظ ۳ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل و قرائت و حفظ موضوعی(مسطورا) می‌باشد؛ مسابقات گروه‌های ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل به صورت لیگ و گروه‌های قرائت و حفظ جزء ۳۰، ۳ جزء و ۵ جزء به صورت یک مرحله‌ای(جام قهرمانی) برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در رشته‌های حفظ اجزاء همه اعضای تیم یکسان و از ابتدای قرآن نظیر سه جزء اول، پنج جزء اول و غیره است، گفت: در رشته قرائت آقایان ترکیب تیم شامل یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل، یک نفر مؤذن و در بخش بانوان یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل و یک نفر دعاخوان است؛ رشته حفظ موضوعی بر اساس طرح زندگی با آیه‌ها «مسطورا» شامل حفظ و مفاهیم از کتاب مسطورا خواهد بود.

دبیر اجرایی سومین دوره جام قرآنی «ضحی» استان گیلان بیان کرد: در این دوره تیم‌ها توسط شخصیت‌های حقوقی شامل تشکل‌های قرآنی، مجموعه‌های فرهنگی دینی، مدارس یا شخصیت‌های حقیقی نظیر اساتید، حافظان و قاریان تشکیل می‌شود؛ هر تیم از سه عضو(متسابق) و یک سرپرست تشکیل می‌شود.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در شخصیت‌های حقوقی مدیر تشکل به عنوان سرپرست تعیین و در شخصیت‌های حقیقی مربی یا یکی از اعضای تیم به عنوان سرپرست معرفی می‌شود، تصریح کرد: ضوابط و آیین‌نامه داوری مسابقات مطابق آیین‌نامه مسابقات رسمی جمهوری اسلامی ایران (اوقاف) است.

وی افزود: همه تیم‌ها باید امتیاز ۷۰ را کسب کنند و معدل تیم نباید از ۷۰ کمتر باشد؛ تیم‌هایی که امتیاز کمتر از ۷۰ را کسب کنند در مراحل بعدی یک گروه سقوط خواهند کرد.

مرادی گفت: ثبت‌نام این مسابقات آغاز شده و تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تکمیل و ارسال فرم مشخصات از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۱۱۴۹۳۴۵۷ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعطیلی یک‌هفته‌ای فوتبال تهران بعداز کتک‌زدن داور
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • تعلیق تمام مسابقات لیگ ۲ به دلیل ضرب و شتم داور
  • نیازمندی های نکونام برای جاودانه شدن در فوتبال ایران؛ برد، برد و برد!
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان
  • آغاز هفته نجوم با شعار «نجوم ایران، همبستگی و تعامل»
  • سهمیه ایران در مسابقات باشگاهی آسیا مشخص شد